Gå til innhold

Her endrer geværkulen retning midt i luften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aimbot\autoshot\wallhack er snart realitet :)

 

Så den gang jeg prøvde ut å jukse i counter-strike 1.3 burde jeg ha blitt unbannet, helt siden den dagen har jeg vært rein men ble aldri unbannet, dette er skammelig.

 

serves you right! Hadde jeg vært verdens admin hadde jeg bannet amerikanerne på livstid også!

Lenke til kommentar

 

Som om vanlige patroner ikke spiser opp nokk skattepenger fra før av.

Overhørte en armyboy en gang, han nevnte noe med at de hadde skutt bort kuler for 150 000kr om ikke mer på få minutter på en eller annen øvelse.. Godt anvendte penger!

 

Krig er jævlig dyrt, blant det dyreste som en fyr bare skyter fra bakken så har man jo ting som Javelin som koster kanskje en million for ett missil. Og man har ting som tomahawk som koster 10 millioner per missil, gudene vet hva atom-missiler fra ubåter o.l koster. Antakelig flere hundre millioner per stk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Som om vanlige patroner ikke spiser opp nokk skattepenger fra før av.

Overhørte en armyboy en gang, han nevnte noe med at de hadde skutt bort kuler for 150 000kr om ikke mer på få minutter på en eller annen øvelse.. Godt anvendte penger!

Krig er jævlig dyrt, blant det dyreste som en fyr bare skyter fra bakken så har man jo ting som Javelin som koster kanskje en million for ett missil. Og man har ting som tomahawk som koster 10 millioner per missil, gudene vet hva atom-missiler fra ubåter o.l koster. Antakelig flere hundre millioner per stk.

 

AtW

Atombomber vil nok i det minste gi rimelig greit med ødeleggelse for penga, tross i flere hundre millioner-klassen. Gitt at maksimal ødeleggelse er det du ønsker, noe jeg går ut fra om du bruker noe slikt.

Men ja, krig kan og vil fort bli svindyrt.

 

Vil nok ikke overraske om det viser seg at Norge tjener mer på krig enn det koster oss. Blir vel en del oljeinntekter og naturligvis våpenproduksjon og militær-teknologi.

Lenke til kommentar

Atombomber vil nok i det minste gi rimelig greit med ødeleggelse for penga, tross i flere hundre millioner-klassen. Gitt at maksimal ødeleggelse er det du ønsker, noe jeg går ut fra om du bruker noe slikt.

Men ja, krig kan og vil fort bli svindyrt.

Kunne fort ha blitt svindyrt, både i penger og liv UTEN atombomber.

Jeg tror atombomber er en av hovedgrunnene til at den kalde krigen aldri ble varm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og folk lurer på hvorfor det er krig i verden...

 

(For de som ikke vet, fordi våpen er en multi billion industri)

Derfor vi hare terrorister også, for noen må jo forsyne de med våpen..

Tviler på at det er våpen som skaper eller opprettholder krig.

Det er kort sagt hjernen (følelser, feil, meninger, kultur, frykt, ønsker, osv...) som er årsak til det, terrorisme, slåsskamper og alt av kamp her i verden. Det kan være komplisert, og det kan være enkelt.

 

Folk dreper uten våpen, folk lager nye våpen, eller finner andre kreative måter å ta livet/skader andre. En gjeng mennesker med steiner og pinner effektivt drepe hverandre om de først får det for seg.

 

Våpen kan i verste tilfelle øke effektiviteten til drepingen, men ikke forhindre den. I beste tilfelle kan den til og med forhindre krig/kamp, om effektiviteten er FOR skremmende.

 

Det virkelig skumle våpenet for krig er nok i disse dager er media. Hadde folk godtatt at de mottok døde kamerater og brukte billiarder av kroner på krig, om de ikke hadde blitt skremt og hjernevasket av media?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

og folk lurer på hvorfor det er krig i verden...

 

(For de som ikke vet, fordi våpen er en multi billion industri)

Derfor vi hare terrorister også, for noen må jo forsyne de med våpen..

Tviler på at det er våpen som skaper eller opprettholder krig.

Det er kort sagt hjernen (følelser, feil, meninger, kultur, frykt, ønsker, osv...) som er årsak til det, terrorisme, slåsskamper og alt av kamp her i verden. Det kan være komplisert, og det kan være enkelt.

 

Folk dreper uten våpen, folk lager nye våpen, eller finner andre kreative måter å ta livet/skader andre. En gjeng mennesker med steiner og pinner effektivt drepe hverandre om de først får det for seg.

 

Våpen kan i verste tilfelle øke effektiviteten til drepingen, men ikke forhindre den. I beste tilfelle kan den til og med forhindre krig/kamp, om effektiviteten er FOR skremmende.

 

Det virkelig skumle våpenet for krig er nok i disse dager er media. Hadde folk godtatt at de mottok døde kamerater og brukte billiarder av kroner på krig, om de ikke hadde blitt skremt og hjernevasket av media?

Du har helt rett i det du sier, men det er heller ikke utenkelig at en multi-milliard industri kan finne på å blusse opp visse situasjoner for å få fortgang i ting. Den Amerikanske våpenindustrien tjener mer enn det norske statsbudsjettet årlig. Det er vanvittige tap både direkte i industrien og for amerikanske skatteinntekter når kriger og konflikter trappes ned. Det har tidligere vært avslørt nære samarbeid mellom høytstående politikere og våpenindustrien, bla. avslørt gjennom direkte pengeoverføringer fra våpenselskap, eierandel, enorm sponsing i valgkampanjer o.l. Det er ugler i mosen der. De er nok ikke den eneste grunnen til krig, men det finnes ikke fnugg av tvil i mitt hode om at de har blusset opp diverse konflikter og gjort sitt for å påvirke amerikansk politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er i og for seg rimelig enig i at det sikkert er store selskaper som garantert presser på for en krig. Og selv om kanskje våpenindustrien er den tydeligste, så har det i grunn ikke så mye med selve våpnene å gjøre. Ja, det kan være alt fra olje, diamanter, Lithium eller andre verdifulle ressurser som maktsyke og/eller grådige mennesker ønsker å få tak i, hvor krig er eneste løsning å få fatt på det.

 

Nøyaktig hva det er (om det er våpen eller ei) betyr ikke så mye i den diskusjonen, for selve produktet er uviktig for disse personene, så lenge det er penger å hente der. Og uansett om man kvitter seg med våpen, så dukker noe annet opp som de kan tjene på en krig. Og de ville nok like fullt kjøre lobbyvirksomhet over en lav sko, og annen hjernevasking for å få det til. Om det så innebar at man sende spesialtrente karate-ninjaer uten våpen.

 

Edit:

Jeg vil ikke at noen skal missforstå. Jeg er ikke for våpen, og liker den fiktive tanken om at alle våpen forsvinner. Jeg tror bare det vil virke mot sin hensikt å fokusere på å fjerne våpene, om man ønsker å stoppe krig. Jeg har tro på at man en gang vil kunne stoppe all krig, men liten/ingen tro på at alt av våpen forsvinner. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...