Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere vet at dere utnytter en velkjent exploit, sant? Og blizzard pleier ikke være snille med exploiters.

 

Skal Blizzard straffe brukerne fordi spillet ikke var ferdig ved release?

Jeg har problemer med å se hvordan de skal løse det isåfall. Det er altfor mye gear som er farmet og solgt på både vanlig AH og RMAH, dvs mange spillere indirekte involvert. Det sies at den exploiten muligens har vært der siden første dag, og fixen har først kommet nå, hvordan skal de kunne tracke alle som har brukt den exploiten?

Tviler på at det skjer noe som helst..

Og hvorfor sier dere 'dere'? Såvidt jeg kan se er det bare Bjellesau som har jukset, hvertfall slik det kommer frem her.

Lenke til kommentar

Dere vet at dere utnytter en velkjent exploit, sant? Og blizzard pleier ikke være snille med exploiters.

 

Skal Blizzard straffe brukerne fordi spillet ikke var ferdig ved release?

Jeg har problemer med å se hvordan de skal løse det isåfall. Det er altfor mye gear som er farmet og solgt på både vanlig AH og RMAH, dvs mange spillere indirekte involvert. Det sies at den exploiten muligens har vært der siden første dag, og fixen har først kommet nå, hvordan skal de kunne tracke alle som har brukt den exploiten?

Tviler på at det skjer noe som helst..

Og hvorfor sier dere 'dere'? Såvidt jeg kan se er det bare Bjellesau som har jukset, hvertfall slik det kommer frem her.

 

Jeg sa dere fordi jeg åpenbart bare antar at det er flere en han som driter i moral å tester det ut å finner ut at "det sikkert ikke er farlig fordi spillet er jo ødelagt"

 

:p

 

 

Det blir for dumt å skylde på at spillet ikke er ferdig osv, bare fordi du står i banken, ingen ser på, men så sklir ei dør opp, ikke 100% bra hengsler, inni ser du masse penger, hva gjør du?

 

1. Skriker "GRATIS PENGER ALLEMAN!

2. Sier ifra til bank ansatte

3. Stjeler alt du kan alene å skydler på at det var banken sin feil.

 

Kan faktiskt ta det som et OK eksempel, mye fordi insanly uber items lett selger for 100++ Euro. og da kan disse juksemakerene faktiskt klare skaffe seg meget bra gear å selge for ganske manger penger ;)

Lenke til kommentar

^^

At Blizzard lanserer et uferdig (og utrolig dårlig) spill er ikke mitt problem. Det sjenerer heller ikke deg direkte at jeg har "juksa" annet enn at de itemsene jeg har tilegnet meg nå ligger på vanlig AH og ikke RMAH som de fleste andre som utnytter denne exploiten. Ganske mange mennesker veier lettjente cash høyere enn et spill som er gått ut på dato så får heller du stå på den lyse siden som en moralens vokter.

 

For min del er spillet ferdig, jeg ser ikke at Blizz klarer å hente seg inn igjen på en stund uten å få svi. Ganske mange har lagt fra seg spillet for lengst, og denne glitchen som med ganske stor sannsynlighet har vært tilgjengelig siden launch var bare den siste spikeren i kista.

 

GG Blizz.

Endret av Bjellesau 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å konstatere at et spill er dårlig er ens personlige oppfatning og hører hjemme i et forum. Hvis man ikke tåler at andre har et annet inntrykk av spillet enn en selv så får man lage en "Diablo 3 - skrytetråd. Her skal vi kun lovprise spillet og ikke kommentere hvor dårlig det er". Fanboys ha seg vekk.

 

Skjønner godt at folk tviholder på spillet når man har mye igjen å gjøre som å runde det for fjerde gang, achievements og farme items i mangfoldige timer, men så lenge spillet er ødelagt så ser jeg ikke vitsen. AH er proppfullt av items som er tilegnet med juks og når items og gull er delt opp til nok tredjeparter så kan ikke Blizz gjøre noe for det påvirker ærlige folks spilling. Jeg hadde vært fly forbanna hvis alt jeg hadde å leve for var Diablo 3.

 

Jeg gleder meg til spillet har vart en stund og Blizzard har reparert spillet nok ganger slik at vi som virkelig liker spillet og kommer til å gjøre det i lang tid fremover kan slutte å irritere oss over dårlig design og endeløse bugs.
:dremel:

 

Fyrer nok opp Diablo 3 igjen når det blir ferdig, noe som tvilsomt kommer til å skje..

Lenke til kommentar

Stop_liking_what_I_dont_like-n1315212424812-1.jpg

 

Spøk tilside så har jeg ingen problemer med folk som påpeker svakheter i spillet på ting det faktisk prøver på, det være rubber banding, bullshit drop rates, class balance etc., men de som sutrer over at det er et farmespill - sutre over at et Diablo-spill er et farmespill! - kan vel like gjerne legge fra seg spillet med en gang og spille noe som er basert mer på skill og mindre på grind i sin grunnmisjon.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Betalte vel rundt 400 kr for Diablo III. Har rundt 30 timer spelt. Dette gir da 13.3 kr per time for underholdning.

 

Gitt at eg skulle betalt 110 kr for ein 3d kino, som varer i 2 timer. Dette vil da koste meg 55 kr per time for underholdning.

 

Var Diablo verdt pengane sjølv om eg ikkje har fullført heile spelet? Ja. Kvifor? Fordi eg har kost meg i den tida eg har spelt det, og kan alltids spele det vidare igjen med ein seinare anledning dersom eg vil.

Lenke til kommentar

Litt av problemet med spillet er økonomien tenker jeg. Det finnes ingen store "moneysinks" eller andre ting og bruke penger på unntatt items og repairs.

 

De første du møter er og kjøpe bags, blacksmith, jewler men de er ikke så store. Og nå så jukser folk litt her og der med bots, exploits osv = mer items som burde gi lavere priser men det har ikke blitt sånn. Hvor skal det egentlig slutte?

 

Blizzard har jo heller ikke mulighet og nullstille spillet siden folk har betalt virkelige penger for ting i spillet.

 

AH er en ting men RMAH så har nok Blizzard møtt helt nye problem en hva de var klar over.

Lenke til kommentar

Litt av problemet med spillet er økonomien tenker jeg. Det finnes ingen store "moneysinks" eller andre ting og bruke penger på unntatt items og repairs.

 

De første du møter er og kjøpe bags, blacksmith, jewler men de er ikke så store. Og nå så jukser folk litt her og der med bots, exploits osv = mer items som burde gi lavere priser men det har ikke blitt sånn. Hvor skal det egentlig slutte?

 

Blizzard har jo heller ikke mulighet og nullstille spillet siden folk har betalt virkelige penger for ting i spillet.

 

AH er en ting men RMAH så har nok Blizzard møtt helt nye problem en hva de var klar over.

 

Jeg tenkte også i starten at spillet manglet fornuftige moneysinks, og mener forsåvidt fortsatt det, men jeg kan ikke se at det har medført noen store problemer sånn sett.

 

AH er også et merkelig system. For til tross for denne endeløse grindingen, botingen og bruken av exploits synes jeg ikke AH er flooded med varer (med gode stats) av den grunn. Det er jo ei heller gitt at alt som blir funnet, havner på AH, så der er nok noe av forklaringen muligens. Enten så glemmer folk å legge ut, bruker selv eller trader tingene andre steder. Jeg har også på følelsen av at veldig mye selges på forum som d2jsp og diii.net fremfor AH.

Lenke til kommentar
..
:wee: - fair enough og til en viss grad enig. Har hatt en skikkelig blast med spillet og det har helt klart gitt meg value for money. Har funnet masse gode items, kost meg med forskjellige builds og jaktet i endeløse timer etter bedre utstyr på AH.

 

Det ble bare utrolig lett å legge spillet vekk etter at jeg ikke hadde annet å gjøre enn å skifte builds for å overkomme elitepacks fremfor en spillmekanisme som gjorde det mulig å tviholde på en av flere forskjellige builds uten å måtte veksle mellom dem. I opptakten til launch fikk jeg for meg at D3 var sånn at man ikke måtte ha en bestemt build for å klare en bestemt mob inntil man er dekt av saftige ilvl 63 items.

Jeg ville spille wizarden på min måte, ikke tilpasse build for hver annen elite jeg støtte på fordi "ellers er det ikke mulig å ta dem".

 

Da explioten ble kjent var det bare spikeren i kista for min del. Blizz har fortsatt ikke tatt affære og vi er nå inne i dag to hvor mange garantert har sittet og farmet Act IV-eliter med 5xNV mens de har sett på tv og Skypa med kompiser som har gjort det samme mens de har skulket skolen/jobben (hvis de har noe slikt). Resultatet ligger på et AH/RMAH nær deg..

Det eneste som redder situasjonen litt er at det er drit vanskelig å få syke rolls/affixes på en item noe som gjør at det er langt unna superinflasjon av OP-stasj. Enn så lenge.

 

Det eneste Blizz har gjort til nå er å redigere første posten i tråden om dette i battle.net-forumet så ikke folk finner oppskriften på exploiten der mere, men den ligger som kjent mange andre steder.. Noen uker etter launch så reagerte folk på at items lå ute med BO på 10-12 millioner. Nå i går lå ting ute til 100-200 mill.

 

Enig i at det må komme et moneysink snart ellers krasjer hele økonomien. Og hvis gullet først er spredt så har ikke Blizz anledning til å resette det. Og de kan ikke innhente ekte penger via Paypal fra solgte items fra RMAH, de kan ikke ta fra folk items de har kjøpt i vanlig AH uten å begynne å dele ut gull og de som har spilt wow eksempelvis vet at Blizz veldig sjelden deler ut noe som helst av gull og utstyr som ikke allerede er generert av spillets mekanikk.

 

Jeg følger spent med videre for det er ikke umulig at jeg fyrer opp Diablo igjen, men ikke nå.

Endret av Bjellesau 550
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...