Gå til innhold

Stoler ikke på resultatene fra Windows 8


Anbefalte innlegg

Plakaten stemmer nok ganske greit med hva den jevne bruker oppfatter av Winsows-versjoner. windows 2000 kom så langt jeg vet i fire versjoner: Professional, Server, Advanced Server, and Datacenter Server (sakset fra Wikipedia). Altså ikke noe den gjennomsnittlige bruker tok i bruk uten videre.

 

Det samme kan sies om Windows NT, som

 

Jeg tror også de færreste skiller på service packs når de omtaler OS.

 

Så om vi tar vekk dette ser det vel omtrent ut som det bildet jeg la inn. Jeg har ikke kryssjekket ;) Men mest ment for moro uansett.

Og jeg har tro på Windows 8 blir bra. Dvs, jeg synes det er bra, så lenge jeg velger å ikke bruke apps eller tiles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange er det som har erfart Windows 3.1 som kan uttale seg nå i 2013?

 

Jeg kan bekrefte at Windows 3.1 var noe jævelskap som frøs fast før du fikk si B eller C. Det at det var fundert oppå et en-oppgavestyrt OS nemlig MS-DOS gjorde ikke saken bedre. Man kunne ikke drepe prosessen slik man kan med dagens Windows 7/8. Men man måtte pent slå PC'en av og på.

 

Så å proklamere at Windows 3.1 er "good", er en direkte løgn. Ser ut til at noen populister som ikke har greie på Windows-historie har lagd plakaten i håp om at de fleste kjøper budskapet uten å ettersjekke hvordan det var på den tiden i dataalderens jernalder. Det var et slit uten like, det kan jeg love deg. Makkverk er riktig ord på Windows 3.1. Tilnærmet nesten ubrukelig. Ihvertfall ikke til å stole på.

 

Så der har vi plassert skapet riktig.

 

Nei, det ser ut til at disse plakatskaperne har kopiert noe ala Intels Tik-tok analogi om du spør meg. :)

Og som en konsekvens er flere Windows-versjoner feilplassert på plakaten. De har bare passet på at ting stemmer litt sånn sett fra i dag og ned til Windows Me. Mye av de OS'ene eldre enn det er enten uerfart eller så gammelt at det har gått i glemmeboken for folk. :omg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange er det som har erfart Windows 3.1 som kan uttale seg nå i 2013?

 

Jeg kan bekrefte at Windows 3.1 var noe jævelskap som frøs fast før du fikk si B eller C. Det at det var fundert oppå et en-oppgavestyrt OS nemlig MS-DOS gjorde ikke saken bedre. Man kunne ikke drepe prosessen slik man kan med dagens Windows 7/8. Men man måtte pent slå PC'en av og på.

I forhold til hva folk flest var vant med var Windows 3.1 en stor forbedring av brukergrensesnitt på pc, som tidligere ikke var GUI-basert. For de fleste vanlige forbrukere ble pc mye mer tilgjengelig, når man ikke lenger måtte kunne kommandoer for å gjøre hver minste lille ting. Ja, det var langt fra feilfritt, men som en av de første GUI-baserte OS'ene var det en suksess.

 

Samtidig husker jeg godt at jeg hadde satt opp en egen meny ved oppstart for å la meg velge om jeg skulle bruke Windows eller DOS, med eller uten nettverk, lydkort osv. Det ble en del valg, avhengig av hva jeg skulle bruke pc'en til.

 

Og til slutt. Plakaten er åpenbart ment humoristisk i forkant av lanseringen til Windows 8. Sikkert av skeptikere, men på mange områder bommet de ikke veldig. Jeg foretrekker totalt sett fortsatt Windows 7 (som jeg bruker på jobb) over Windows 8 (som jeg bruker hjemme). Men har all tro på at Windows 8 også blir veldig bra etterhvert. Jeg skulle bare ønske Microsoft forstod forskjellen på PC og nettbrett.

Lenke til kommentar

Har vel brukt det meste siden 3.1, dog ikke i noen avansert form. Det kan kanskje være derfor jeg føler at selv ME gjorde jobben greit. XP og 7 står for meg fram som de to klart beste sålangt. Mulig Win 8 kan bli like godt som 7, men det lille jeg har sett på moderns laptop virker ulogisk og malplassert på en laptop. Som å bruke landeveissykkel i fjellheimen.

 

Jeg testet dog aldri 3.11, kanskje den rettet opp i det som måtte være av feil i 3.1 for de mer hardcore brukerne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...