Gå til innhold

Stoler ikke på resultatene fra Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåda, det gjelder ikke per se "Windows 8" , men kombinasjonen av RTC og Intel Hashwell Cpu'ene.

Her kan man jo videre spørre seg hvem sin skyld dette blir, Intel eller MS ?

 

Dette er også ikke helt korrekt, slik det ligger an nå ser det ut til at AMD sine CPUer er uberørt (K10 og senere er testet), mens alt av Intel (775 og senere er testet) er berørt, og at man dermed kan bruke AMD-CPUer på Win 8. Med mindre det kommer en 100.00% sikker måte å verifisere hvilken timer som er brukt vil det neppe bli aktuelt å tillate Win 8 for de plattformene som da enkelt kan utnytte denne feilen, tross alt vil en kunne bruke et eldre OS selv om MS skulle komme med en fiks senere.

Lenke til kommentar

 

Kan du ramse opp fiaskoene?

Windows 95, nytt men ikke bra. Oppfølgeren Windows 98 var mye bedre.

Windows ME var rævva, Windows XP er en stabil gammel traver.

Windows Vista var tilbake til gamle synder og ikke det mest vellykka OSet til Microsoft. Windows 7 er det beste de har produsert så langt!

...og så har vi Windows 8 da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne har vel blitt postet utallige ganger allerede...

 

windows-8-shit-or-good.jpg

 

Alt i alt er jeg fornøyd med Windows 8. Ting fungerer. Men jeg har Windows 7 på jobb, og det fungerer bedre. Selv om jeg har hatt Win 8 lenge privat blir jeg liksom ikke helt vant til det.

 

Apper bruker jeg ikke, fordi det virker helt malplassert (pc'en min er ikke et nettbrett - noe MS ikke ser ut til å forstå).

Startskjermen er nå redusert fra å være et tivoli av animerte tiles, til å kun inneholde det jeg ønsker. For det meste skriver jeg bare det jeg vil ha, som på Win 7 (og launchy før det), så erfaringen er ikke så annerledes. Og noen ting er faktisk bedre på Windows 8, som f.eks filhåndtering.

Lenke til kommentar

Det burde vel ikke være særlig vanskelig for Microsoft å komme opp med en fix for dette.
Selvsagt, det burde være mulig for de som lager bencharkene å komme ut med en fix de også, men er vel egentlig MS som BØR komme med en fiks til dette. (ettersom man vil at klokka på PCen ikke endrer seg heller)

Men når du overklokker/underklokker i BIOS så oppstår ikke problemet, så RLC tar tydeligvis hensyn til en endring i frekvensen (noe den selvsagt bør). Problemet er vel bare at den ikke sjekket etter endringer i frekvens ofte nok(kun ved oppstart).

Lenke til kommentar

Liker hvordan Microsoft-super-hate-klubb marsjerer inn med vendettagevær til en hver anledning hvor en journalist skriver noe om Microsoft, det ann å bli mindre reflektert,trangsynt og lettpåvirkelig eller? *facepalm*

 

På internett, som i den virkelige verden vil alltid vekten helle mot gruppen trangsynte/lite reflekterte, hva antall mennesker mener i diskusjon angår. - Dessverre.

 

Fint at det dog finnes folk som deg som bidrar til progresjon blant disse gruppene ved å faktisk påpeke disse tingene :)

 

Jeg elsker Microsoft, og er en fan av selskapet. Ikke fordi det er bedre enn feks Apple eller andre aktører, men fordi de takler enhver motvind blant surpromper med marsjerende resultater. Noe svært få selskaper får til på samme måte. De holder koken uansett hva folk kaster mot dem, og det er en holdning til forbrukere jeg liker :)

Lenke til kommentar

Er vel ikke helt nytt at Windows kan bli litt tullerusk av FSB-overklokking :p

Har selv slitt litt med FSB-overklokking i Windows XP de siste dagene. Systemet består av et Asus P2B-D med to Pentium III 800. Cpuene er av utgaven for 133MHz FSB men hovedkortet støtter maks 112MHz FSB via jumpere. For å få full hastighet måtte jeg bruke CPUFSB eller SoftFSB for å få CPUene opp i 800MHz.

Skulle teste å spille litt Half-Life for å teste om det var rimlig stabilt med 133MHz FSB og merket dermed at spillet gikk raskere enn det jeg er vant med. Forsøkte også med 50MHz FSB via software og spillet gikk plutselig i 45% av normal hastighet. Nyeste versjonen av CPU-Z, 1.66.1, viste alltid samme hastigheten enda jeg over- eller underklokka mens 1.57 viste riktig hastighet.

Løste problemetved å legge til "/usepmtimer" i boot.ini. Hadde også dette problemet i Windows 2000 før jeg la inn XP, men veit ikke om man kan løse det på samme måten som XP.

Lenke til kommentar

Denne har vel blitt postet utallige ganger allerede...

 

windows-8-shit-or-good.jpg

 

 

Må si meg veldig uenig i noe av det den plakaten proklamerer. Min opplevelse er heller slik:

 

MS-DOS 6.22 - Fantastisk godt en-oppgavekjørt OS - tidsepoken/utviklingsepoken tatt i betraktning. God til spill. Litt knotete å sette opp enheter og forberede maskinen best mulig til spilling. Men greit nok når man har lært hvordan.

 

Windows 3.1 - Very very bad shit on top of MS-DOS

Windows 95 nr.1 - Blue screen of death madness

Windows 95 nr.2 - Litt bedre, men kun en sårt trengt plasterlapp

Fremdeles dårlige greier.

Windows 98 SE - ganske bra, men fremdeles gammel ekkel arv, og blåskjerm skjer der også

Windows Me - En stor fiasko

 

Samarbeid med IBM (OS/2) - nyttig erfaring for Microsoft.

 

Windows NT - de drar nytten fra samarbeidet med IBM inn i denne. Begynnelsen på noe godt

 

Windows 2000 Professional - Helt fantastisk omvending av hele Windows-arven.

 

Windows XP - Bra

Windows Vista - Bunntregt og plagsomme pop-ups

Windows 7 - Fremdeles noe treghet, men mye bedre saker

Windows 8 - Fremdeles under utvikling med noen svært plagsomme brukergrensesnittegenskaper.

 

Windows 8.1 - Får vente å se hva dette blir

Windows 9 eller hva barnet skal hete - Må bare vente i spenning om de kan ha luket bort galskapen fra Windows 8 på fornuftig vis, og se om det kommer nye sprell og nyvinninger.

 

OBS! Windows 2000 er jo helt bortglemt på plakaten, og det ser ut som amatører som har glemt, og ikke helt gjort hjemmeleksen sin. Lag en bedre plakat selv, det er min oppfordring. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Alle her som sier at XP var et godt operativsystem trenger en historie-lekse. XP var en fiasko til å begynne med, men takket være utholdenhet, utvikling i maskinvare og en ny generasjon drivere så klarte Microsoft omsider å lappe sammen XP til en suksess. Da XP var like gammelt som Windows 8 er i dag så var det ikke en sjans i havet at folk ville migrere fra sitt elskbare Windows 2000.

 

http://www.tweakguides.com/VA_2.html (Les Windows XP Reception)

 

edit: Vista lider forresten av det samme syndromet. Det hadde sine kritiske feil, men de feilene det ble slaktet for i sine dager eksisterer ikke per idag. Vista er overlegent til XP på både sikkerhet, ytelse og arkitektur.

 

Lekse: Ikke hør på hivemind småunger som circlejerker over internett-trender. Det er farlige konsekvenser som medfølger, slik som såkalte dataproffer som fortsatt bruker XP fordi det er "overlegent" til Vista/7/8. Ting du leser på Internett er ikke alltid sant. Heck! Kanskje dette er en løgn for alt det du vet.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...