Gå til innhold

Google kan bli saksøkt for over 600 millioner kroner på grunn av nakenbildene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man er ganske høy på seg selv hvis man mener at det faktum at folk har sett deg naken er verdt 640 millioner i oppreisning.

 

640 millioner høres i overkant mye ut ja, men at det har kostet de potensielle penger i fremtiden er helt sikkert. Halle Berry fikk vel millionen for sin korte flash-scene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå var det vel ikke bare Apple disse bildene kom fra...

Så vidt jeg har fått med meg er det det, alle bildene kom fra/lå på iCloud. Hvis jeg tar feil, hvilke andre kilder utenom Apple var berørt?

 

 

Sannsynligvis fra mange kilder i tillegg til iCloud, inkludert tjenester fra både Google og Microsoft. Det er bare så alt for enkelt for tabloidmedia å henge dette utelukkende på iCloud, i stedet for å drive undersøkende journalistikk og skaffe til veie flere fakta om saken - som at tilsvarende sårbarheter som visstnok skal ha gjort bruteforce-hacking av iCloud mulig også har eksistert hos flere aktører inkludert Google og Microsoft, ifølge mannen som offentliggjorde iCloud-sårbarheten.

Noen av disse kjendisbildene var åpenbart forfalskninger, noen var fra offer som ikke brukte iCloud, og det skal ha vært et helt undergrunnsnettverk av ulike personer som skaffet til veie og utvekslet stålne bilder over lang tid og med ulike metoder. Social engineering er nok en minst like vanlig framgangsmåte for slikt som utnyttelse av obskure sikkerhetshull.

Altså liten grunn for alle som ikke bruker iCloud til å lulle seg inn i noen falsk følelse av sikkerhet, dette har nok rammet mye bredere enn de fleste er klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...