Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei. Telefonen min viser ikke om jeg er koblet til 3g eller 4g. Står bare signalstyrke og R. Har android 4.4.2 på en huawei p7. Noen instilling som kan endres for å få dette frem? 

 

Slå på mobildata? Evt. dataroaming.

 

 

 

Du har kanskje tele2, katt3n? Da roames der så vidt jeg vet hele tiden, og jeg tror ikke det er mulig å få vekk R-en.

 

Har onecall og mobildata er aktivert. Om jeg går på innstillinger og om tlf står det om jeg har Edge,3g,4g osv. Det jeg lurte på er hvorfor ikke dette står ved siden av dekningsbaren.

 

 
 

 

 

Står jeg har HSPA som er 3g, men hvorfor står det ikke 3g eller H oppi hjørnet? står bare R der.

 

Det står ikke der fordi "R" står istedet.

Når du er abonnent hos en operatør som leier nett av andre, altså ikke netteier, vil du alltid Roame. dvs det samme som når man er i utlandet(bare at det ikke koster ekstra). Roaming betyr enkelt og greit at du ikke er i ditt "hjemmenett". Hjemmenett for Onecall er vel nå Network Norway, som bare har dekning i et par byer, og leier i resten av landet. 

 

Når det står "R" for roaming opptar rett og slett R'n plassen hvor det normalt ville stått H/H+/E/4G.

 

 

Da gir det mening. Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo dumt... orker ikke å rote med det selv. Rart at jeg kan ikke berre trykke på "update", uten å måtte flashe alt selv. Skuffet!

Haha. Det er dumt å bli skuffet over noe sånt. Det er nesten bare de nyeste modellene som får de nyeste oppdateringene fra de store selskapene.

Men bruker du 1 time og fikser root og legger inn custom rom, får du det aller nyeste allikevel. Og så får telefonen din et helt nytt liv  :)

Lenke til kommentar

 

Den kan også bli treigere.

 

Den kan bli treigere, men det kan også gå veldig bra. La inn CM12 uoffisiell til SGS2 Plus, noe som ikke førte til at den ble noe treigere. Det er jo i utgangspunktet en treig telefon, men den ble ikke noe verre.
Joda. Men poenget mitt var at ofte er det optimale å la enheten være på det os versjonen den kom med (selv opplevd). Nyere er ikke alltid "bedre" selv om man får noen nye funksjoner.

Det har i alle fall vært slik i step versjonene av android > 4.1 < 4.4

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Den kan også bli treigere.

Den kan bli treigere, men det kan også gå veldig bra. La inn CM12 uoffisiell til SGS2 Plus, noe som ikke førte til at den ble noe treigere. Det er jo i utgangspunktet en treig telefon, men den ble ikke noe verre.
Joda. Men poenget mitt var at ofte er det optimale å la enheten være på det os versjonen den kom med (selv opplevd). Nyere er ikke alltid "bedre" selv om man får noen nye funksjoner.

Det har i alle fall vært slik i step versjonene av android > 4.1 < 4.4

 

 

Er ikke enig i det. Selv min Nexus 5 fikk jeg en bedre opplevelse av med CM istedet for stock. Synes nå at CM12 nightlies fungerer bedre i forhold til stock 5 serien, jeg har prøvd alle stock opp mot CM12 sine nightlies. Men mitt syn kan være påvirket av at jeg liker root og å bruke apper som krever root også. Stock blir rett og slett for traust for min del.

Lenke til kommentar

 

 

Den kan også bli treigere.

Den kan bli treigere, men det kan også gå veldig bra. La inn CM12 uoffisiell til SGS2 Plus, noe som ikke førte til at den ble noe treigere. Det er jo i utgangspunktet en treig telefon, men den ble ikke noe verre.
Joda. Men poenget mitt var at ofte er det optimale å la enheten være på det os versjonen den kom med (selv opplevd). Nyere er ikke alltid "bedre" selv om man får noen nye funksjoner.

Det har i alle fall vært slik i step versjonene av android > 4.1 < 4.4

 

For min sin del, trengte jeg 5.0 for å kunne koble til DAC (forsterker) via usb og kjøre musikken gjennom den.

Har skaffet ein iphone før jul, så bruker den til vanlig. Men var vanskelig å finne mini-usb-lightning kabel. Så ble jeg veldig overasket at jeg kunne ikke koble forsterker til min S3... Selv om teknologi og alt er der.

Lenke til kommentar

Har slått av automatisk oppdatering av mail, men når jeg går inn på mail appen oppdaterer den seg ikke. Noen måter å manuelt oppdatere alle mail kontoene samtidig? (på kombinert visning). For å oppdatere nå må jeg gå fra kombinert visning og inn på alle kontoene for å dra ned fra toppen (oppdatere), men dette går ikke på kombiert visning....

 

Har Android 4.4.2 btw

Endret av katt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...