Jump to content

PcAj

Medlemmer
  • Content Count

    476
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

120 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Leste på kickstarter siden til human resources: "Having experienced the unprecedented creative control, autonomy, and IP ownership enabled by crowdfunding, we can?t imagine going back to the old way of making games". Håper sterkt at ikke det er noen selskaper så naive at de ser for seg bare å lage crowdfunding-spill. Det er en delikat oppgave, og ikke alt lykkes, så å "banke" alle korta på denne typen finansiering og ikke ha en plan-b virker litt idiotisk i min mening. Kanskje de lærer av dette prosjektet.
  2. Virker temmelig likt Destiny, mon tro hva det blir til.
  3. Hehe, da leser vi av samme side. Grunnen jeg kommenterte var bare at du ikke nevnte noe om potensialet til slike ting, så teksten virket litt ensidet fokusert på gimmicks og ting som ikke har tatt slik av som de ble "hypet" til, derfor følte jeg at der var viktig å poengtere potensialet som ligger i det meste. Men du forstår at det er to sider av samme sak, noe man ofte skulle ønske flere på internett gjorde! Selv bruker jeg aldri voice-commandsa på min s3, men funksjonen der jeg kan bruke den som trådløst modem har vært overraskende nyttig flere ganger . Edit: Ryddet posten litt
  4. Beklager, men for meg blir nok tankegangen din litt bakvendt. Hvis vi hadde gått 14 år tilbake i tid (2000), og hatt samme innstilning til touch-telefoner, hvor hadde vi vært i dag? Det var kanskje noen på den tiden som sa det samme om trykk-sensitiv touch, som var brukt på den tiden, kanskje de beskrev det som et gimmick. Men det ledet jo til at stort sett alle mobiler i dag bruker touch-teknologi. Derfor er det viktig å ha en holdning hvor man ser på ting som mer enn gimmick, men som et forsøk på innovasjon. Det meste er vel gimmick i sine tidlige stadier, når det ikke fungerer ordentlig, eller til en begrenset grad? Riktignok, jeg forstår hva du mener totalt sett. Jeg forstår poengene dine. Men det er viktig å ikke stemple ting som bare gimmicks for potensielt å selge mer, men av og til som features som er sett på som nyttige, eller fremmad-tenkende. Det blir nok ikke Fire Phone på meg, men jeg er spent på utviklingen.
  5. Ja for Blizzard er kjent for å bruke lang tid på ting før de lanseres i dårlig tilstand... Jeg vet ikke, tror denne kan bli bra. Blizzard har vist nok hatt veto ang. flere ting så forhåpentligvis blir denne filmen en oppsving for spillbaserte filmer. Nå har vel Blizzard fint lite med produskjonen av denne filmen å gjøre. Ettersom det jeg har lest er det ganske så motsatt. Den første regissøren ble visstnok sparket fordi Blizzard ikke var fornøyd med retningen filmen tok.
  6. Ja for Blizzard er kjent for å bruke lang tid på ting før de lanseres i dårlig tilstand... Jeg vet ikke, tror denne kan bli bra. Blizzard har vist nok hatt veto ang. flere ting så forhåpentligvis blir denne filmen en oppsving for spillbaserte filmer.
  7. Indirekte, håper jeg. Nå virket det som Ubisoft ønsket å lage bedre multiplayer og mere DLC, og mindre tid på spill. Sånt sett slipper de å lage et nytt spill oftere, men tjener likevel gode inntekter. Da blir det lengre imellom oppfølgere, og da er kanskje teknologi og innovasjon kommet videre, i tillegg til bedre tid til planlegging. DLC og Expansions, burde forhåpentligvis ikke kreve hele studioets arbeidskraft da motoren og teknologiene allerede er på plass. Jeg håper DLC-ene blir gode, og hvis man ser på Blood Dragon til 3-ern, så var jo dette mer expansion en DLC, og godt vurdert av brukere og kritikere. Mange beskrev det som sitt eget spill, i form av stil. Sånt sett håper jeg man får gode expansions, og gode oppfølgere. Forhåpentligvis med god enspiller-historie, også.
  8. Nå har jeg ikke spilt Farcry noe, men jeg syntes dette kan være positivt. Hvis det kan forhindre at spillserier blir brent ut ala assassins Creed og heller sørge for at hver tittel bringer innovasjon, syns jeg det er en bra ting, forutsett at dlc-en faktisk er bra. Det er selvfølgelig dårlig hvis det dobbel-dippes, slik som assassins Creed gjør til en viss grad, men cod gjør til en stor grad. Siste expansion til Black flag var jo visstnok ganske bra.
  9. Det ironiske er at frostbite sikkert hadde fungert bedre ga meplay messig på wii u, hvis de hadde fokusert på gameplay framfor for avansert grafikk, da de siste spill og porter i frostbite-motoren er ræva på flere ting. Virker som de ikke tar seg nok tid eller har laget en for avansert/uryddig motor.
  10. Hehe, grunnen er nok at når det kommer til en såpass ettertraktet stilling som regissør, så tror jeg ikke naughty dog ville latt hvem som helst være regissør. Men sett på mer vanlige stillinger har du nok et poeng. Men så kan man spørre seg om det positive og negative er eklsusivt objektivsk i forhold til arbeid eller i forholdig til persinlige og medmenneekelige emner.
  11. Hvem er det som engang vurderer å kjøpe oculus rift når den kommer ut p.g.a kompetetive egenskaper? Riften er jo laget for at man skal leve seg mer inn i spillet, ikke prestere bedre. Hvis kompetetive spill blir å utnytte rift må de enten bygge om hele spillet eller lage et nytt spill. Låst fps på rift i forhold til 3D og ytelse, og låst fov i spillene, det må ombygges. Er det ikke mulig å bare skru ned muse-sensitiviteten?
  12. Helheten jeg er bekrymret for er ikke grafikkmessig, for jeg vet at det garantert blir framskritt der, se f.eks på spill som assassins creed og battlefield til ps3 og ps4 osv. Helheten jeg er bekrymet for er gameplayet, og jeg håper virkelig ikke vi må vente 2-3 år før det kommer skikkelig store AAA-titler som elder scrolls som er ekslusiv til ps4, xone og pc slik at gameplayet blir bedre, større og mer spennende. Jeg håper ikke det eneste gode på nye spill er grafikken, men hovedsaklig nytt gameplay, nye "features". Og hvis de skal fortsette å lage spill med samme tittel til nåværende og forrige konsollgenerasjon, kan det kanskje hende at det ikke blir bedre gameplay på "current-gen" fordi "pre-gen" ikke takler det og utviklere ikke vil forskjellsbehandle for mye eller tape inntekter. Heldigvis virker det som adopsjonsraten av nye konsoller har gått raskere enn ventet, så det er ikke sikkert dette blir å skje. Vi får se , håper på bedre spill med større verdener og bedre gameplay . Som sagt, grafikken kommer av seg selv syns jeg det virker som.
  13. Indeed, gleder meg veldig til tropico 5 etter mange timer med 4ern og treern. Håper bare de ikke tar seg vann over hodet i 5-ern med så mange eraer, men visst de får det til lover det veldig bra . Syns også det er merkelig her at det blir sagt at Spacebase er "lansert", det er jo early access og har det selv, det er veldig uferdig. Bare nok elementer til et par timer med spilling, så har man utforsket alt spillet har å by på. Ville heller anbefalt ting som Rollercoaster Tycoon, eller noe lignende.
  14. Dette ser ut til å bli et stort steg framover for tropico-serien, og det håper jeg virkelig det er, etter Tropico 4 som var bra generelt men med lite utvikling, bare litt nytt. Jeg syns oppfølgere ikke burde kun være mer av det samme, men også gjøre spillet bedre. Gleder meg!
  15. Mange gode poeng her, og jeg er jevnt over enig. Tingen er vel bare, som du pånevner til en viss grad; at gta v allerede pusher grenser, men det er mange muligheter i framtiden, for et spill hvor historien og er en type sandkasse.
×
×
  • Create New...