Gå til innhold

Disse 10 bærbare PC-ene er hetest nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig rart at vi får 2600x???? eller noe på 10" tablets i dag men fortsatt selges de fleste bærbar med 12-15" med 1366x768?

 

Markerte bevege seg alltid den motsatte retning en jeg vil/treng det ^^

 

Da jeg skulle kjøpe 15" laptop hadde jeg valg mellom en i7 med gt550, 1366x768 og en i5 med gt540, 1080p. Til omtrent samme pris begge var fra Asus. Er vel ikke vanskelig å gjette hva jeg gikk for.

 

Tror ikke produsentene forstår hvor viktig høyoppløselige skjerm er.

Lenke til kommentar

Hm men om en uke eller to kommer Intel med sine Ivy Bridge i3 og i5 prossesorer til bla bærbare.

 

Da kommer det jo et helt lass med nye bærbare basert på nettopp Ivy Bridge :)

 

Da blir jo dette artikkelen ganske meningsløs?

Endret av SLapsy
Lenke til kommentar

Jammen bra min M14x ikke er listet her. Jeg liker ikke varme laptoper.

 

@SLapsy: Meningsløs vil den nok ikke være, med tanke på at ivy Bridge i dette segmentet vil ha en ytelsesforbedring på 5% iforhold til Sandy Bridge.

Prøv 20-30% så nærmer du deg. Ivy Bridge gir store forbedringer på laptoper når strømforbruk er et tema.

Lenke til kommentar

@arni90: Nå må du ikke sammenligne ytelse og strømforbruk, ei eller sammenligne desktop quadcores med notebook dual core.

 

Ang. nylig lanserte 3770k så var det en som kommenterte passende:

 

"65C degrees for the 2600k @ 4.9 Ghz

103C degrees for the 3770k @ 4.9 Ghz

All that for only a +2.6% gain in performance in Cinebench 11.5!?

The numbers dont lie... This Chip is a larger failure than the FX 8150."

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Hm men om en uke eller to kommer Intel med sine Ivy Bridge i3 og i5 prossesorer til bla bærbare.

 

Da kommer det jo et helt lass med nye bærbare basert på nettopp Ivy Bridge :)

 

Da blir jo dette artikkelen ganske meningsløs?

 

Vi kan jo håpe på en lignende artikkel om en måned. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Hm men om en uke eller to kommer Intel med sine Ivy Bridge i3 og i5 prossesorer til bla bærbare.Da kommer det jo et helt lass med nye bærbare basert på nettopp Ivy Bridge :)Da blir jo dette artikkelen ganske meningsløs?

 

Skal man tenke sånn har alle teknologi-artikler gjennom tidene vært meningsløse.

Lenke til kommentar

Det er veldig rart at vi får 2600x???? eller noe på 10" tablets i dag men fortsatt selges de fleste bærbar med 12-15" med 1366x768? Markerte bevege seg alltid den motsatte retning en jeg vil/treng det ^^Da jeg skulle kjøpe 15" laptop hadde jeg valg mellom en i7 med gt550, 1366x768 og en i5 med gt540, 1080p. Til omtrent samme pris begge var fra Asus. Er vel ikke vanskelig å gjette hva jeg gikk for. Tror ikke produsentene forstår hvor viktig høyoppløselige skjerm er.

 

Jeg ser ikke problemet. Asus ga deg valget imellom lavere oppløsning med høyere ytelse mot høyere oppløsning med lavere ytelse.

 

Hadde du vært fornøyd vist du ikke hadde fått valger og Asus hadde gått ut ifra at alle kundene deres ønsker valg nr.2?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om Asus U32U kommer til å bli oppgradert til Trinity og 1600x900 skjermer? Virker som "beste" maskinen på listen så lenge man ikke er interrisert i å være dedikert spiller.

Liten tvil om det. Gjorde en del testing på en n53tk (ganske lik x53tk på lista) - går opp til 32 grader under load på alle kjernene og apu-grafikken.. Strømforbruk rundt 35-55w (på standard timing - kan underklokkes og overklokkes like lett :)).

 

Så hadde det kommet en U32 med trinity, 1920x1080 skjerm, bra batteri, tynt og lett chassis, hdmi ut, osv, så hadde det vært en veldig god maskin.

 

Synd at ATI-driverne er så vanskelig å bruke. Og at kvaliteten på hdmi ut er så uhyggelig dårlig. Ytelsen er bra, da men...

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Hm men om en uke eller to kommer Intel med sine Ivy Bridge i3 og i5 prossesorer til bla bærbare.Da kommer det jo et helt lass med nye bærbare basert på nettopp Ivy Bridge :)Da blir jo dette artikkelen ganske meningsløs?

 

Ikkje heilt rett. Både G55 og G75 er Ivy Bridge baserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...