Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Dinga 60 med monk. Kjøpte våpen, og hadde et par ok biter liggande. Act 1, no stress - act 2, no stress.

 

Act3 blei derimot noke verre. Nedi keeps og møte wall - frozen - desecrator er no dice. Trangt og jævli og konsekvent innesperra. Men latterlig kor lett dette var i forhold til ranged. =P

17.5k dps - (altså ikkje noke imponerande) - 600ish resist (ikkje imponerande) - 45k hp.

Noterte derimot at eg hadde voldsomme mengder life per second, noke som var uintendert. Er vel på 1300 der no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

ALLE spill som har damage basert på tall og prosenter vil få enkelte spesifikke builds som funker "best" etter tallknusing. Er bare tull at et nytt spill skal "unngå" det. Selvsagt er det et visst sett med runer og skills som gir mere damage output enn et annet. Eller mere armor. Eller mere regeneration. Etc.

 

Selvfølgelig vil alltid noe fungere "best", men når man får vite at spillet er mindre buildavhengig og at man kan spille med mange forskjellige typer builds så forventer jeg at dette skal foregå i en annen praksis enn at jeg må kite eliter i 5 minutter med det ene aller andre buildet.

 

Det er en grunn til denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=PEyk63UaBI4

 

Høres ut som jeg syter, noe jeg sikkert også gjør, men jeg har helt klart kjøpt spillet på feil premisser når kiting/teleporting er det eneste som virker.

Lenke til kommentar

Er en ting til som virker. Gear til 100+ mill :)

 

At ikke hele spillet kan pløyes ned uten å måtte kite ser jeg på som en styrke snarere enn en svakhet. Men jeg merket i a2 hvor utrolig mye det hadde å si at jeg faktisk måtte bli bedre som spiller. Jeg måtte tenke mer taktisk og time ting bedre samt være mer årvåken enn tidligere. Jeg begynte i a2 med en WD for en måned siden og har fortsatt igjen Belial (selv om jeg dog farmer begynnelsen av a3 nå). I starten var alt komplett umulig og jeg har i grunn bare gjort mindre endringer i gear (dyrt gear, men marginale forandringer i stats), men nå går a2 uten nevneverdige problemer. Er bare at Belial alltid tar meg med den ufattelig dårlige hitboxen på double claw attacket som oneshotter meg dersom jeg ikke har 100% hp.

Lenke til kommentar

Når alt i spillet må kites så er det sørgelig kjedelig.

Enig.. kom til Act2 Inferno med Wizard'en min, og der ble det plutselig mer eller mindre umulig å overleve. Gidder ikke farme 100 mill gold for å kjøpe utstyr, så spørs om ikke D3 spillinga er over for denne gang. Må være morsomt, ellers kan jeg like gjerne gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Det er vel en ganske så stor overdrivelse at alt må kites. Selv med halvdårlig gear kan de enkleste mobsene i inferno tankes lett. Trashmobs har jeg så og si aldri behov for å kite. Med bra gear kan det meste tankes, gitt at du spiller en tanky class (barb/monk). Jeg har ikke spillt endgame med Wiz (holder på å lvle nå), men med WD og Monk som jeg har i inferno er det langt fra slik at jeg må kite alt. Hvis du føler du må det med Wiz, og mener D3 skal være kitefritt bør du heller prøve en annen class (monk/barb) og investere godt i gear slik at du slipper å kite.

 

Husk også på gearet ditt, og statsene du velger å prioritere. Det er slik i D3, akkurat som i D2, at dårlig gear fører til mye mer kiting enn bra gear. Det sier seg jo i grunn selv. Et gearsetup til 1 mill er ikke godt nok for å cruise igjennom a3-4. Regn med 50-100+ mill for gear som gjør at du kan løpe igjennom a4 inf som om det var a1 norm.

 

Og hvorfor ikke bruke 100 mill på et gearset? Det er jo langt fra umulig å oppnå. Jeg har ikke farmet mye i inferno i grunn. Bare noen få timer. Men har allerede solgt en ring jeg fant til 8,5m samtidig som jeg har to ringer ute på AH nå som burde gå for 1-2m hver seg. I tillegg fant jeg et belte i a2 i forrige uke som ser ut til å være verdt mellom 30 og 40m hvis jeg får solgt det. Alt dette er funnet på kanskje 10 timer tilsammen med farming i a2. Har farmet a3 i sikkert 30 timer (i co-op med en kickass DH) uten å finne stuff for mer enn ca. 2m, så a2 er også velegnet til farming.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Act2 farmer jeg som bare det, henner at jeg dør hvis jeg møter noen ekle kombinasjoner eller ikke følger helt med. Act3 er værre, men går det også. Er vel bare å farme gear så går det lett tilslutt også.

 

Tenker vel at gangen i det blir å farme helt til man farmer act4 lett og så begynne å farme etter set items og items med perfekt roll.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok mange har visst om denne en stund. For ikke så lenge siden var det jo en tilsvarende en på monk hvis jeg ikke husker feil og en video på youtube om dette ble lagt ut i går..

http://www.youtube.com/watch?v=Z3UTnUA6ioA

God mode = udødelig, for de som ikke skjønte det. Spillet tror du er midt i en teleport så ingenting kan skade deg.

 

Har lagt ut 10 gule ilvl 63 som droppa på meg med noe sånt som 1000 bid eller noe, bare for å se hvor mye jeg kan få. Helt uinteressant hva jeg får for dem egentlig..

 

Dette har vært tilgjengelig info i snart et døgn, og siden da har folk garantert sittet og spilt kontinuerlig for å farme items med 5xNV på diablo så lenge festen varer. Jeg fyllte baggen min med bare gule ilvl 63 iløpet av 10 minutter, hvorpå 2-3 av dem var ganske bra. 3 timers spilling fra A2 til ferdig ga meg, sånn ca: 3xfulle bagger med gule items (ilvl 61-63) og 900.000 gold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...