Gå til innhold

Kickstarter-spel frå gratis distribusjon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

EA gjør vel som regel ikke ting gratis, ville ikke forundre meg om det er saftige klausuler i kontraktene som skrives under for å gi ut på Origin.

 

Kickstarting av spill har jo blitt ganske populært, så om Origin blir primærkilden for disse spillene så får EA litt positiv PR for en gangs skyld. Så selv om de kanskje gjør dette 'gratis', så får de uansett noe tilbake.

 

Men det skal sies at jeg er enig i at man må være forsiktig når man har med EA å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

EA gjør vel som regel ikke ting gratis, ville ikke forundre meg om det er saftige klausuler i kontraktene som skrives under for å gi ut på Origin.

 

Helt enig, jeg ville heller hatt dette tilbudet for utviklere på STEAM, noe jeg tror er realiteten i STEAM.

Lenke til kommentar

Synes folk burde se på dette som en bra ting, selvfølgelig vil dette tjene EA og sin "nye" distribusjonskanal ved å kunne utvide utvalget av spill i "butikken" og samtidig gi dem litt god PR.

 

Synes det blir litt på kanten å hate alt dem gjør fordi dem tjener penger slik de fleste ville gjort. Dette er gode nyheter for alle som støtter kickstarter og utviklerne bak prosjektene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes folk burde se på dette som en bra ting, selvfølgelig vil dette tjene EA og sin "nye" distribusjonskanal ved å kunne utvide utvalget av spill i "butikken" og samtidig gi dem litt god PR.Synes det blir litt på kanten å hate alt dem gjør fordi dem tjener penger slik de fleste ville gjort. Dette er gode nyheter for alle som støtter kickstarter og utviklerne bak prosjektene!

 

Helt enig. Men internets vrede kjenner ingen grenser, og EA har nå fått den vokale minoriteten mot seg. Ufortjent mener jeg. Tror folk lever i en naiv fantasiverden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At folk kan hate orgin men samtidig hylle steam forstår jeg ikke. Begge deler er jo drm, og jeg kan ikke si at orgin er noe særlig værre en steam. Har sånnsett had flere problemer med steam enn med orgin, dog skulle jeg helst vært begge foruten.

 

Husker når BF3 kom ut og jeg brukte Origin Bypass for å spille BF3 uten å kjøre den. Den koblet seg til servere hver gang uten problemer, men når den første patchen kom og tvang meg til installere Orgigin igjen, så husket jeg hvordan det er å være irritert over "error to connect to EA server" feilen som kommer hver tredje gang når jeg prøvde å koble meg til en server. Etter mange andre lignende irritasjonsmomenter så endte opp med at jeg avinstallerte både Origin og BF3 og håper at det råtner i helvete.

 

Steam derimot FUNGERER. Det er en god tjeneste foruten DRM, butikken kan virke urettferdig ved USD til Euro konvertering, men det er igjen utgivere og ikke Steam som bestemmer dette. Steamworks API er som en gave til utviklere som slipper å skrive egen nettverkskode fra scratch.

Lenke til kommentar

EA har jo hatt dårlig rykte på seg lenge.

Med dette så retter de opp mye

og kanskje folk faktiskt får lyst til å bruke Origin hvis det viser seg at mange indie selskaper får opp spillene der.

Dog jeg er enda skeptiskt på at EA skal gjøre noe forbrukerfiendtlig men de skal ha mye kudos for dette hvertfall.

Lenke til kommentar

At folk kan hate orgin men samtidig hylle steam forstår jeg ikke. Begge deler er jo drm, og jeg kan ikke si at orgin er noe særlig værre en steam. Har sånnsett had flere problemer med steam enn med orgin, dog skulle jeg helst vært begge foruten.

 

Husker når BF3 kom ut og jeg brukte Origin Bypass for å spille BF3 uten å kjøre den. Den koblet seg til servere hver gang uten problemer, men når den første patchen kom og tvang meg til installere Orgigin igjen, så husket jeg hvordan det er å være irritert over "error to connect to EA server" feilen som kommer hver tredje gang når jeg prøvde å koble meg til en server. Etter mange andre lignende irritasjonsmomenter så endte opp med at jeg avinstallerte både Origin og BF3 og håper at det råtner i helvete.

 

Steam derimot FUNGERER. Det er en god tjeneste foruten DRM, butikken kan virke urettferdig ved USD til Euro konvertering, men det er igjen utgivere og ikke Steam som bestemmer dette. Steamworks API er som en gave til utviklere som slipper å skrive egen nettverkskode fra scratch.

 

For de av oss som var der da Steam først ble lansert føles dette som deja vu. Tror aldri før eller siden har sett en tjeneste få så mye kritikk som det Steam gjorde. Ikke kunne man spille uten klienten, oppkoblingsfeil var konstante, og det var bugs overalt i klienten.

 

Lærdommen er at ting tar tid. Valve vet hva de driver med når det gjelder Steam, for de har erfaring. Vi har gitt dem tid til å perfeksjonere det de holder på med, og jeg tror få kan se for seg et PC-marked uten Steam i dag.

 

Man må jo være litt tålmodig og gi Origin den muligheten også. Valve har jo mer eller mindre dominert det digitale distribisjonsmarkedet på platformen, så det er jo bare fantastisk at EA lanserte Origin. Konkurrane driver innovasjon. Både Steam og Origin kommer til å bli bedre som et resultat av hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Steam får en konkurent er ubetinget positivt. At noen har "monopol" på en tjeneste er aldri bra. Selv om det er Good Guy Gabe som har det.

 

Min erfaring med Origin er ganske lik med Steam. Noe problemer av og til, men veldig sjeldent. Prisene på Origin er ganske ville, så eneste grunnen til at jeg kjøper noe der, er fordi det ikke finnes digitalt noe annet sted.

Lenke til kommentar

At Steam får en konkurent er ubetinget positivt. At noen har "monopol" på en tjeneste er aldri bra.

 

Det har aldri vært tilfelle. Liste over digitale distribusjonskanaler:

 

AllMyApps

Appup

AppWhirr

Beamdog

Big Fish Games

BigPond GameArena

Desura

Direct2Drive

DotEmu

Gaikai

GameAgent

GameHouse

GamersGate

Gamesplanet

GameShadow

GameTap

Google Play

GFW Marketplace

GOG.com

Green Man Gaming

Impulse

Jumboplay

Metaboli

Microsoft Store

OnLive

Origin

Steam

Stardock Central

Triton

WildTangent

Windows Marketplace

Windows Store

Zylom

 

"monopol"? Når?

 

Lenke til kommentar

At Steam får en konkurent er ubetinget positivt. At noen har "monopol" på en tjeneste er aldri bra.

 

Det har aldri vært tilfelle. Liste over digitale distribusjonskanaler:

 

(..)

 

Monopol på samme måte som Microsoft har monopol på operativsystemer. Og det er gode eksempler på at steam misbruker makten de har, blandt annet har de nekta endel spill å komme ut på tjenesten deres.

 

 

Som svar til topic er jeg fortsatt skeptisk inntil jeg får se avtalen som origin tilbyr, hovedtingen som det vipper på er om den krever eksklusivitet eller ikke. Hvis ikke må jeg si at det er utelukkende positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...