Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du er meget på kryss av virkeligheten. "Diablo III er et SP-spill fordi jeg sier det." Verden bøyer seg ikke etter hva du mener.

 

 

Unnskyld meg, men det er faktisk DU som gjør dette. Diablo III er IKKE et SP-spill fordi du sier det.

 

Gameplay i Diablo III er nesten identisk med Baldurs Gate. Forskjellene er utelukkende i metaspillet, i økosystemet rundt selve spillet. Hvis ikke Diablo III er et singleplayer-spill så er heller ikke Baldurs Gate det. Og det driter jeg strengt tatt i. Det jeg bryr meg om er at jeg blir blokkert fra å spille Diablo III og jeg ble ikke blokkert fra å spille Baldurs Gate. Grunnen til å blokkere meg fra å spille Diablo III er ting som er helt urelatert med min gjennomføring av spillet - som jeg da beviselig gjør som en eneste single player - men kun har med Blizzards nettsjappe å gjøre. Det ødelegger spillet for meg.

 

Jeg angrer helt og fullstendig på at jeg kjøpte spillet og det utelukkende på grunn av ting som har INGENTING med gameplay å gjøre. Blizzard har tatt mine penger og gitt meg et forkrøpla produkt tilbake, og det er helt på sin plass å snakke om det i en tråd om nettopp det produktet.

 

Eventuelt kunne du ha spilt Diablo II i 2000 og sett at Open Battle.net/LAN/offline ikke fungerte pga folk modifiserte spill og karakterer hinsides all fornuft. Ikke det minste rart at Diablo III ikke har noen offline-del der spillere har tilgang på egne karakterdata.

Spillere misbruker spillet dersom de har tilgang på karakterdata, derfor er spillet online.

 

For det første er det fullstendig irrelevant. Hva folk gjorde i 2000 har ingen verdens liten ting å si for meg. Jeg har kjøpt spillet nå for å spille det nå, og om Blizzard ikke fant en løsning som virka da, så skal det være deres problem og ansvar, og ikke mitt.

 

Videre er det fullstendig vås siden mange andre spill ikke er ødelagt av å la kunder endre sine brukerdata. Jeg endret brukerdata masse i Dragon Age, og det er et av de beste spillene jeg har spilt på lenge. Der fikk jeg også starta spillet selv om jeg ikke hadde internet connection, hvis jeg husker rett.

 

Hvis jeg hadde spilt Diablo II i 2000, hadde jeg ikke hatt internett i leiligheta. Jeg kunne likevel spilt det, om jeg ikke tar feil? I alle fall kunne jeg spilt tilsvarende spill, uten å måtte ha internett. At andre folk hadde problemer med online-spillinga si hadde ingen innvirkning på spilleopplevelsen min å gjøre. Dette systemet de har nå, det ødela min spilleopplevelse. Fullstendig, helt, 100%. Selv de som spilte mot modifiserte karakterer fikk ikke sin spilleopplevelse stoppet 100%. Hackere klarte ikke å gjøre det. Blizzard klarte.

 

Klart, det finnes elementer i Diablo III som krever nettilgang. Men ikke en eneste av disse elementene kan rettferdiggjøre at spillet ikke kan spilles offline. Ikke ETT argument dere har nevnt har noe som helst med normal gjennomspilling å gjøre. Bare kommunikasjon, varehandel og beskyttelse av manipulasjon av salgbare varer på utsiden av normal gjennomspilling.

 

Det er tilbehøret som ødelegger denne biffen, ikke kjøttet.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen ønsker om å sile ut brukere, men når enkelte etter to måneder og vel så det fremdeles maser om hvordan Diablo III er et singleplayer-spill begynner begeret å bli fult.

 

Diablo III is NOT a singleplayer game

 

Akkurat som folk etter to måneder fortsatt kverner den gamle visa "det er ikke singleplayer" og "de må vre always online fo rå hindre hacking"?

 

Jeg trenger ikke å bende verden etter min vilje, single player er ganske greit definert, spiller man som det eneste mennesket innad i spillsesjonen, så er det singleplayer. Det er de som mener noe annet som må begynne med fancy triksing av definisjoner og begrep.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blasfemi.

 

Folk som har Diablo III som religion burde kanskje få med seg at de fleste som kjøper det IKKE har det. Jeg hadde mer research før jeg kjøpte Diablo III enn før jeg kjøper noe annet i den prisklassen, men faktum er at hvis de spilla som er tilgjengelig er always online, så kjøper man always online-spill. Jeg har gitt opp kampen mot always online, for markedskraft kan ikke stoppe steam/origin og hva alle disse tingene heter.

 

Ikke desto mindre er det noe dritt. Spesielt er det noe dritt når jeg faktisk var så uheldig at jeg måtte vente først på et nytt modem og deretter på en tekniker i to uker og faktisk måtte oppleve den enorme bakdelen det er at et spill krever onlinetilgang. Tenker at det er ingen av dere som ville valgt å miste tilgangen i to uker, heller. Når man sitter der med et spill som definitivt burde vært spillbart men ikke er det, da kjenner man virkelig på fordeler og bakdeler med at Blizzard vil sjekke hva jeg driver med.

 

Og foreløpig har jeg ikke opplevd en eneste fordel, men jeg kan love deg at den bakdelen er ganske reell når man sitter der.

 

Jeg utfordrer deg til å finne fordeler med at jeg ikke fikk startet spillet i to uker.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Ok, da tror jeg nok jeg avviste en annen religion enn jeg trodde. Men som ateist vil jeg forbeholde meg retten til å sammenligne gode spill med dårlige når som helst :B

 

Men likevel har spillene mange likheter. Jeg snakker naturligvis ikke om story og sånne ting, men tekniske løsninger fordi det var tross alt hvorvidt spillet er uegnet til å spille offline som jeg er uenig med.

 

Når det gjelder story, og generell spillbarhet, så har jeg i grunnen ikke kommet langt nok i spillet til å gjøre meg opp en mening om den. Jeg leste jo at dette var et bra spill før jeg kjøpte det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Har begynt litt med D3 igjen etter en pause, så får vi se hvor lenge det varer denne gangen. Trenger tips til hva slags gear jeg bør gå for. Jeg klarer act 2 på inferno, men det går himla sent når jeg møter champion packs.

 

Det jeg lurer på er om jeg bør gå for gear eller våpen neste. Jeg har litt over 6 mill å bruke, men de går jo fort om jeg skal ha meg et bra våpen. Akkurat nå bruker jeg en 819 dps 1h med 200 str og ca 200 life on hit.

 

Eller bør jeg fortsette å øke res'en min? Og/eller øke dps'en via armor? Jeg har fortsatt et par deler uten res og ubuffet ligger jeg på ca 9k armor (10.7k buffet), 15.6k dps, 43k hp og res som går fra 460-590 (700-880 buffet) fra topp til bunn. Bruker jeg 6 mill gull på bedre våpen/gear nå så går act 2 uten problemer, men hva blir fokuset i act 3 og 4? Mer dps eller mer defense?

Lenke til kommentar

Gameplay i Diablo III er nesten identisk med Baldurs Gate. Forskjellene er utelukkende i metaspillet, i økosystemet rundt selve spillet. Hvis ikke Diablo III er et singleplayer-spill så er heller ikke Baldurs Gate det. Og det driter jeg strengt tatt i. Det jeg bryr meg om er at jeg blir blokkert fra å spille Diablo III og jeg ble ikke blokkert fra å spille Baldurs Gate. Grunnen til å blokkere meg fra å spille Diablo III er ting som er helt urelatert med min gjennomføring av spillet - som jeg da beviselig gjør som en eneste single player - men kun har med Blizzards nettsjappe å gjøre. Det ødelegger spillet for meg.

 

 

D3 er på ingen måte som BG!

 

Eh? BG benytter D&D rules, D3...eh....ingenting...bare hack n'slash (hit/evade % system)

 

BG har valg med konsekvenser...D3...eh...ingen valg alternativer å snakke om.

 

BG kan du tilpasse og total definere dine character etter DITT spillestil. D3, alle er kloner, er ingen forskjell utenom loot.

 

BG har et stort verden der du selv bestemmer retting. D3 har du kun 1 rettning å ta.

 

BG er ikke et singel player spill, du spiller jo 5 characters. D3 kan du spille solo med kun 1 character uten hjelp fra andres egenskaper.

BG online er bare slengt på og er ganske dårlig igrunn, men du trenger ikke spille online. D3 er utvikklet med online i tankene, får ikke lov å spille offline.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

BG er ikke et singel player spill, du spiller jo 5 characters. D3 kan du spille solo med kun 1 character uten hjelp fra andres egenskaper.

BG online er bare slengt på og er ganske dårlig igrunn, men du trenger ikke spille online. D3 er utvikklet med online i tankene, får ikke lov å spille offline.

 

Så spill som cammand and conquer er som MMOs å regne det da? Der styrer du jo masse characters.... Det er ikke antallet characters du styrer som bestemmer om det er single player. Det heter single player, ikke single character.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har begynt litt med D3 igjen etter en pause, så får vi se hvor lenge det varer denne gangen. Trenger tips til hva slags gear jeg bør gå for. Jeg klarer act 2 på inferno, men det går himla sent når jeg møter champion packs.

 

Det jeg lurer på er om jeg bør gå for gear eller våpen neste. Jeg har litt over 6 mill å bruke, men de går jo fort om jeg skal ha meg et bra våpen. Akkurat nå bruker jeg en 819 dps 1h med 200 str og ca 200 life on hit.

 

Eller bør jeg fortsette å øke res'en min? Og/eller øke dps'en via armor? Jeg har fortsatt et par deler uten res og ubuffet ligger jeg på ca 9k armor (10.7k buffet), 15.6k dps, 43k hp og res som går fra 460-590 (700-880 buffet) fra topp til bunn. Bruker jeg 6 mill gull på bedre våpen/gear nå så går act 2 uten problemer, men hva blir fokuset i act 3 og 4? Mer dps eller mer defense?

Mitt tips til deg er å skaffe deg et våpen uten LoH. Å ha LoH på våpnet er bare verdt det om du har over 500. Ellers så er det bedre å ha LoH på amuletene og ringene istedenfor.

 

Du kan få deg en 950 - 1000 DPS våpen med over 200 strength for 2M. Ikke glem at 100 strength er verdt ca 40 DPS om du har 1500 strength.

 

BTW: All Res er for lav. Som Warrior burde du klare å få 1000 All res buffet. Du bør prøve å få armor til å være 10 ganger all res.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

D3 er på ingen måte som BG!

 

(nevner mange ulikheter)

 

D3 er utvikklet med online i tankene, får ikke lov å spille offline.

 

Er sikker på at du også klarer finne andre forskjeller på de to spillene, som forskjellig kameravinkel, ulikt antall tilgjengelige våpen og fargen på kartet. Nå mener jeg at regelsett, tilpassing av karakterer, størrelse på verden og konsekvenser av valg ikke i det minste er relevant for hvorvidt spillet er egnet for å spille alene, offline eller ikke.

 

Ja, D3 er utviklet med online i tankene. Dette er av forretningsårsaker. Disse forretningsårsakene er fullstendig uinteressante for en som spiller spillet i single player modus, med mindre han ønsker å bruke nettjenestene. Og alle disse nettjenestene kunne også ha vært tilgjengelig selv om always online ikke var påkrevd.

 

Av forretningsårsaker har Blizzard gjort spillet dårligere for meg, og det lar seg ikke rettferdiggjøre utenom innenfor deres egne økonomiske interesser. Av alle spill jeg har kjøpt, har ingen andre vært såpass forkrøpla som dette. Derfor er jeg misfornøyd og vil ikke støtte deres strategi/økonomi videre.

 

At andre liker spillet og ikke har hatt nevneverdige plager av de tingene som ødela min opplevelse, er helt naturlig og de skal få lov til å være så fornøyde de bare vil. Men for meg har dette vært en soleklar negativ opplevelse.

 

Fortsett gjerne å protestere så mye dere bare vil, men da tar dere FEIL for det er min opplevelse jeg diskuterer og den kan kun jeg uttale meg om.

 

Single player spill er et spill man kan spille alene. Multiplayer spill er et spill man må spille sammen med noen. Online spill er et spill der man må være online for å spille. Dette spillet er beviselig et single-player spill, det har beviselig også en multiplayer-modus, det er beviselig et online-spill. Men det hadde ikke trengt å være et påkrevd online-spill om ikke Blizzard prioriterte sine egne økonomiske interesser over gameplayet. Mange spill ligner uten at man trengte være online for å spille det. Og de som sier noe annet tror jeg protesterer mest for å forsvare det kjære spillet sitt, og ikke så mye fordi de mener jeg har feil.

 

Da skal jeg la de som heller vil diskutere ting fra spillet få fortsette med det, for jeg kan ikke se for meg at folk som diskuterer med meg ikke har forstått budskapet mitt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Min vurdering er at å BLOKKERE gameplayet ikke er å høyne det. Uansett hvor bra eller dårlig gameplayet er, er det matematisk beviselig 100% bedre å ikke være blokkert enn å være blokkert fra å spille. Jeg kan ikke finne noen måte å få 0% spillbarhet til å være høynet fra noe annet utgangspunkt.

 

Så la oss være uenige om det, da.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...