Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Vær vennlig å spesifisere om du mener DII eller DII:LoD.

 

D2 = Episk hardcore gaming med sinnsyke rares og en legendarisk ladder-sesong som varer mer enn noen dager fordi det tar 10+ måneder å nå level 99.

D2 LoD = En pakke med leftovers fra den originale produksjonen som ble laget for å melke penger, gameplay og items er tilpasset casual spillere som vil ha umiddelbar tilfredsstillelse og det er ikke noe hensikt med å spille siden ladder er makset i løpet av noen dager.

 

Det er lite som slår opplevelsen av ladder race i hardcore mode på Classic Diablo II og det sier jeg etter å de siste 25 årene har vært gjennom mer enn 7000 spilltitler.

 

Jeg har spilt noen sesonger med LoD men vender alltid tilbake til Classic Hardcore mode. LoD er noe man bruker for å få 800x600 i Classic Diablo II legitimt uten å bruke hacks. En sann gamer spiller alltid legitimt.

 

Med mindre de har rotet det bort så har de tilgang på "høyoppløste" utgaver av den originale grafikken. Det hadde neppe funket i praksis med mindre det var utelukkende snakk om å legge til høyoppløst grafikk og oppdatere rendereni spillet uten å røre noe av spillbarheten pga de raskt hadde sett sitt snitt i å oppdatere gameplay i sitt nåværende bilde om hva som er bra.

 

Diablo II er perfekt som det er dersom man spiller vindu 800x600 på en CRT eller 800x600 vindu på et LCD-panel med 1366 x 768 (feks på en bærbar PC). Det blir noe blasst og stygt dersom man bruker scaler for å få bildet 1:1 aspect på et flatpanel med 1920x1080 eller høyere og 800x600 vindu på 1920x1080 funker utmerket og det er dette jeg som regel benytter.

 

Det geniale med Diablo II er at man enkelt og med rimelig utstyr kan ordne en maskinpark for å spille med 4-8 karakterer samtidig og man får en sinnsyk synergi mellom karakterene, spesielt om man stacker paladins med ulik aura. Det ekstreme kicket av å styre 8 karakterer på en gang for å slakte demoner og udøde er fantastisk.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med å få bra drops i det hele tatt. Ja, de satt opp ration for høyere item loot, men prefixene på de itemsa er jo helt latterlig dårlig. Har ikke fått ett eneste bra item siden uke 2 ellernoe slikt, og det var på playthrough. Har tilbakelagt endel timer farming uten hell, med bare 5x NV og rundt 200% mf. Syns faktisk det er gøyere å lvl'e nye classer nå, men tar snart slutt det også.. og spørs om det ikke blir en liten pause da.

 

Ser det skal komme bedre Legendaries i neste patch, kanskje det er noe å strebe etter.

Da blei det litt syting fra meg også, men for all del, har vært fornøyd med spillet frem til nå selvom det har _mange_ drawbacks.

Lenke til kommentar

Noen som spiller D2 for tiden? :p

Skulle jo håpe de kunne lage D2HD med noe oppfrisking :)

 

Jeg spiller litt..(d2lod). :) og en HD oppdatering hadde vært kult.

 

Ser at BadCat foretrekker classic. Personlig foretrekker jeg LoD. Men nå spiller ikke jeg for å konkurrere med andre på ladderen.

 

Var det ikke noen som lagde en D2 mod hvor alle items hadde sockets osv... Noen som testet det? Var det noe å samle på?

 

Ellers blir det vel å vente på GW2 og TL2. Når jeg er i zombie-modus blir det noen ganger litt Left4dead med kompiser.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Ok så jeg må opp i pris da eller?

Ser på lignende items som jeg legger ut (kanskje +/- 5 til 10 på enkelte stats) som faktisk får inn bud.

 

Har forøvrig 5 stk 850ish dps våpen ute med gode stats (+150 dex/str/int +100 vit samt 50ish% crit) som ligger ute til 1,5 ish mill som ikke får et eneste bud.

 

De overnevnte jeg har tittet på som til tider har dårligere stats ligger på 4+mill.

 

Underkige greier

Lenke til kommentar

Vel. Lav crit dmg. Folk går gjerne ned i dps for å få høyere crit dmg OG socket. For ikke å nevne loh. WW-barb-trenden.

 

Uansett har AH-økonomien seg sånn at alle items faller i verdi. Alle bortsett fra de absolutt beste. Som stiger. Et lite tips er å ikke sitte på masse gull, men sitte på et "godly" item.

Lenke til kommentar

De auksjonene du ser på AH som ikke er ~1d11h er auksjoner som ikke selger bra, og bør ikke tas som utgangspunkt. Legg langt under de som ikke selger i løpet av flere timer, og litt under dersom det billigste alternativet er nylig lagt ut.

 

Har selv over 1600 transaksjoner nå hvor 99% av alle items jeg legger ut selger – de aller fleste innen den første timen.

Lenke til kommentar

Vær vennlig å spesifisere om du mener DII eller DII:LoD.

...

Tenker selv på D2: LoD

 

Noen som spiller D2 for tiden? :p

Skulle jo håpe de kunne lage D2HD med noe oppfrisking :)

 

Jeg spiller litt..(d2lod). :) og en HD oppdatering hadde vært kult.

 

Ser at BadCat foretrekker classic. Personlig foretrekker jeg LoD. Men nå spiller ikke jeg for å konkurrere med andre på ladderen.

 

Var det ikke noen som lagde en D2 mod hvor alle items hadde sockets osv... Noen som testet det? Var det noe å samle på?

 

Ellers blir det vel å vente på GW2 og TL2. Når jeg er i zombie-modus blir det noen ganger litt Left4dead med kompiser.

En overhaling av D2 hadde ikke vært dumt. D3 er fortsatt morro men kunen vært bedre. Skal bli artig og spille Torchlight 2 når det kommer.
Lenke til kommentar
De bannet folk som utnyttet åpenbare exploits i WoW, så ja.

 

De kan gå å henge seg om de skal banne folk fra ett SP-spill for å "utnytte" noe sånt.

 

AtW

Nja, og kalle D3 for SP-spill er vel på grensen synes jeg. Men fortsatt så innebærer det og utnytte spillets åpenbare expoilts en profitt som kan innebære "banning". Noe som jeg synes er helt greit egentlig. Dog muligens ikke life-bann/perma-bann men en uke's fri kanskje?
Lenke til kommentar
De bannet folk som utnyttet åpenbare exploits i WoW, så ja.

 

De kan gå å henge seg om de skal banne folk fra ett SP-spill for å "utnytte" noe sånt.

 

AtW

Nja, og kalle D3 for SP-spill er vel på grensen synes jeg. Men fortsatt så innebærer det og utnytte spillets åpenbare expoilts en profitt som kan innebære "banning". Noe som jeg synes er helt greit egentlig. Dog muligens ikke life-bann/perma-bann men en uke's fri kanskje?

Spiller man alene, så er man en single player, og det er ett singleplayer spill. Det er ikke på grensen til noe som helst. Det er ikke greit at folk bannes fra ett spill fordi de gjør ting i SP som blizard ikke liker.

 

AtW

Lenke til kommentar

så sykt dyre ting brått er på AH 180 mill for et våpen ?? blir jo 5000 i kroner. hvem betaler så mye..

Ikke jeg i hvert fall. Et par slike kjøp tilsvarer jo en ok laptop...

 

Har spilt som om RMAH ikke fins og AH er en vendor jeg kan selge ting (men ikke kjøpe fra). Det jeg syns et gøy er å finne bra items og føle seg mektig mot sterke fiender. Mao ikke så lett fra Act 2.... Håper droprates blir bedre og Legendaries blir noe å samle på snart...ellers er vel moroa i ferd med å renne ut for D3.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...