Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man blir kvitt "tråder man følger" på diskusjon.no i mobilversjonen?

 

Jeg bruker standard nettleseren Chrome.

 

Når jeg åpner "tråder jeg følger" ligger alle trådene der fremdeles, de jeg allerede har stoppet å følge via pc`n.

Får ikke opp knappen "stopp å følge tråden" i mobilversjon når jeg åpner en av trådene.

 

Hvorfor skjer ikke dette automatisk, når jeg stopper en tråd på pc`n burde den vel også stoppe i mobilversjonen da det er samme konto jeg bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en ivrig bruker av både iOS og Android, og liker så absolutt begge to. Men det er en ting jeg savner på min LG G3 som gjør underverker for batteriet på mine iOS enheter, og det er muligheten til å velge hvilke apps som får lov å kjøre i bakgrunnen.

 

Noen som vet om jeg kan finne samme mulighet på Android, eller om det kan gjøres via en app osv?

 

 

post-3895-0-31508300-1425759535_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg er en ivrig bruker av både iOS og Android, og liker så absolutt begge to. Men det er en ting jeg savner på min LG G3 som gjør underverker for batteriet på mine iOS enheter, og det er muligheten til å velge hvilke apps som får lov å kjøre i bakgrunnen.

 

Noen som vet om jeg kan finne samme mulighet på Android, eller om det kan gjøres via en app osv?

 

Du kan jo teste Greenify, men det krever root på Android. Den er enkel og rask. Litt mer avansert er "App Ops", den kan styre individuelle rettigheter til alle apps, og samtidig se når rettighetene sist ble brukt.

 

Eksempelvis Facebook Messenger som jeg hater, men likevel syns jeg trenger på telefonen har jeg nektet:

-GPS/Lokasjon

- Les/Skriv kontakter

- Les/Skriv SMS og MMS

- Kjøring i bakgrunnen

- Lydopptak

Lenke til kommentar

CyanogenMod har denne featuren pr default. Kan definere hva apps skal ha tilgang til så du kan f.eks be facebook drite langt faen i og vite din location hele tiden eller dine sms osv.

 

Dessverre ikke helt stabilt build for Nexus 5 enda så sitter og venter på en stabile build :\

Lenke til kommentar

Har et veldig amatørmessig spørsmål, jeg vet det, men jeg klare ikke finne hvor man setter notification-tone for de forskjellige appene. Ikke bare sms/mail men sosiale medier, slik at man kan ha en egen tone for de forskjellige.

Det ligger ikke under "sounds" i settings...vet jeg har vært inne der en gang men finner ikke veien tilbake.

 

Mange apper har dette built-in men ikke alle

 

Eller har jeg drømt? må man ha en egen app??

 

--------------------------------------------------------------------

 

Snapchat - Er det ikke mulig å sette opp grupper her, slik at man ikke trenger å scrolle nedover hele vennelista hver gang?

f.eks - "Alle", "kolleger", "utenomjordiske vesener" osv...?

Lenke til kommentar

Har et veldig amatørmessig spørsmål, jeg vet det, men jeg klare ikke finne hvor man setter notification-tone for de forskjellige appene. Ikke bare sms/mail men sosiale medier, slik at man kan ha en egen tone for de forskjellige.

Det ligger ikke under "sounds" i settings...vet jeg har vært inne der en gang men finner ikke veien tilbake.

 

Mange apper har dette built-in men ikke alle

 

Normalt i hver enkelt apps innstillinger. Ligger det ikke der tror jeg de bare bruker default uansett.

Lenke til kommentar

 

Har et veldig amatørmessig spørsmål, jeg vet det, men jeg klare ikke finne hvor man setter notification-tone for de forskjellige appene. Ikke bare sms/mail men sosiale medier, slik at man kan ha en egen tone for de forskjellige.

Det ligger ikke under "sounds" i settings...vet jeg har vært inne der en gang men finner ikke veien tilbake.

 

Mange apper har dette built-in men ikke alle

 

Normalt i hver enkelt apps innstillinger. Ligger det ikke der tror jeg de bare bruker default uansett.

 

Jau, men jeg har for mange apper som kun bruker default lyd, spesielt de forskjellige sosiale mediene.

 

Jeg fant etterhvert "Megasound" til å fikse dette problemet. Denne har jeg ikke fått prøvd ut skikkelig over tid ennå og vil ikke bedømme hvor god den er.

 

Deretter fant jeg "Light manager" - Denne funker fint og telefonen blinker som et juletre her :)

Lenke til kommentar

Er Galaxy Alpha kraftigere enn One Plus One? Hva er den aller kraftigste på markedet pr. nå?

Jeg er på jakt etter ny mobil, maks 6 lapper. Er ikke fryktelig glad i designet på Galaxy S serien, og vil heller ikke ha Apple.

Vente på LG 4? Kommer kanskje ny oppgradert Galaxy Alpha en stund etter S6?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Før i tiden kunne man se i statusbar/quicksettings når WiFi mistet Internett, ikonet ble rødt istedetfor hvit. Siden 4.4 har jeg savnet dette, noen som vet hvor man kan se det i 5.0, eller få det tilbake?

Du får opp "!" der det ikke er signal (WiFi eller data) på Android 5.0/5.1 Lollipop:

Android-Lollipop-wifi-.png

Lenke til kommentar

En kollega med Z3 fikk en oppdatering til 5. et eller annet her om dagen, men min Z-Ultra får beskjed om at jeg har nyeste oppdatering som er 4.4.4.

 

Noen som vet hvilken oppdatering han fikk og hvor jeg kan lese om den?

Kommer den til oss andre etterhvert også?

 

Det var visst en del coole ting som fulgte med oppdateringen

Lenke til kommentar

 

 

Før i tiden kunne man se i statusbar/quicksettings når WiFi mistet Internett, ikonet ble rødt istedetfor hvit. Siden 4.4 har jeg savnet dette, noen som vet hvor man kan se det i 5.0, eller få det tilbake?

Du får opp "!" der det ikke er signal (WiFi eller data) på Android 5.0/5.1 Lollipop:

Android-Lollipop-wifi-.png

Gjør ikke det ser du.. For å klargjøre snakker jeg om når jeg er påkoblet en WiFi som ikke har internettlinje. Samme gjaldt også hvis man av en eller annen grunn hadde dekning men ikke nett over 3g, da ble dekningssignalet rødt.

Gjelder Z3 forøvrig, statusbar ser ikke lik ut den på bildet ditt.

Kommer dog ut/inn-piler ved symbolene innimellom.

Lenke til kommentar

 

 

Før i tiden kunne man se i statusbar/quicksettings når WiFi mistet Internett, ikonet ble rødt istedetfor hvit. Siden 4.4 har jeg savnet dette, noen som vet hvor man kan se det i 5.0, eller få det tilbake?

Du får opp "!" der det ikke er signal (WiFi eller data) på Android 5.0/5.1 Lollipop:Android-Lollipop-wifi-.png
Gjør ikke det ser du.. For å klargjøre snakker jeg om når jeg er påkoblet en WiFi som ikke har internettlinje. Samme gjaldt også hvis man av en eller annen grunn hadde dekning men ikke nett over 3g, da ble dekningssignalet rødt.

Gjelder Z3 forøvrig, statusbar ser ikke lik ut den på bildet ditt.

Kommer dog ut/inn-piler ved symbolene innimellom.

Det er en uting etter min mening å overvåke ekstern dns servere fra en slik type klient.

Kanskje en grunn til at det er tatt bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...