Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Spotify - Jeg var så dum å trykke på "Shuffle play"....nå spilles alle albumer jeg starter opp i denne modusen og jeg får ikke satt den tilbake til kronologisk.

Har forsøkt å trykke på shuffle på nytt og på nytt i håp om å reversjere handlingen uten å få det til..

 

Jeg fikk det samme problemet den gang jeg hadde WP og klarte ikke å fikse det uten å reinnstallere appen samt laste ned 20G musikk til offline-mode...håper å slippe det nå igjen..

 

Noen som kan hjelpe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her. Telenor legger ned sms plus og det betyr at eg ikke får sms på jobb lenger. 

 

Mobil ligger avslått og eg har et Android nettbrett med wifi og Windows pc tilgjengelig. 

 

Finnes det noen mulighet å få disse sms fremdeles?? 

Lenke til kommentar

Uten SIM kort i PCen så tror jeg ikke det er mulig da SMS sendes gjennom mobilnettet, og uten noe SIM så kan ikke noen eksterne programmer hente ut den informasjonen.

Kan du ikke sette mobilen til lydløs og blokkere anrop fra anropsinnstllingene og heller bruke en app som Pushbullet for SMSene?

 

Inne på lyd og varsler, har du innstillinger for "Forstyrrelser"? Hvis du har Lollipop så burde du ha det. Isåfall kan du sette den opp til å automatisk være i stillemodus mellom et bestemt tidspunkt. Forskjellen er at anrop vil komme gjennom, men telefonen vil jo være stille likevel.

Lenke til kommentar

Kan du ikke legge den igjen hjemme og tilkoblet strøm og få noen til å koble den til og fra laderen? Hvis ingen er hjemme så finnes det sikkert sånn "smart" stikkontakt som du kan styre via wifi. 

 

Hva med å sende meldinger over internett?

 

Alternativt så kan du jo bare ta den med til utlandet. Kan ikke være så dyrt å sende meldinger, din gjerrigknark :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Offshore ja. Eg ser jo at det er null muligheter for å få sms videre med avslått mobil. Og påslått er uaktuelt.

 

Sende meldinger over nett er jo en ting, ikke noen problemer med å få sendt sms fra jobbens mail, men eg får jo ikke mottatt. Det er problemet. 

 

Eg trenger mobilen på vei til flesland. Så å legge hjemme er heller ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Offshore ja. Eg ser jo at det er null muligheter for å få sms videre med avslått mobil. Og påslått er uaktuelt.

 

Sende meldinger over nett er jo en ting, ikke noen problemer med å få sendt sms fra jobbens mail, men eg får jo ikke mottatt. Det er problemet. 

 

Eg trenger mobilen på vei til flesland. Så å legge hjemme er heller ikke aktuelt.

Om du skal ha en liggende hjemme kan den lades f.eks 30-60 min pr 24 time med et tidsur

Da blir den forhåpentlig vis ikke tom for strøm når du er borte.

Eks:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Timer/Dogntimer-2000020165/

 

Med endlessjabber kan du da remote lese og sende sms (forutsatt at mobilen ligger hjemme tilknyttet wifi og ikke går tom for strøm , ref tidsur). http://galaxy-note-3.wonderhowto.com/how-to/remotely-view-send-text-messages-from-your-android-phone-using-any-web-browser-0156616/

 

Så får du ha med deg en reisemobil med tvilling mens hovedsim kortet ligger i mobilen hjemme.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...