Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som bruker den nye "Bilder" appen fra Google, så har jeg fått til ansiktsgjenkjenning selv om det i utgangspunktet ikke er tilgjengelig i Norge.

 

- Last ned for eksempel Tunnel bear, og sett opp vpn med ip i usa

- Fjern data fra Bilder appen

- Åpne appen med ip i usa

 

Når man fjerner amerikansk ip vil du fortsatt ha funksjonen aktiv i appen. Etter at jeg hadde gjort dette på telefonen, fungerer det og på nettbrettet etter at jeg har fjernet data i appen der og.

Dette høres lovende ut, du snakker da om på mobilen, ikke sant? Ikke desktop photos.google.com? Funker det der også?

 

Edit: Funket ikke her i gården, på PC eller droid - hadde du telefonen på engelsk språk i tillegg? Screenshot av resultatet?

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Er egentlig storfornøyd med Action Launcher 3, men siden Z3c'n min sliter med å holde den gående ser jeg etter andre launchere å forsøke før en eventuell factory reset..

 

Noen som kan anbefale en annen launcher? Har kun to krav; lett på minne, og alfabetisk liste over apper(med fokus på navn til appene istedenfor ikonet). Om den har støtte for widgets etc er fullstendig irrelevant.

Har du prøvd Apex Launcher?

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anddoes.launcher

Takk for tipset, men æsj, samme problem. Forsøkte litt med stock launcher, skjedde akkurat det samme der. Kan da ikke være så vanskelig for dem å reservere plass til launchern i minnet :/
Lenke til kommentar

 

 

 

For dere som bruker den nye "Bilder" appen fra Google, så har jeg fått til ansiktsgjenkjenning selv om det i utgangspunktet ikke er tilgjengelig i Norge.

 

- Last ned for eksempel Tunnel bear, og sett opp vpn med ip i usa

- Fjern data fra Bilder appen

- Åpne appen med ip i usa

 

Når man fjerner amerikansk ip vil du fortsatt ha funksjonen aktiv i appen. Etter at jeg hadde gjort dette på telefonen, fungerer det og på nettbrettet etter at jeg har fjernet data i appen der og.

Dette høres lovende ut, du snakker da om på mobilen, ikke sant? Ikke desktop photos.google.com? Funker det der også?

 

Edit: Funket ikke her i gården, på PC eller droid - hadde du telefonen på engelsk språk i tillegg? Screenshot av resultatet?

Bildet sier ikke så mye, men legger det ved her. Gjorde det på telefonen (Galaxy s6). Telefonen er kjøpt i Norge og har norsk språk på alle mulige måter.

post-92490-0-31726900-1433423137_thumb.png

Lenke til kommentar

Takk, ser jo at den skulle dukke opp over "steder" ja - det gjorde den ikke. Gjorde følgende:

 

- Installerte Tunnelbear

- registrerte meg, startet, og aktiverte TB med proxy i USA

- gikk til "programmer>Bilder", "slett data" og "tving avslutning"

- åpnet appen igjen, fikk intro'en og first load på ny,

 

...men ingen "folk". Bare "steder" og "Ting".

Endret av toth
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her..

Har fått irriterende notifications i over en måned om at lagringskapasiteten på telefonen har overskredet 75% - transfer to SD Card please...

Har må satt inn et SD kort, men det virker å være kun småtteri som lar seg flytte over og jeg er like langt..

Eksempelvis Spotify offline mode tar opp over 50% av plassen her og dette lar seg ikke overføre til kortet..

 

Noen som har et tips til hva jeg kan gjøre?

 

Det virker heller ikke mulig å fjerne Notification om at telefonen er full..) :

 

Takker for hjelp (:

 

Xperia Z Ultra

Lenke til kommentar

Forsøk av-installer Spottify helt, og slett aller mapper og spor etter appen fra telefonen med en fil-behandler. 

 

  • /emulated/0/Android/data/com.spotify.music
  • /ext_sd/Android/data/com.spotify.music
  • /sdcard1/Android/data/com.spotify.music
  • /data/media/0/Android/data/com.spotify.music

Ta backup av innhold og formater minnekortet, restart telefonen. 

 

Installer så Spotify på nytt fra Google Play, men pass på at det er mer plass ledig på minnekortet enn på telefonen når du installerer. 

 

Når du starter Spotify, sett kvaliteten til Extreme før du synkroniserer spillelistene dine.

Da pleier det virke med SD-kort.  :dremel:

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Sliter med det samme. Telefonen sier den flytter over på SD kortet, og sier også at det ligger på SD kortet, men filbehandlingen sier at det ikke ligger noe på SD kortet.

 

Var en i en annen tråd som tok en factory reset med lagring på sd kort fra børjan, da begynte data å legge seg fysisk på sd kortet.

 

Virker som om telefonen, når utgangspunktet var før lollipop og uten mulighet til lagring på sd kort ikke helt får det til, men når man starter med lollipop som utgangspunkt får den det til. Eg har ikke prøvd dette enda, men det er på programmet, for det er grusomt irriterende.

 

Eneste telefonen fysisk lagrer på mitt sd kort er bilder og filmer.

Lenke til kommentar

Ok takker, høres ut som om jeg har en drøy jobb foran meg. Er i utlandet og en stund og har bare elendig wifi å leke med.

 

Kanskje det er enklere å vri litt på spørsmålet, som en midlertidig løsning :

Finnes det en app som gir full kontroll over Notification pull-down menyen?

Da kunne jeg jo fjerne denne notifikasjonen fra å poppe. Dette gjelder andre notifications også, som f. eks "Data Roaming is off".

Denne og popper opp omtrent hvert 5.minutt..

 

Det er merkelig at telefonen ikke lar meg styre dette selv synes jeg, uten å måtte mikse og trikse.. Det er rett og slett propp fullt med ubrukelige notifications her, fyller hele skjermen lol... Og det blinker overalt..

 

Har prøvd extended settings uten hell... Den ga meg bare dobbelt opp av alt jeg ikke ville ha lol..

 

Takker igjen for hjelpen

Lenke til kommentar

Tvilsomt at det får tillatelse til å slå av varslingen som sannsynligvis kommer fra OS-et, men prøv og hold nede på varslingen og trykk på App-Info som da kommer opp, da går du til appen som sender deg varslingen, og så er det en liten mulighet for at du får lov til å fjerne av-hukingen til fremtidlige varslingen.

PAp2P.png

http://www.howtogeek.com/204187/how-to-disable-app-notifications-in-android/

 

Er den grå, må man nok ha root. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aboutmycode.NotificationsOff

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hvis du går til innstillinger>programmer>på SD

Og hukker på alt som kan hukkes bør det hjelpe. Det sammen med

lagring>flytt data til SD

Løste det for meg.

Når du huker av inne på "programmer - på SD" så velger du flytt til sd kort og?

 

Hos meg er det den siste tingen som ikke gjør noen forskjell, bortsett fra i tallene under appen. Der står det flere MB på SD kortet, men de dataene finnes ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du går til innstillinger>programmer>på SD

Og hukker på alt som kan hukkes bør det hjelpe. Det sammen med

lagring>flytt data til SD

Løste det for meg.

Når du huker av inne på "programmer - på SD" så velger du flytt til sd kort og?

 

Hos meg er det den siste tingen som ikke gjør noen forskjell, bortsett fra i tallene under appen. Der står det flere MB på SD kortet, men de dataene finnes ikke.

Ja det gjør jeg, en og en app må flyttes over.. Det var desverre ikke mange og bare blåbær-størrelser. Mange bekker små fikk meg i det minste under 75% grensa.

Usikker på det siste du skriver her.. (?).. Du mener at det i virkeligheten ikke blir flyttet over likevel?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du går til innstillinger>programmer>på SD

Og hukker på alt som kan hukkes bør det hjelpe. Det sammen med

lagring>flytt data til SD

Løste det for meg.

Når du huker av inne på "programmer - på SD" så velger du flytt til sd kort og?

 

Hos meg er det den siste tingen som ikke gjør noen forskjell, bortsett fra i tallene under appen. Der står det flere MB på SD kortet, men de dataene finnes ikke.

Det du beskriver at apper bare tilsynelatende flyttes men ikke reellt høres veldig merkelig ut, tror du bør på xda eller product forums for å få svar på den.

Hvordan vet du at det ikke reellt blir flyttet? Er ikke bare skjulte filer?

Lenke til kommentar

Syns dere med eksternt storage (sdkort) skal lese dette:

http://www.ibtimes.com/android-44-kitkat-update-micro-sd-changes-explained-root-access-fix-now-available-1562147

 

Det er ikke veldig rart at produsenter som Samsung dropper sdkort til fordel for større phone memory.

Husk at de lenge har implemtert egen sdkort fix i sine egne android roms under versjon 4.x

 

 

Edit:

Vanskelig med stavekontroll...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja jeg synes det er helt utrolig. Først tjater telefonen i over en måned om at jeg må kjøpe et SD kort... Så orker jeg ikke mer mas og kryper til korset for deretter å oppleve at det er nærmest ubrukelig haha.. (:

 

Kjøpte kortet på gata i Bangkok så jeg lever ihvertfall ingen økonomisk nød(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...