Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har type 280 timer på monk :p noen timer?

 

280 timer er knapt 2 uker med gaming. Gang det med 26 og så med 12 år, så begynner det å nerme seg aktivitetsnivået til de mest aktive Diablo-spillerne.

 

Her snakker vi om diablo3, kommenterte bare til fyren som sa at D3 varer bare noen timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir meg, ingen her som har penge kontroll og skjønner hva i huleste dere egentlig gjør,

 

Visst dere bruker 400 kr på et våpen, så har dere et problem, synd at dette er en ny ting så ingen som kan si det til dere,

 

Ingen her som har penge kontroll? Dagens sitat... Hva vet du om det? For alt du vet kan de som bruker 400 kr på et item ingame tjene mer penger en hele familien din til sammen, og da er 400 kr som å kjøpe en hubbabubba for en kr(eller hva enn den koster om dagen) for "vanlige" folk. Og ikke minst har det med prioriteringer å gjøre, noen folk liker fotball og bruker mange tusen på et par sko når de får sko gratis av laget/klubben, andre bruker penger på snus, og vi har folk som bruker elstra penger på biler, klær, sminke osv osv osv... Mens noen bruker penger på spill. Er bare snakk om hva du har lyst til å bruke penger på. Det har absolutt ikke noe med mangel på pengekontroll å gjøre, men prioriteringer. (ofc finnes det folk som faktisk mangler økonomisk innsyn, men de finner man overalt)

 

Og det er heller ingen ny ting, man har kunnet kjøpe ingame Stuff i flere år i andre spill... Og bare så det er klart, så kommer jeg neppe til å bruke penger på ingame items selv, men jeg ville bare påpeke hvor uenig jeg er med påstanden din om at man ikke har pengekontroll og at man har problemer fordi man kjøper ingame items.

Lenke til kommentar

kan bare si til alle haters, jeg har spillet mange spill som har hardcore deler og ingen av de frister meg og kjøpe in game game utstyr til 500 kr for og overleve,

 

De økte dropp raten rett og slett for og balansere RMAH . og det er da fucked up tingen kommer inn.

 

det er rett og slett fandomen som svarer til meg og det skjønner jeg for jeg er fan av visse spill og , men når norge et land som har kastet ut de fleste penge maskiner tillater dette blir jeg sjokkert, bare vent om 1 år , dette blir bannelyst på flekken når media begynner og filme en feit unge som sitter for liv og død og har brukt opp alle pengene til familien,

 

dette er et dop rett og slett. og ingen vil si det fordi da bli man hetset av fans.

 

Dette er den mørke delen av gaming. og visst dere er uening forklar meg hva de 1000 + pengene du kastet vekk var verdt,

 

Ok ikke kom med bedre ting dere kunne kastet de vekk på,

 

Nei spar til bil hus og barn, og la rest pengene brukes på ting som forbreder livet. lol det høres teit ut, men vi må da vere litt voksen.

 

jeg spiller mye spill og da ;)

 

La oss se litt på å betale penger for et item kontra å farme det.

 

Si at du har en timelønn på 120,- og jobber 7 timer, med skattetrekk på 36 %. Netto vil du da sitte igjen med 537,- som du bruker på ett veldig godt item. Alternativt kan du sitte i 7 timer, uten å ende opp med en dritt. Du kan selv avgjøre hva som er bortkastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ nag

 

må ikke si sånt! :p vet om flere barbarer som sliter i act 2 hehe

 

monk er vel den klassen som for meg virker kjedeligst sån sett, har en på ca snart 40 i HC men thats it på monk for meg xP

 

Krippi (barbarian) fyren som tok world first inferno hardcore, han kjøpte barbarian gear for 500k og tok Ghom på første forsøk :p

http://www.youtube.com/watch?v=PN93eK4y8g0&list=UU6idiEhlPEreqzCWfQ_GiLw&index=7&feature=plcp

 

Crit + life on hit = win :p

Lenke til kommentar

 

 

La oss se litt på å betale penger for et item kontra å farme det.

 

Si at du har en timelønn på 120,- og jobber 7 timer, med skattetrekk på 36 %. Netto vil du da sitte igjen med 537,- som du bruker på ett veldig godt item. Alternativt kan du sitte i 7 timer, uten å ende opp med en dritt. Du kan selv avgjøre hva som er bortkastet.

 

Jeg vil nå si det er rimlig bortkastet å sitte å spille i 7 timer om man heller vil sitte på jobb for å betale for å slippe det. Men i motsetning til å feks betale noen for å vaske huset, så er det ikke nødvendig å spille diablo 3, så jeg vil nå si det beste er å ikke gjøre noen av delene.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

men etter de timene spillet tar og klare er det jo bare samme spillet med vanskeligre fiender som Devil May Cry eller Metal Gear, hvordan er det mulig og bruke 200 timer på en character, er det noe jeg har går glipp av?,

 

Spillet et ikke akkurat som SKyrim eller FF hvor du møter nye ting hver time men heller repetering, så jeg kan ikke si at spillet er 200 timer langt desverre. ikke at jeg skal begynne og sammenligne spillet med andre spill heller da, bare viser at det finnes spill som legger litt mere ut av 200 timers gameplay.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

kan bare si til alle haters, jeg har spillet mange spill som har hardcore deler og ingen av de frister meg og kjøpe in game game utstyr til 500 kr for og overleve,

 

De økte dropp raten rett og slett for og balansere RMAH . og det er da fucked up tingen kommer inn.

 

det er rett og slett fandomen som svarer til meg og det skjønner jeg for jeg er fan av visse spill og , men når norge et land som har kastet ut de fleste penge maskiner tillater dette blir jeg sjokkert, bare vent om 1 år , dette blir bannelyst på flekken når media begynner og filme en feit unge som sitter for liv og død og har brukt opp alle pengene til familien,

 

dette er et dop rett og slett. og ingen vil si det fordi da bli man hetset av fans.

 

Dette er den mørke delen av gaming. og visst dere er uening forklar meg hva de 1000 + pengene du kastet vekk var verdt,

 

Ok ikke kom med bedre ting dere kunne kastet de vekk på,

 

Nei spar til bil hus og barn, og la rest pengene brukes på ting som forbreder livet. lol det høres teit ut, men vi må da vere litt voksen.

 

jeg spiller mye spill og da ;)

 

La oss se litt på å betale penger for et item kontra å farme det.

 

Si at du har en timelønn på 120,- og jobber 7 timer, med skattetrekk på 36 %. Netto vil du da sitte igjen med 537,- som du bruker på ett veldig godt item. Alternativt kan du sitte i 7 timer, uten å ende opp med en dritt. Du kan selv avgjøre hva som er bortkastet.

Ja fordi og sammenligne det rikeste landet i verden med penger til overs til Diablo er en bra ting,

 

Again, jeg sier bare , disse pengene kan brukes til bedre ting( Fysiske ting)

Jeg gidder ikke ta opp hva folk tjener , fordi de fleste fans av Diablo tjener sikkert under det du snakker om, visst man legger til kurs og stuff,

 

Og for ikke og snakke om at kvart eller halparten brukes av foreldre som gir til ungene sine

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

La oss se litt på å betale penger for et item kontra å farme det.

 

Si at du har en timelønn på 120,- og jobber 7 timer, med skattetrekk på 36 %. Netto vil du da sitte igjen med 537,- som du bruker på ett veldig godt item. Alternativt kan du sitte i 7 timer, uten å ende opp med en dritt. Du kan selv avgjøre hva som er bortkastet.

 

Jeg vil nå si det er rimlig bortkastet å sitte å spille i 7 timer om man heller vil sitte på jobb for å betale for å slippe det. Men i motsetning til å feks betale noen for å vaske huset, så er det ikke nødvendig å spille diablo 3, så jeg vil nå si det beste er å ikke gjøre noen av delene.

 

AtW

 

For en gamer er det nødvendig å spille for å bli tilfreds. Selvrealisering er viktig. Folk som ikke spiller prioriterer også aspekter i livet som de er flinke til eller det som er viktig for dem.

 

En gamer sier til sin kone, "Du får vente med sex til onsdag mellom 03:00 og 11:00 og dersom det kun er rolling restarts er all sex dessverre avlyst denne uken".

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får slå seg sammen med disse. Kanskje dere greier å redde samfunnet fra alt dere mener er galt.

 

Kjell Magne Bondevik (KrF), Dagsavisen 24/1-99

Jeg skjønner ikke vitsen med å drikke øl til langt utpå natta. Det er uforståelig, selv for et B-menneske som meg.

 

May-Helen Molvær Grimstad (KrF), VG 17/3-98

Summen av folk som kjøper Pizza Grandiosa på søndager er et samfunnsproblem.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

La nå folk få velge selv om de skal kjøpe to øl eller en item til 100 kroner, er da ikke som om det påvirker deg på noen måte

Si det etter at alle strategi spill har RMAH

Så lenge ikke rmah er påtvunget for å kunne handle i mellom brukere så har han ikke noe behov for å endre sin mening.

Lenke til kommentar

La oss se litt på å betale penger for et item kontra å farme det.

 

Si at du har en timelønn på 120,- og jobber 7 timer, med skattetrekk på 36 %. Netto vil du da sitte igjen med 537,- som du bruker på ett veldig godt item. Alternativt kan du sitte i 7 timer, uten å ende opp med en dritt. Du kan selv avgjøre hva som er bortkastet.

 

Jeg vil nå si det er rimlig bortkastet å sitte å spille i 7 timer om man heller vil sitte på jobb for å betale for å slippe det. Men i motsetning til å feks betale noen for å vaske huset, så er det ikke nødvendig å spille diablo 3, så jeg vil nå si det beste er å ikke gjøre noen av delene.

 

AtW

 

For en gamer er det nødvendig å spille for å bli tilfreds. Selvrealisering er viktig. Folk som ikke spiller prioriterer også aspekter i livet som de er flinke til eller det som er viktig for dem.

 

En gamer sier til sin kone, "Du får vente med sex til onsdag mellom 03:00 og 11:00 og dersom det kun er rolling restarts er all sex dessverre avlyst denne uken".

 

Du hoppet glatt over poenget mitt "det er rimlig bortkastet å sitte å spille i 7 timer om man heller vil sitte på jobb for å betale for å slippe det

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å kunne kjøpe items for RM i og med at trading for ekte penger har eksistert lenge og Diablo er ikke akkurat krevende på samme måte som f.eks WoW hvor du kunne spotte en som bare hadde kjøpt items og ikke hadde noen skills. Og så har du det med at hvis noen bruker 2000,- på figuren sin fordi de har råd til det så ødelegger ikke det opplevelsen din i det hele tatt med mindre du VIL utsette deg for akkurat denne personen..

At Blizzard står bak denne tjenesten synes jeg er et godt forsøk på en ny forretningsmodell istedenfor eksempelvis månedlige betalinger som ihvertfall hadde skremt meg vekk fra D3. Alternativt kunne de gått for at du MÅTTE kjøpe de beste itemsene eller opplevelsene (eks Whimsyshire eller de siste Actene) direkte av dem sånn som Facebookspillene, noe som hadde vært enda verre etter min mening. Det koster å drifte et spill i den skalaen Actiblizz gjør det, og da må de ha inn penger. Hva hadde vært alternativet? Jeg ville ikke spilt en ny versjon av D2 med all hacks og exploits det innebar så jeg er 100% for serverbasert løsning..

 

At Actiblizz står bak RMAH selv gjør også at faren for å bli lurt = null.

(Med forbehold om at AH funker som det skal da :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpe items med ekte riskdaler.. Har jo råa til det, selv om jeg bare er rørlegger, men for min del tar det bort en del av utfordringen. Greit nok å kjøpe med gold, men å betale med penger for å kunne takle en boss eller for å kunne farme mer gold.. nei, det blir for dumt..

 

IMO

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men etter de timene spillet tar og klare er det jo bare samme spillet med vanskeligre fiender som Devil May Cry eller Metal Gear, hvordan er det mulig og bruke 200 timer på en character, er det noe jeg har går glipp av?,

 

Spillet et ikke akkurat som SKyrim eller FF hvor du møter nye ting hver time men heller repetering, så jeg kan ikke si at spillet er 200 timer langt desverre. ikke at jeg skal begynne og sammenligne spillet med andre spill heller da, bare viser at det finnes spill som legger litt mere ut av 200 timers gameplay.

 

Tror jeg faretruende nærmer meg 200 timer på Witch Doctoren min nå. Og hun er ikke lenger enn a2 inferno. Ved 300 timer kanskje hun er ferdig. Så har jeg 4 characters til jeg skal runde inferno med (vil dog antageligvis gå raskere siden jeg har bedre økonomi nå). Ender vel uansett opp på rundt 1000 timer antar jeg før jeg tar meg en pause. Så må jeg gjøre det samme med alle characterene en gang til, for å ha spillte både male og female versjonen. Snakkes i 2014 :)

 

Egentlig er D3 en del snillere enn hva D2 var. I D2 hadde du kun tre måter å få gode items på: Flaks (finne noe bra du kan trade mod andre bra ting/ingame currency og kjøpe det du trenger), penger (kjøpe items hos tredjeparter) eller å ha ufattelig flaks med trading ingame (bytte noe som er lite verdt, mot noe som er mye verdt). I D3 kan du jo faktisk farme deg til rikdom, uten å ha noen av ovennenvte ting siden ingame gold faktisk er en currency, og er en valuta som er lett tilgjengelig bare du har tid å investere. Jeg brukte en del kroner på D2 etter ladder resetene, men har ikke spandert en flat øre på D3 hittil.

 

det er rett og slett fandomen som svarer til meg og det skjønner jeg for jeg er fan av visse spill og , men når norge et land som har kastet ut de fleste penge maskiner tillater dette blir jeg sjokkert, bare vent om 1 år , dette blir bannelyst på flekken når media begynner og filme en feit unge som sitter for liv og død og har brukt opp alle pengene til familien,

 

Dette er et dop rett og slett. og ingen vil si det fordi da bli man hetset av fans.

 

 

Nei spar til bil hus og barn, og la rest pengene brukes på ting som forbreder livet. lol det høres teit ut, men vi må da vere litt voksen.

 

*snip*

 

 

Jeg gidder ikke ta opp hva folk tjener , fordi de fleste fans av Diablo tjener sikkert under det du snakker om, visst man legger til kurs og stuff,

 

Og for ikke og snakke om at kvart eller halparten brukes av foreldre som gir til ungene sine

 

1. Det vil ikke bli ulovlig, selv om media får nyss i det. Det har de hatt i lang tid og flere artikler har blitt skrevet. Det oppstod ikke akkurat noen stor samfunnsdebatt da de fleste faktisk forstod greia og så det på lik linje som enhver hobby.

 

2. Dop? Dop er ulovlig, straffbart og skader helsen din. Å flytte 400 kr ut av kontoen innebærer hverken straffe- eller helserisiko.

 

3. Spare til hus og barn? Har barn, men dog ikke hus (leilighet) og flere jeg spiller med er i samme situasjon. Ikke uvant å høre barneskrik over skype :p

 

4. Tror du burde sette deg inn i litt gamer-statistikk. De fleste er faktisk voksnere enn du tror og flere statistiske undersøkelser har vist at det er flest menn i alderen ~20-50 som spiller PC-spill. De spiller mest, og de spiller lengst av gangen. Jeg har ikke noen kilder for hånden, men noen fant vel ut en gang at en PC-gamer er gjennomsnittlig 34 år eller noe i den duren. Du ville blitt overrasket over hvor mange eldre (over 20+) som spiller som faktisk har både hus, kone, barn og fast jobb. Forskjellen er vel heller at disse ofte spiller mer lukket, mens 14-åringene som ikke er helt etablerte i forskjellige miljøer er ute og skriker rundt overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ nag

 

må ikke si sånt! :p vet om flere barbarer som sliter i act 2 hehe

 

monk er vel den klassen som for meg virker kjedeligst sån sett, har en på ca snart 40 i HC men thats it på monk for meg xP

 

Krippi (barbarian) fyren som tok world first inferno hardcore, han kjøpte barbarian gear for 500k og tok Ghom på første forsøk :p

http://www.youtube.com/watch?v=PN93eK4y8g0&list=UU6idiEhlPEreqzCWfQ_GiLw&index=7&feature=plcp

 

Crit + life on hit = win :p

 

haha nice :D

 

Nei, jeg kjører ikke Overpower build på min barbar :) mye fordi dette er svært prone til å bli nerfet, så vil ikke bli vant med en spillestill rundt en slik spell :p iallefall ikke når den er så bra som det hehe.

 

Kjører dualwield build som er ganske powerfull, regna som litt mer kanon, men det er det som er min spillestil :p kanon når det gjelder, stabil resten med å avoide osv :)

 

våkna idag å tenkte at wtf det er onsdag, så på fredag tenkte jeg å streame litt, kommer nok til å suge fordi streamen får spillet til å lagge ;|

 

men etter de timene spillet tar og klare er det jo bare samme spillet med vanskeligre fiender som Devil May Cry eller Metal Gear, hvordan er det mulig og bruke 200 timer på en character, er det noe jeg har går glipp av?,

Spillet et ikke akkurat som SKyrim eller FF hvor du møter nye ting hver time men heller repetering, så jeg kan ikke si at spillet er 200 timer langt desverre. ikke at jeg skal begynne og sammenligne spillet med andre spill heller da, bare viser at det finnes spill som legger litt mere ut av 200 timers gameplay.

 

Som de fleste spill er det hva du gjør av det ;) spiller for å ha det gøy jeg, måke på med venner er moro, skrive "eep" på TS når det kommer jævlige elite packs osv :p D3 er ikke bare farming, grinding å loot, men alt rundt teller inn også, hadde jeg spillt ekslusivt soloplayer å hatt få folk å spille med, hadde jeg nok ikke orka, men har et par jeg spiller med å 1 jeg spiller å farmer med daglig, når du spiller med folk å kan dele opplevelser renner timene fort som f.

 

Men det er det samme for alle spill som har multiplayer. Opplevelsen teller mye, Det er tross alt det som gjør Multiplayer spill moro, jeg har mange spill som er single player, men liker ikke å spille de så godt, har skyrim, kom aldri langt pga det.

 

TL:DR - Mye er pga opplevelsen, om man spiller alene er ikke ting like moro som om man farmer med venner å har det gøy ;)

Lenke til kommentar

4. Tror du burde sette deg inn i litt gamer-statistikk. De fleste er faktisk voksnere enn du tror og flere statistiske undersøkelser har vist at det er flest menn i alderen ~20-50 som spiller PC-spill. De spiller mest, og de spiller lengst av gangen. Jeg har ikke noen kilder for hånden, men noen fant vel ut en gang at en PC-gamer er gjennomsnittlig 34 år eller noe i den duren. Du ville blitt overrasket over hvor mange eldre (over 20+) som spiller som faktisk har både hus, kone, barn og fast jobb. Forskjellen er vel heller at disse ofte spiller mer lukket, mens 14-åringene som ikke er helt etablerte i forskjellige miljøer er ute og skriker rundt overalt.

 

Akkurat der traff du nok spikeren på hodet. Det er kommet et greit skille mellom to forskjellige typer gamere, begge er representert her. (jeg generaliserer litt for poengets skyld, det finnes kids med masse penger og voksne som kan sitte hjemme og game i 10-12 timer daglig, men de bør være i fåtall)

1. Voksne folk med god økonomi som godt kan brukes til å kjøpe seg fri fra farming etc

2. Generasjonen under som har god tid til å spille flere timer hver kveld, men mangler cash

 

Jeg tilhører kategori 1 og har økonomi til å bruke 2-3000,- hver måned til spillrelaterte ting hvis jeg har lyst uten at det går ut over andre ting jeg må ha/betale. Jeg skulle inderlig ønske at jeg hadde tre-fire timer disponibelt hver kveld til spilling, men det hadde gått på bekostning av familien min, jobb og andre ting som må gjøres hjemme (jeg har ingen som rydder rommet mitt eller maler huset eller klipper plenen så jeg må gjøre slikt) så de gangene jeg virkelig skal spille lenge så må jeg planlegge og avtale meg til det med min fleksible bedre halvdel. Men det er ikke alltid jeg vil spille heller da jeg har dager jeg trenger å bare stirre apatisk ut i lufta og lure på hva faen som skjedde med de gode gamle dagene hvor jeg satt og spilte Final Fantasy X 30 timer i løpet av en helg mens en kompis og dama mi så på.

 

Poenget mitt er at utviklerne nå må treffe to helt forskjellige interessenter med samme produkt, og..eh..lykke til?

 

Det at noen her klokka 400 timer i Diablo eller Call of Duty betyr av og til ikke mer enn at disse ikke gjør annet enn å spille og har lite med hardcore eller skills å gjøre. Men to åpenbare resultater av dette er at de har størst sjanse for å forstå spillets mekanismer og krever dermed mer fra opplevelsen, det andre er at de oftest er synlige i debatter fordi de har tid og ork til å klage gjentatte ganger på alle mulige foraer over ting de mener er feil og mangler i produktet sett fra dems ståsted uten å vurdere saken ytterligere. Det siste er forsåvidt også en konsekvens av at internett ikke har en aldersgrense så man får usaklig oppgulp fra folk som ikke har hår på tissen, men det får være en annen diskusjon.

 

TL;DR: Jeg er en gammel fis som skulle ønske jeg kunne være fjortis resten av livet. Tjohei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...