Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har nå spilt veldig mye Diablo, men begynner å gå litt lei. Er lvl 60 demon hunter og har gear til en verdi rundt 10 mil, men er enda bare i Hell act 3. Hvorfor? Rett og slett ford jeg synes det er kjedelig å gjøre alle actene 4 ganger på rad, og orker ikke gjøre særlig mye quester.

 

Hadde veldig lyst til å lvle opp en Barbarian, men sånn ting er nå frister det ikke litt engang.

Synes å repetere et spill bare på litt vanskeligere vansklighetsgrad 4 ganger på rad er mer en nok for min del.

 

Missforstå meg ikke, jeg klager ikke nødvendigvis på Diablo 3, for er jo sånn foregående spill har vært også, men blir litt ensformig også.

 

Det som er kjipest med å ikke orker å dra fra Inferno er at jeg MÅ bruke gull om jeg vil oppgradere noe av gearet mitt.

 

Får vell prøve å dra meg gjennom hell snart sånn at jeg får begynt på inferno. Tror jeg skal klare det rimelig lett nå hvertfall ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å ha lest en kommentar om det en plass (husker ikke hvor). Utviklerne mente det ikke var vits i å bruke tid på en innebygget voice chat funksjon, da det allerede finnes overlegne løsninger for voice chat (TeamSpeak, Ventrilo) som de fleste spillerne heller benytter fremfor spillets innebygde.

 

De står jo fritt til å mene det, når de i samme slengen uttaler at D3 skal være velegnet for coop, og at hvem som helst skal kunne slenge innom, så synes jeg personlig det mer virker uferdig enn noe annet. Jeg er lite interessert i å drive å legge til folk som brukere i eksterne programmer for å chatte med de.

 

AtW

Blizzard hadde (har?) ingame voiceopplegg i WoW, som så å si aldri ble brukt, så det er sannsynligvis faktisk et bevisst valg at de ikke har tatt det med i D3. For de aller fleste vil dette ikke bli brukt og bare være funksjonalitet som bloater installeringen, og for min del syns jeg begrunnelsen til Blizzard er god.

Lenke til kommentar

Det er ikke voicechat spillet trenger.

 

De valgte å ikke gjøre det lettere med flere spillere, fordi ellers ville det bli for lett å fullføre spillet. Det finnes løsninger for dette problemet. Den beste løsningen vil være å justere drop rates sånn at det er økonomisk effektivt å samarbeide, men beholde graden av vansklighet.

 

Et annet problem er at det finnes ingen offentlige rom for spillere. Ergo, det er nesten umulig å møte nye spillere. Public Games teller ikke.

 

Et tredje problem er at det finnes ingenting å gjøre utenom å farme, eller å forsøke å komme seg videre. De burde ha side stories, som er utrolig vanskelig som singelplayer, men lettere som lag. På slutten er det en boss med sjanse for veldig gode drops. De gode dropsene bør bli rollet over, og umulig å selge på AH. Ellers vil folk begynne å farme questene og overfylle AH.

 

Det er slik man skaper et spill som varer. Det er egentlig ganske utrolig at et spill med 20 timer med content, kan bli spilt i 100+ timer. Det hadde ikke skjedd om spillet ikke het Diablo.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig har gear til 10 mill skal du klare Diablo på Inferno helt greit.

 

Vel, det er selfølgelig mulig at jeg bare er helt ekstremt dårlig i spillet.

 

Men jeg spiller Barbarian og har gear til ~100 - 150 mill om jeg skulle solgt det på dagens AH.

 

Meget mulig jeg greier å drepe Diablo, men jeg klarer ikke å komme meg dit enda. Jeg tok Azmodan for første gang på inferno igår.

 

Jeg har per idag:

~1050 Resistance to all

rundt 700-800 Life on Hit

5.1% lifestreal,

10k armor(7k om jeg bruker dualwield)

27k dmg(35k om jeg bruker dualwield)

25,5% Chance tro crit

350 Critdmg(440 om jeg bruker dualwield)

 

EDIT: Dette er selvsagt mine stats når jeg kjører defansiv build, kjører jeg offansiv, vil dmg være vesentlig høyere.

Endret av Tri66er
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldsomt til syting her. Virker som folk kjøpte Diablo 3 og forventet seg noe annet enn hack'n'slash.

 

Her er konstruktiv kritikk:

 

Historie 1/10

- utrolig elendig historie. Like gjennomsiktig som en såpeserie, og null overraskelser. Bare ved å se de første bildene av Diablo så så jeg hvilket kjønn det var og da var det ikke mye igjen å ta av der..

 

Grafikk/stemning 9/10

- jeg har alltid likt "keep it simple" og dette leverer. Jeg trenger ikke mer for å komme i godhumør, og stemningen noen steder med ambiente lydeffekter, f.eks diverse huler er fantastisk bra.

 

Opplevelse 1/10

- den logiske bristen med at seks random vepser eller tre tilfeldige enchantresses er sterkere enn Diablo som liksom skal være verdens elendighet samlet i en blir for dum. Jeg gidder ikke å kommentere dette en gang.

- alt i alt er det kanskje 15 forskjellige mob-modeller, mange av dem er gjenbrukt i god gammel Blizzardstil. Det funka i wow, men nå er vi ti år etter.

- Og hva er det med Azmodan? Kommanderer Helvetes armé, kjent som en fantastisk taktiker og så guider han meg rundt som en annen ape og røper alle planene hans? Bitch please....

- alle exploits og bugs. Spillet har for mange hull så i altfor lang tid fremover vil det bugne av bugs og exploits, noe som er bra teit når ekte penger er med i spillet.

 

På mange måter er spillet uferdig, og Blizzard har knapt forstått brukerbasen sin ved å "nyskape" måten de tror folk vil ha det i endgame (alt fra items, pengesluk og farming). Godt forsøk, men fail og jeg skjønner godt de som gikk tilbake til D2/Torchlight.

Hadde Diablo 3 kommet ut fra en annen utvikler og hatt et annet navn er jeg jammen ikke sikekr på at så mange hadde tviholdt på det, men fanboyism>realitycheck.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...