Gå til innhold

Kristoffer fikk regning på 350 000 kr


Anbefalte innlegg

alle må jo forstå at noe er galt når regninga kommer opp i 400000 kr eller?

Hvorfor koster det så mye i utgangspunktet?ingen mobilregninger burde komme over 1000 kr pr mnd uansett hvor mye du bruker mobilen,hvorfor skal det koste mere?alt er utbygd!

Det er jo ingen mennesker som har mer arbeid om du ringer 100 ganger istedenfor 1 gang

Så du kan kjøpe evig med ringetoner, betale evig med ting på nett via mobilregning og ringe evig i utlandet for 1000 kroner? Værsågod lag et sånn abonnement :) Jeg slår til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå fikk jeg plutselig ikke lyst til å bli Tele2-kunde, av en eller annen grunn.

 

www.tele2kundeservice.no

Dette pluss avlyttingen gjør etter min mening tele2 til en uønsket aktør på det norske mobilmarkedet.

 

 

Navnet Tele2 dukker også opp i forbindelsen med skandalen i fjor, der 60.000 personnumre kom på avveie. Saken ble riktignok henlagt, men likevel...

Lenke til kommentar
alle må jo forstå at noe er galt når regninga kommer opp i 400000 kr eller?

Hvorfor koster det så mye i utgangspunktet?ingen mobilregninger burde komme over 1000 kr pr mnd uansett hvor mye du bruker mobilen,hvorfor skal det koste mere?alt er utbygd!

Det er jo ingen mennesker som har mer arbeid om du ringer 100 ganger istedenfor 1 gang

Så du kan kjøpe evig med ringetoner, betale evig med ting på nett via mobilregning og ringe evig i utlandet for 1000 kroner? Værsågod lag et sånn abonnement :) Jeg slår til!

 

Tjah, ikke noen dårlig ide synes nå jeg. Da måtte telefonselskapene ha lagt inn en mulighet for brukern å godkjenne telefonen for høyere forbruk enn f.eks 5000/mnd. Det er jo bare latterlig når du kan f.eks laste ned en film i utlandet og få en regning på 300.000,-

Lenke til kommentar
alle må jo forstå at noe er galt når regninga kommer opp i 400000 kr eller?

Hvorfor koster det så mye i utgangspunktet?ingen mobilregninger burde komme over 1000 kr pr mnd uansett hvor mye du bruker mobilen,hvorfor skal det koste mere?alt er utbygd!

Det er jo ingen mennesker som har mer arbeid om du ringer 100 ganger istedenfor 1 gang

Så du kan kjøpe evig med ringetoner, betale evig med ting på nett via mobilregning og ringe evig i utlandet for 1000 kroner? Værsågod lag et sånn abonnement :) Jeg slår til!

 

Tjah, ikke noen dårlig ide synes nå jeg. Da måtte telefonselskapene ha lagt inn en mulighet for brukern å godkjenne telefonen for høyere forbruk enn f.eks 5000/mnd. Det er jo bare latterlig når du kan f.eks laste ned en film i utlandet og få en regning på 300.000,-

Det er jo akkurat det de har, men det virka ikke i denne saken. Står jo i artikkelen og jeg siterer: "Selskapet forklarer at de har kredittbegrensning, men at denne ikke har fungert i Ståhls tilfelle."

Lenke til kommentar
Det skulle vært en lov her i Norge med sperregrense på MAX 10 000 (Helst 5000) kr, det vil si at mobiloperatørene ikke har lov til å sende ut regninger på over 5000/10 000 kr pr mnd.

Det burde vært et tilbud fra operatørene å ha en fritt valgt øvre grense. Da kunne alle satt en grense som passer til sin egen økonomi.

Lenke til kommentar

tele2 er den største katastrofen av et telekomunikasjonselskap jeg har hatt den tvilsomme ære å benytte meg av. Ikke en gang telenor klarte å rote så jævlig med regninger og forbruk på mobil, internett og telefon som de! Tok meg 2 år etter oppsagte abbonement å få ryddet opp i alt. (Endte med å betale ei regning på 74 øre +nettbank-gebyr for å få saken ut av verden, selv om jeg hadde ganske greie kviteringer på at de burde betale meg rundt 50 kr)

 

Hver gang det ringer en telefonselger og sier de jobber på vegne av tele2, sier jeg bare at jeg håper de har fått forhåndsbetalt for jobben, og ikke jobber på provisjon og takk for henvendelsen *klikk* :p

Lenke til kommentar
Det burde vært et tilbud fra operatørene å ha en fritt valgt øvre grense. Da kunne alle satt en grense som passer til sin egen økonomi.

 

Omtrent slik en bank lar en sette grenser for kontantuttak i minibank eller giro i nettbank. Tenker på hu som ved et uhell overførte - var det 500.000, til feil konto. Surt.

Lenke til kommentar
Det burde vært et tilbud fra operatørene å ha en fritt valgt øvre grense. Da kunne alle satt en grense som passer til sin egen økonomi.

 

Omtrent slik en bank lar en sette grenser for kontantuttak i minibank eller giro i nettbank. Tenker på hu som ved et uhell overførte - var det 500.000, til feil konto. Surt.

Det har jo faktisk blitt gjort endel ting for å gjøre det vanskligere å gjøre feil, bl.a så er ikke tekstfeltet lenger satt til maks 11 tegn (Det gjorde at hvis du kopierte inn med mellomrom mellom tallene så ble tall borte).

 

Hadde vært bra hvis noe tilsvarende ble gjort for telefonregninger...

Lenke til kommentar
Tele2 kan bare gi opp..

 

Ingen vits i å fortsette som mobiloperatør lengre nå.. :)

 

Mest katastrofale mobilselskapet jeg vet om...

 

Det finnes veldig mange (som ikke surfer tek.no sin e sider) som ikke får med seg dette. Selv om en del saker kommer frem i media, er det nok mye snusk som aldri ser dagens lys. Derfor vil nok mange fortsette å være tele2-kunder i uvisshet om at de kanskje har en operatør som er forferdelig dårlig.

 

 

Eg fekk òg ei feilaktig rekning frå Tele2 her om dagen, har flytta til Telenor, men Tele2 hadde visst ikkje sletta meg. Men den var bare på 165 kr. :p

 

...og du betalte selvsagt med en gang?

Lenke til kommentar
Tele2 er fryktelig vanskelige å ha med å gjøre. Jeg husker ikke lenger detaljene rundt saken min, men det var en bøtteballet uten sidestykke! Styr unna Tele2 om mulig.

 

 

Det er nok ikke vanskelig. Det er nok av andre å velge mellom. De fleste Tele2-kundene er fornøyde, og opplever ikke trøbbel, men slike episoder er elendig reklame.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...