Gå til innhold

Her kan du se Sonys Paris Games Week-konferanse i kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At vi får gjensyn med Kara i et helt spill var verdt hele greia for min del. Resten... bleh. Angrer faktisk litt på at jeg så det, da alt fokuset på VR var rimelig gørrkjedelig. Har en Oculus Rifht DK2 selv, og med VorpX-driveren (som lar oss spille gamle spill i VR) ser jeg så absolutt potensialet. Men Kinect hadde jo også potensiale, og vi så hvordan det gikk. Eller ikke gikk. Med mindre noen faktisk våger å satse på VR med "ekte" spill lover det ikke bra. Vi trenger GTA, Skyrim, Gran Turismo og Call of Duty i VR. Vi trenger ikke en enorm fokus på on-rail greier (Until Dawn: Jump-Scares On Rails? What... the... fuck...)

Lenke til kommentar

Jeg synes rett og slett at det er totalt elendig at dere fremdeles ikke har fått ut fingeren og fikset sidene deres til å kunne spille av video på android enheter. Dere er de eneste jeg har vært bort i som ikke har støtte for dette via f. eks. smarttelefon. Første gang jeg tok opp dette med dere var for ca. 2 år siden, og da skulle dere se på saken. Vi skriver snart 2016, og saken står på stedet hvil.

Lenke til kommentar

At vi får gjensyn med Kara i et helt spill var verdt hele greia for min del. Resten... bleh. Angrer faktisk litt på at jeg så det, da alt fokuset på VR var rimelig gørrkjedelig. Har en Oculus Rifht DK2 selv, og med VorpX-driveren (som lar oss spille gamle spill i VR) ser jeg så absolutt potensialet. Men Kinect hadde jo også potensiale, og vi så hvordan det gikk. Eller ikke gikk. Med mindre noen faktisk våger å satse på VR med "ekte" spill lover det ikke bra. Vi trenger GTA, Skyrim, Gran Turismo og Call of Duty i VR. Vi trenger ikke en enorm fokus på on-rail greier (Until Dawn: Jump-Scares On Rails? What... the... fuck...)

 

Ehm GTA, Skyrim i VR på PS4? De må finne opp en ny setting som heter "very low, 1990 edition" for å få det til i VR med playstation. Hvis du skal ha god VR så må du gjøre som du har gjort å kjøpe Oculus eller lignende som kan kobles til kraftig maskinvare.

 

Men det er vel ganske klart nå at PC + PS4 er den beste kombinasjonen om du vil få spilt de fleste spillene. Mange av spillene til xbox kommer til PC uansett. Så da får du alle PC spill + bedre opplevelse av xbox og multiplattformspill samtidig som du får PS4 exclusives. (eller vi kunne bare brent alle konsoller og lagd alt til PC. Konsoller er jo essensielt en PC, bare med SW som gjør at bare en type spill funker)

Lenke til kommentar

Syns Sony sitt PGW-show var knall. Mange bra spill i vente til PS4. Horizon Zero Dawn, No man's sky, DriveClub Bikes, Rachet and Clank, Detroit, Boundless, Dreams, Wild, Matterfall osv.

 

PSVR ser ut til å få bra med spill framover og vil garantert by på ein ny spillopplevelse det er verdt å ta del i. GT Sport, Tekken 7, Robinson: The Journey, RIGS, Until Dawn: Rush of Blood, Battlezone osv. Spilling på konsoll blir aldri som det var og akkurat denne utviklinga gler eg meg veldig til.

 

Eg blir rett og slett imponert over satsinga til Sony og alle spillutviklerene/spillutgiverene som har troen. PC og PS4 holder lenge for meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes rett og slett at det er totalt elendig at dere fremdeles ikke har fått ut fingeren og fikset sidene deres til å kunne spille av video på android enheter. Dere er de eneste jeg har vært bort i som ikke har støtte for dette via f. eks. smarttelefon. Første gang jeg tok opp dette med dere var for ca. 2 år siden, og da skulle dere se på saken. Vi skriver snart 2016, og saken står på stedet hvil.

 

Funker fint å se video med Android enheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns Sony sitt PGW-show var knall. Mange bra spill i vente til PS4. Horizon Zero Dawn, No man's sky, DriveClub Bikes, Rachet and Clank, Detroit, Boundless, Dreams, Wild, Matterfall osv.

 

PSVR ser ut til å få bra med spill framover og vil garantert by på ein ny spillopplevelse det er verdt å ta del i. GT Sport, Tekken 7, Robinson: The Journey, RIGS, Until Dawn: Rush of Blood, Battlezone osv. Spilling på konsoll blir aldri som det var og akkurat denne utviklinga gler eg meg veldig til.

 

Eg blir rett og slett imponert over satsinga til Sony og alle spillutviklerene/spillutgiverene som har troen. PC og PS4 holder lenge for meg. :)

 

Wild imponerte. Minner om gamle BC som skulle komme på den første xboxen, men som dessverre ble kansellert.

 

Ratchet and clank levere alltid for min del da jeg digger den idiotiske humoren (som også er å finne i Sunset overdrive).

 

Horizon ser bra ut, men er litt skeptisk til å slåss mot mechs, hadde digga en setting med dinosaurer eller andre store beist bedre.

 

Slik jeg ser resten bare ramser du opp alle spillene som ble vist. Om det faktisk er sånn at du synes alt det så bra ut, så ja ok, du er lett å imponere og liker de meste da. Men for min del så ble det mer:

 

Tekken 7.... spiller noen Tekken fremdeles ? Det er jo så utrolig kjedelig. Og i VR... da forsvinner den siste biten som er morsomt med Tekken som er spille mot noen andre i stua.

 

Gran Turismo... enda en gran turismo light.

 

No mans land er et spill jeg fortsatt vurderer, men det ser kjedeligere ut for hver gang jeg ser det. Gameplay og grafikk som ble vist igår så dørgende kjedelig ut.

 

Detroit virker som et fint spill, men går ut fra at spillet er i samme kategori som heavy rain og en slags quick time event film. Om det skal bli bra må det imponere mye mer enn Heavy rain. Selv er jeg ikke fan av de interaktive filmene til Quantic og tar heller en god story fra Tell tale games om jeg vil ha den typen spill.

Lenke til kommentar

Syns Sony sitt PGW-show var knall. Mange bra spill i vente til PS4. Horizon Zero Dawn, No man's sky, DriveClub Bikes, Rachet and Clank, Detroit, Boundless, Dreams, Wild, Matterfall osv.

Matterfall vant for min del, når det gjelder nye annonseringer under konferansen. Hvis det er hva traileren hinter til, altså et tredjepersons arkade-skytespill, kan det bli helt fantastisk. Er jo tross alt Housemarque som utvikler, et studio jeg ikke skjønner hvorfor Sony ikke har kjøpt opp enda.

Endret av Jonas Magerøy
Lenke til kommentar

 

Jeg synes rett og slett at det er totalt elendig at dere fremdeles ikke har fått ut fingeren og fikset sidene deres til å kunne spille av video på android enheter.

 

 

Jeg så store deler av konferansen fra en Android-telefon i går. Hvilken modell har du?

Jeg har en galaxy S6, men når jeg bruker appen så virket det heller iķke på S4 jeg hadde tidligere eller på mitt note 10.1 (2014 edition) nettbrett.
Lenke til kommentar

 

At vi får gjensyn med Kara i et helt spill var verdt hele greia for min del. Resten... bleh. Angrer faktisk litt på at jeg så det, da alt fokuset på VR var rimelig gørrkjedelig. Har en Oculus Rifht DK2 selv, og med VorpX-driveren (som lar oss spille gamle spill i VR) ser jeg så absolutt potensialet. Men Kinect hadde jo også potensiale, og vi så hvordan det gikk. Eller ikke gikk. Med mindre noen faktisk våger å satse på VR med "ekte" spill lover det ikke bra. Vi trenger GTA, Skyrim, Gran Turismo og Call of Duty i VR. Vi trenger ikke en enorm fokus på on-rail greier (Until Dawn: Jump-Scares On Rails? What... the... fuck...)

Ehm GTA, Skyrim i VR på PS4? De må finne opp en ny setting som heter "very low, 1990 edition" for å få det til i VR med playstation. Hvis du skal ha god VR så må du gjøre som du har gjort å kjøpe Oculus eller lignende som kan kobles til kraftig maskinvare.

 

Men det er vel ganske klart nå at PC + PS4 er den beste kombinasjonen om du vil få spilt de fleste spillene. Mange av spillene til xbox kommer til PC uansett. Så da får du alle PC spill + bedre opplevelse av xbox og multiplattformspill samtidig som du får PS4 exclusives. (eller vi kunne bare brent alle konsoller og lagd alt til PC. Konsoller er jo essensielt en PC, bare med SW som gjør at bare en type spill funker)

Har allerede spilt Skyrim på Oculus Rift. :) Men jeg mener ikke bokstavelig talt GTA og Skyrim. Jeg mener spill av den størrelsen, ikke bare noen on-rails greier. Wii hadde den utmerkede wiimoten, men fordi ingen gadd bruke den i "ekte" spill ble den en flopp. Sony hadde PSMove, men fordi ingen våget satse på den... you guessed it... ble den en flopp. Kinect hadde svært stort potensiale, men ble en flopp fordi ingen våget satse på den. Jeg frykter det samme kommer til å skje med VR.

 

Jeg har en Oculus Rift DK2 med VorpX-driveren, som lar oss spille gamle spill med VR. Dermed har jeg testet mye rart, fra Skyrim til Borderlands til Marvel Heroes til Cities: Skyline, og det er så absolutt et stort potensiale her. Jeg er ikke spesielt stor fan av Skyrim, men da jeg satt med DK2en og dragen fløy over meg i starten var jeg ikke særlig høy i hatten. Selv uten native støtte for VR følte jeg tyngden til dragen, og en stund var jeg rimelig redd den skulle se meg. Dette er mange lysår unna det jeg følte da jeg spilte Skyrim første gang på vanlig skjerm. Følelsen å gå fra vanlig skjerm til VR kan ikke beskrives, men må oppleves. Tenk da hvordan et spill i stil med GTA eller Skyrim vil være hvis det var native støtte for VR? GTA i tredjeperson i VR blir litt rart, men det er jo førsteperson i GTA5 på PC.

 

Men i stedet virker det som om vi i første omgang bare får en drøss "minispill", og dermed er hele VR-greien i fare for å dø ut før den allerede har startet - akkurat som wiimote, gamepaden til Wii U, PSMove og Kinect.

 

EDIT: Tekken 7 ble annonsert med støtte for VR, men... hvorfor? Ved første øyekast kan det jo høres tøft ut. Tekken! I VR! Men igjen... hvorfor? På hvilken måte vil VR ha noe som helst å si for opplevelsen? Hvordan vil det forbedre gameplayet? Tvert imot ser jeg for meg at det bare vil være en teit gimmick man prøver noen ganger, før man går over til vanlig skjerm i stedet. De fleste synes nok sånne spill er best med ekte motstandere, og da er jo VR meningsløst (med mindre man spiller over nettet.) Man vil også ha ha mye bedre oversikt på en vanlig skjerm, fordi den er mindre og mer oversiktlig. Større er ikke alltid bedre. Dette igjen viser jo bare hvor problemet ligger. Folk tenker for mye på hva som høres bra ut på papiret, men ikke hvordan det vil fungere i praksis.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...