Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvis dere har lest tråden om Linux-banning videre, så viser det seg at det ikke nødvendigvis er Wine som er synderen, men botter skrivet i Linux. At synderne da påberoper seg "omg, dere banner meg pga Wine, unban!!" er ikke så rart, de har jo ingenting å tape.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes så folket om at Linuxbrukere blir bannet for å spille spillet på den eneste mulige måten, altså via Wine?

http://us.battle.net...opic/5978861022

 

Dette er da første spillet som Blizzard velger å banne wine-spillere fra. Warcraft3, WoW, SC2 og Diablo 2: LoD har tillat brukere å spille via wine. Får virkelig håpe at dette ikke er en trend som Blizzard nå har tenkt å starte med. Med mindre dette er en gedigen misforståelse/feil som blir rettet på om ikke alt for lenge. Gjenstår bare å få en uttalelse fra Blizzard i løpet av dagen.

 

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5978861022?page=21#402

Lenke til kommentar

Luktet noe slikt lang vei. Blizzard er nok ganske vant med "I got banned, but I never cheated!!!" meldinger... Skal selvfølgelig ikke dra alle over en kam, og jeg vet selvsagt ingenting om de som har spillt med linux, men sakens utvikling kan være en sterk indikasjon på at et miljø har laget en bot eller annen cheat til linux som de har proklamert er undetectable. Da vil jo også de som blir bannet selvfølgelig prøve seg med at "I didn't cheat" i håp om at blizzards undersøkelser ikke ville avdekke det, og de ville få tilbake tingene sine. Men igjen ren spekulasjon fra min side.

 

On another note (quote Bashiok):

 

We fully intend to! Our hope is to keep all the good stuff about it (extra MF) while cutting out all the bad stuff (losing storage, and the labor of swapping gear). I think there’s at least a couple solutions we lay out that people will like. Check back tomorrow (i dag, norsk tid) and let us know what you think.

 

To clarify the issue, gear swapping is the most efficient way to play. We don’t have a problem with efficient ways to play the game, in fact that’s much of what the game is about: playing as efficiently as possible to find better gear faster. The problem with gear swapping is that a pretty wide array of people don’t particularly like doing it, and are asking us to find a solution because they feel forced to do it (and don’t particularly enjoy it). True we could just say whatever and let it continue, but it seems like a situation where we can step in, present some solutions, and try to figure something out that makes everyone happy.

 

Jeg bare håper at de ikke implementerer et gear swap uten noen form for hindring. Å bytte fra main til MF gear nå innebærer jo en viss risiko for å dø mens du swapper, samt sjansen for onehit siden du er så og si naken med mindre du har investert i mf/tank gear. En cooldown f.eks på et gear set swap ville jo vært en fin løsning. Si enten en 2-3 sec animasjon hvor du ikke kan gjøre noe (du er nødt til å time det riktig), eller en cooldown for attack abilities slik at du må løpe rundt i 2-3 sec uten å kunne gjøre noe.

Lenke til kommentar

en ting som er kult :Ø fant ut når jeg kom hjem at de 5 itema jeg kjøpte på RMAH hadde faila, men at jeg ble trukket på konto allikevel :p

 

var vel ca 20 € totalt men lol, lurer på hva blizzard svarer på den ticketen xP

 

Antageligvis det samme som de har svart alle andre med samme problem, at du kan se langt etter de kronene. Helt fullstendig håpløst, men det har vært MANGE slike tilfeller.

Lenke til kommentar

Antageligvis det samme som de har svart alle andre med samme problem, at du kan se langt etter de kronene. Helt fullstendig håpløst, men det har vært MANGE slike tilfeller.

Dette vil jeg gjerne se kilder på. De kan ha så mye EULA som de vil, de hadde fått store juridiske problemer hvis dette var faktum.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har de lagt til soft-enrage på Belial?

 

Den første runden med "bomber" (når han har begge armene nedi bakken) går helt fint, blir ikke truffet. Samme gjelder runde 2 og 3 også, men så blir det mer og mer bomber.. Kommer jo ikke unna og blir sprengt til døde :(

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har de lagt til soft-enrage på Belial?

 

Den første runden med "bomber" (når han har begge armene nedi bakken) går helt fint, blir ikke truffet. Samme gjelder runde 2 og 3 også, men så blir det mer og mer bomber.. Kommer jo ikke unna og blir sprengt til døde :(

 

Fordi det er timer - dersom du ikke dreper mainbossene iløpet av en viss tid dør du uansett

 

edit: som forøvrig er noe sånt som 3 eller 4 minutter

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har de lagt til soft-enrage på Belial?

 

Den første runden med "bomber" (når han har begge armene nedi bakken) går helt fint, blir ikke truffet. Samme gjelder runde 2 og 3 også, men så blir det mer og mer bomber.. Kommer jo ikke unna og blir sprengt til døde :(

 

De addet jo enrage i den patchen som var her 1.3 eller whatnot

Lenke til kommentar

Blizzard vil holde flest mulig spillere i spillet, og flest mulig av de kjøpedyktige til å bruke penger på RMAH der de henter sin inntekt.

Der er jeg 100% enig med deg. Noe som dessverre (i mine øyne) ikke nødvendigvis betyr den best mulige spillopplevelsen (og noe av grunnen til at D3 på en del punkter kommer til kort i forhold til D2, igjen i mine øyne). Men nok om det.

 

Uansett.. en MF-gear swap (en mer utbedret versjon av D2-varianten) ville vært flott syns jeg.

Lenke til kommentar

Var ikke sånn før patchen. Sist jeg tok han brukte jeg evigheter. Nå får jeg han knapt til 30% med bedre gear..

 

So much for going tanky...

 

Du må huske at måten du spiller på ikke er noe gøy, du må takke blizzard som lar deg slippe å spille på den måten du ville.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er Blizzards forslag til hva som kan gjøres for å løse MF-problemet:

 

Option 1: Set a Magic Find Cap

We could set an MF cap between something like 100% and 200%. Nephalem Valor provides 75%, so you would need between 25% and 125% to reach the hard cap. Everyone could find ways to hit the cap for MF% on their gear and then stop.

Pros: Creates a gearing-game around trying to hit the "MF% cap" that some players enjoy. It also solves the swapping issue for people with enough gear to hit the cap. Players who want to min-max and gear swap can do so, and players who think it's stupid but feel "compelled" can try to hit the new cap instead.

Cons: Depending on where the cap is set, it may not actually alleviate gear swapping, and players who wish they didn’t have to will feel compelled to do so. It also devalues a highly valuable stat, and desired stats mean desired gear, which helps diversify the item hunt.

 

Option 2: Slowly Adjust Magic Find Over Time

When you equip an item with Magic Find, we don't let your MF% change right away. Instead your Magic Find slowly "drifts" towards the target Magic Find — potentially something like 1% every 3 seconds. If you open up your Character Details sheet, you can see the number change "8%... 9%... 10%." Even though you could in theory switch to Magic Find gear for the killing blow and get a few extra percent, it’s probably not worth it.

Pros: High degree of visibility as your stat sheet updates. Still allows you to swap your gear when you get an upgrade in the world without having to feel bad about putting the item on.

Cons: May not alleviate the problem for players who still feel compelled to get a few extra MF%. Depending on the rate, some players may just swap in an item during the last 20 seconds of a fight even though they don’t want to.

 

Option 3: Use your average MF% or your lowest MF% of the last 5 minutes

We could sample your MF% every 30 seconds or so and create a moving average, or use the lowest MF% the game has seen on your character in the last few minutes.

Pros: A lot of the same benefits as Solution 2, but harder to game. Still allows you to switch gear when you get an upgrade, which is great.

Cons: Difficult to communicate. We'd have to communicate this on the Details page somehow, but during normal gameplay there could be the sense of not knowing what your "moving average" is and wanting to look at it. Magic Find is already a difficult number to feel at any point in time, so hidden rules that modify Magic Find feel that much worse.

 

Option 4: Zero-Out Your MF% for 3 Minutes After Swapping Gear

When you swap gear, your Magic Find is disabled for 3 minutes.

Pros: Absolutely effective at discouraging gear swaps. Still allows you to swap gear when you find an upgrade, and the 3 minute duration is probably short enough that if you kill an Elite pack and get an upgrade, you can put that upgrade on and have your Magic Find active again by the time you get to the next pack.

Cons: Players who are unfamiliar with the system may open up their details page and see their Magic Find as 0% and not understand why. We could mitigate this by making the 0% MF colored with a tooltip stating the countdown until your Magic Find would work again, as well as what your Magic Find will be when the time expires.

 

Option 5: Gear Swapping Interacts with Nephalem Valor

There's a whole class of solutions that interact with Nephalem Valor. For example, we could remove a stack of Nephalem Valor when you swap a piece of gear.

Pros: Stops gear swapping just for the last kill, while still allowing the player the option to do so.

Cons: Some players will lose a stack by accident. We could put a confirmation box in to address accidental loss of a stack, but game-interrupting popups are potentially character-killing. It also causes co-op players to drop out of sync. One person may switch gear and lose a stack or two, and if it happens before a boss they'll want to clear two more packs before hitting the boss, but the other party members may not want to — causing some tense social situations in co-op play. Finally, it tightly couples two systems together and generally tightly-coupled systems don't function over the long haul as well as loosely-coupled systems. In other words, future changes to the Nephalem Valor system or the Magic Find system (or systems related to those two systems) become harder to make as both systems would be impacted.

 

Selv synes jeg den siste versjonen av option 3 var best. Din MF er den laveste MFen du har hatt i løpet av de siste 5 minuttene.

Lenke til kommentar

Hmm.. når jeg leser dette så syns jeg nesten det må være like greit å bare fjerne hele MF på items.. og la NV være mekanismen de bruker (det er jo uansett 5NV drops er "balansert" rundt uansett).

 

Men jeg skjønner jo ikke egentlig problemstillingen i utgangspunktet.. virker ganske konstruert i mine øyne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...