Gå til innhold

Dette er spillkonsollen for de nostalgiske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre er det nok bare nostalgi det er. Gang på gang har jeg blitt utrolig skuffet dersom jeg vender tilbake til spill som var "skikkelig bra i gamle dager". Det aller beste er å aldri gjennoppsøke disse gamle spillene og heller kun beholde minnene.

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dessverre er det nok bare nostalgi det er. Gang på gang har jeg blitt utrolig skuffet dersom jeg vender tilbake til spill som var "skikkelig bra i gamle dager". Det aller beste er å aldri gjennoppsøke disse gamle spillene og heller kun beholde minnene.

 

Helt enig. Har gjort samme bommerten selv og tror jeg skal få den samme følelsen tilbake. Beste er å la gode minner være nettopp det!

Lenke til kommentar

Har en PSP av den første typen. Den tar så og si alt av av emulatorer. Skjermen er litt treg på oppdatering og den smører litt ut ved raske bevegelser med høy kontrast, men med 333 MHz RISC kjerne og egen prosessor for GFX så har den tilsvarende ytelse til en PS3. Dingsen presentert er for fansen og spillene er lisensiert, så det er nok hele forskjellen. Designet er litt for speccy for min del. Problemet med Android hvis det er det dem bruker er at kontrollerene er så veldig ustandardisert istedet for at det ligger et godt og standardisert API i bunnen, men dette løses nok internt helt greit i en så gjennomført pakkeløsning som dette.

Lenke til kommentar

Dessverre er det nok bare nostalgi det er. Gang på gang har jeg blitt utrolig skuffet dersom jeg vender tilbake til spill som var "skikkelig bra i gamle dager". Det aller beste er å aldri gjennoppsøke disse gamle spillene og heller kun beholde minnene.

Det spørs jo helt på hvordan man gjør det når man først skal spille noe gammelt...

Sammenligner man for eksempel Goldeneye (N64) med Crysis 3, så blir Goldeneye selfølgelig dårlig i forhold.

 

Dette er noe folk flest gjør desverre, noe som blir helt feil.

 

Gamle spill bør sammenlignes med andre spill fra samme tidsrom, og ikke sammenlignes med nye spill.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Det spørs jo helt på hvordan man gjør det når man først skal spille noe gammelt...

Sammenligner man for eksempel Goldeneye (N64) med Crysis 3, så blir Goldeneye selfølgelig dårlig i forhold.

 

Dette er noe folk flest gjør desverre, noe som blir helt feil.

 

Gamle spill bør sammenlignes med andre spill fra samme tidsrom, og ikke sammenlignes med nye spill.

Det blir jo helt umulig "å glemme" alt som har skjedd i spillutvikling siden den tid. Man vil automatisk sammenligne med nyere og bedre ting.
Lenke til kommentar

Dessverre er det nok bare nostalgi det er. Gang på gang har jeg blitt utrolig skuffet dersom jeg vender tilbake til spill som var "skikkelig bra i gamle dager". Det aller beste er å aldri gjennoppsøke disse gamle spillene og heller kun beholde minnene.

 

Ikkje for alle. Eg har spelt massevis av gamle spel frå konsollar, PC og handhaldte. Storkosar meg.
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært c64 spill så.

 

Med den hyppigheten man så Speccy-demoer som absolutt slaktet C64 og Atari med prim-eksempler som C64-logo i en løkke med teksten "DIE C64" og "Atari SUCKS!" så hadde det ikke vært riktig, føler jeg.

 

Det var litt følelser ute på tur, mot de mye, mye dyrere maskinene. ZX81 og Speccy-ene var så billige folkemaskiner, og det blir omtrent vanære å kjøre C64 på en "etterfølger" :p

Lenke til kommentar

 

Det spørs jo helt på hvordan man gjør det når man først skal spille noe gammelt...

Sammenligner man for eksempel Goldeneye (N64) med Crysis 3, så blir Goldeneye selfølgelig dårlig i forhold.

 

Dette er noe folk flest gjør desverre, noe som blir helt feil.

 

Gamle spill bør sammenlignes med andre spill fra samme tidsrom, og ikke sammenlignes med nye spill.

Det blir jo helt umulig "å glemme" alt som har skjedd i spillutvikling siden den tid. Man vil automatisk sammenligne med nyere og bedre ting.

Enig her, problemet er ikke hovedsakelig grafikk, noe jeg kan leve med men primitiv spill mekanisk og mangel på handling / historie.

Går du frem til 90 tallet endrer dette seg

Lenke til kommentar

 

Hadde det bare vært c64 spill så.

Med den hyppigheten man så Speccy-demoer som absolutt slaktet C64 og Atari med prim-eksempler som C64-logo i en løkke med teksten "DIE C64" og "Atari SUCKS!" så hadde det ikke vært riktig, føler jeg.

 

Det var litt følelser ute på tur, mot de mye, mye dyrere maskinene. ZX81 og Speccy-ene var så billige folkemaskiner, og det blir omtrent vanære å kjøre C64 på en "etterfølger" :p

 

 

Poenget er at C64 hadde massevis av bra spill med bra grafikk for den tiden. Spectrum lo jeg av allerede for 30 år siden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...