Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å ikke gi en fordel til personene som gidder gjøre det. Altså at det skal være gøy å spille, ikke at man skal bruke tid på å trikse med gear etc

 

MF swap har vært en del av ARPG spill siden starten.

 

Er du i group og gjør dette, så blir jo MF fordelt utover hele gruppen så alle drar fordel ut av det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva synes så folket om at Linuxbrukere blir bannet for å spille spillet på den eneste mulige måten, altså via Wine?

http://us.battle.net...opic/5978861022

 

Dette er da første spillet som Blizzard velger å banne wine-spillere fra. Warcraft3, WoW, SC2 og Diablo 2: LoD har tillat brukere å spille via wine. Får virkelig håpe at dette ikke er en trend som Blizzard nå har tenkt å starte med. Med mindre dette er en gedigen misforståelse/feil som blir rettet på om ikke alt for lenge. Gjenstår bare å få en uttalelse fra Blizzard i løpet av dagen.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

MF-gear virker da fint?

Tja kommer vel an på xP

 

kjørt full mf hele tida frem til siste patch. act 3 med over 300 mf osv. fant aldri noe spes mer en hva jeg fikk med vanlig gear å NV.

 

Starta i det siste etter patchen. notere ned, av alt til nå har jeg kun funnet legendary items og set items når jeg har hatt 125 mf eller mindre. det er et titall legendaries å 4 set items. selv om det skal lønne seg med mye mf, vil jeg etter mine erfaringer. samt de jeg farmer med. ikke anbefale hverken å drasse mye mf å bytte gear, eller kjøre mye mf constant.

 

Haha, bare å ta på seg tinfoil-hatten og kaste salt over skuldrene og bare gå med svarte sokker på kristi himmelfartsdag.. Det der er 100% sprøyt frøken :p

 

Ikke sprøyt, er derfor jeg starta å notere meg :p det er fakta at jeg ikke har funnet 1 eneste set item eller legendary med MF over 200. om det er RNG, kanskje det set item + legendaries utgjør ca en total på 23 items totalt, tar vare på alt utenom set items som jeg selger (Legendaries er bare koselige å samle på nå med dårlige stats uansett hehe)

 

men jeg kom til inferno i løpet av første uka av release, å siden den gang stort sett alltid farma act 1 fra rumford at the gates, til slutten.

 

2 ting jeg merker som litt rart er:

 

1. ved å se hva den første wretched witch dropper, kan du estimere hvor bra \ dårlig et run vil være randomisert, det er på ingen måte en hemmelighet at et game will vre predetermined med det førsta man setter sine bein der, me ndet virker som at dette går på hele gamet, ikke bare zonen du zoner inn i, alt med en klype salt, men bedre loot på første WW = bedre run. prøv et par ganger dagen selv i et par uker så merker du det også.

 

2. Jeg kjenner kun enda ikke personer som løper med pure MF gear (300+) eller swapper, som før bedre loot en hva vi gjør :p sier vi fordi jeg som regel ikke farmer alene, løper stort sett med 100 MF give or take, alt ettersom (hybrid gear) vi aimer til 150-200 MF

 

Dette er langt fra fakta, jeg er vel den eneste personen i verden som bryr meg :p men yes med mye MF finner ikke jeg personlig eller de jeg spiller med noe som helst bedre en vanlig :p

 

Så til effektiv farming uten ollet om å swappe gear etc, hybrid er fint :)

Lenke til kommentar

Hva synes så folket om at Linuxbrukere blir bannet for å spille spillet på den eneste mulige måten, altså via Wine?

http://us.battle.net...opic/5978861022

 

Dette er da første spillet som Blizzard velger å banne wine-spillere fra. Warcraft3, WoW, SC2 og Diablo 2: LoD har tillat brukere å spille via wine. Får virkelig håpe at dette ikke er en trend som Blizzard nå har tenkt å starte med. Med mindre dette er en gedigen misforståelse/feil som blir rettet på om ikke alt for lenge. Gjenstår bare å få en uttalelse fra Blizzard i løpet av dagen.

^

Elendig selvfølgelig, spesielt siden de ikke gir noen form for kompensasjon for at folk blir bannet. Tråden det lenkes til beviser jo nok engang at enkelte bøyer seg ned og tar imot hva som helst fra blizzard og mener det er fullt rettferdig også. Det er jo rimlig latterlig å se folk forsvare at dette er suveren oppførsel fra blizzard.

 

AtW

 

For å ikke gi en fordel til personene som gidder gjøre det. Altså at det skal være gøy å spille, ikke at man skal bruke tid på å trikse med gear etc

 

Er det ikke frivillig å bruke tid på å trikse med gear? Å forandre dette med MF-gear er jo forsåvidt av de mer spiselige forandringene, men blizzard har tilsynelatende veldig liten tiltro til folks evne til å spille på en måte de synes er gøy. De fjerner jo stadig måte å spille på fordi det "ikke er gøy".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller forsvant en del stilige armor sets før release? Mener å huske at en del av det vi fikk se før release (både vist frem og datamined) så mye fetere ut enn det vi ser nå, eller er det bare jeg som ikke har sett det ingame enda?

 

Barbarian-Armor-C002.jpg

 

Flere: http://www.diablowiki.net/images/thumb/a/af/D3ce-dye-compare1.jpg/702px-D3ce-dye-compare1.jpg

http://www.gameranx.com/images/gallery_assets/diablo-3-high-level-armor-leaked/13168145751.jpg

Lenke til kommentar

@ FEH

 

Settet på bildet som viser er Archon :) det finnes ingame, samme med det monken bruker, tror også det er Archhon eller så er det Sovreign. det WD'n har på seg er jeg derimot ikker sikker på.

 

Men det er Doom, Sovrign, Archon som er de settene som ser kule ut, varierer fra classe til classe da :)

Lenke til kommentar

Kezha: Er en klovn inne på battle.net forumet (trur eg) som har sampla sånn 800+ goblins for å teste mf droprates.

 

konklusjonen hans var:

mf gir deg ikkje bedre ilvl gear.

mf gir deg ikkje fleire drops av champs. (men klart, går du og rensker vil du få meir blues og en tilfeldig rare her og der av randoms).

mf har derimot innvirkning på classen av gear. (magic/rare/set/legendary).

Edit: for å presisere litt her, så vil du då få fleire rares, og færre magic items, med mf gear, om en skal forstå dette riktig.

 

Har sånn delvis samme erfaring sjøl. Merker godt at mengda rares dropper i golvet om eg går med normalgear kontra mfgearet mitt (rundt 215%). Og 215% går eg med heile tida i act1.

Det som derimot skuffa meg var at det ikkje hadde innvirkning på ilvlet på gearet.

 

Om dette stemmer eller ikkje blir jo noke bingo, og han har jo ikkje ekstreme mengder data, sjøl om datautvalget hans er sånn tålelig ok representativt.

Det han derimot ikkje har tatt høgde for er korleis mf gearet funker med nv stacks. Noko som egentlig er vel så interessant.

 

Om en gjer en endring på det slik at en må ha MF gear på _før_ en starter på champ/boss syns eg er brillefin forandring, om det fører til bedre loot for dei som går med mf. ;)

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

For å ikke gi en fordel til personene som gidder gjøre det. Altså at det skal være gøy å spille, ikke at man skal bruke tid på å trikse med gear etc

Eh.. jeg skjønner fremdeles ikke hva problemet er.. Alle kan gjøre det hvis de vil...? Og hvis man ikke syns det er gøy/ikke gidder, så gjør man det bare ikke..

Lenke til kommentar

@ FEH

 

Settet på bildet som viser er Archon :) det finnes ingame, samme med det monken bruker, tror også det er Archhon eller så er det Sovreign. det WD'n har på seg er jeg derimot ikker sikker på.

 

Men det er Doom, Sovrign, Archon som er de settene som ser kule ut, varierer fra classe til classe da :)

 

Ah, derfor jeg aldri ser det ja. Doom og Sovereign kan jo craftes, men Archon må man finne selv. AH er jo stort sett bare flooded av crafted items.

Lenke til kommentar

Om en gjer en endring på det slik at en må ha MF gear på _før_ en starter på champ/boss syns eg er brillefin forandring, om det fører til bedre loot for dei som går med mf. ;)

Kan man ikke da gå rundt med MF og swappe til normal gear når du har pullet elites?

 

Og Kezha: At det er RNG i dette spillet er vel ikke akkurat noe nytt. At MF skal gi deg færre legendaries høres ut som konspirasjonsteori og overtro til tusen.

Lenke til kommentar

Elendig selvfølgelig, spesielt siden de ikke gir noen form for kompensasjon for at folk blir bannet. Tråden det lenkes til beviser jo nok engang at enkelte bøyer seg ned og tar imot hva som helst fra blizzard og mener det er fullt rettferdig også. Det er jo rimlig latterlig å se folk forsvare at dette er suveren oppførsel fra blizzard.

 

AtW

 

Det er jo ikke slik at de banner folk fordi de kjører Linux. Det er mest sannsynlig en bug enten i Wine eller anti-cheating softwaren som gjør at kontoer blir bannet, men siden det å kjøre under Wine ikke er offisielt støttet kommer ikke Blizzard til å bruke mye tid på å finne ut av det. En eventuell løsning på problemet kommer nok i fra Wine-miljøet.

 

Det suger, men bruker man ting på måter produsenten aldri mente de skulle brukes, må man forvente å stå på bar bakke hvis ting går skeis.

 

Ingenting ville dog gledet meg mer enn om Blizzard sa "dette her skal vi rydde opp i", men dessverre er det blitt budsjett og regnskap som rår, ikke spilleglede.

Lenke til kommentar

Er det ikke frivillig å bruke tid på å trikse med gear? Å forandre dette med MF-gear er jo forsåvidt av de mer spiselige forandringene, men blizzard har tilsynelatende veldig liten tiltro til folks evne til å spille på en måte de synes er gøy. De fjerner jo stadig måte å spille på fordi det "ikke er gøy".

 

AtW

Eh.. jeg skjønner fremdeles ikke hva problemet er.. Alle kan gjøre det hvis de vil...? Og hvis man ikke syns det er gøy/ikke gidder, så gjør man det bare ikke..

 

Blizzard har ikke her et solo spill, men et "veldig online" spill. Det er en helt egen økonomi inne i spillet, og det er i Blizzards interesse å holde spillet så rettferdig og gøy for alle som mulig. Det er en kjedelig spillemåte dersom man må hele tiden swappe gear.

 

Hadde det kun gitt en fordel til spillerne som gjorde dette, så hadde det vært en ting. Men her gir det også en ulempe til alle som ikke gjør dette pga AH vil de bli rikere, og dermed styre opp prisene.

 

Blizzard vil holde flest mulig spillere i spillet, og flest mulig av de kjøpedyktige til å bruke penger på RMAH der de henter sin inntekt.

Lenke til kommentar

Problemet er selvfølgelig at magic find blir en helt verdiløs stat, man har kun lyst til å ha den på MF gearet. Å ha en sunn mix av damage/HP og MF er en av de få vektingene man må gjøre i Diablo 3, så når man kan swappe til et annet gear som egentlig suger men som gir deg mye MF tar det bort enda litt dybde.

Lenke til kommentar

Hadde det kun gitt en fordel til spillerne som gjorde dette, så hadde det vært en ting. Men her gir det også en ulempe til alle som ikke gjør dette pga AH vil de bli rikere, og dermed styre opp prisene.

 

Nå er det jo fritt frem for alle og enhver om de vil MF swappe eller ikke. Det er ikke noe nytt og folk har gjort dette i alle Diablo spillene samt andre spill med +find gear. At noen er late og ikke gidder å gjøre det får være deres eget tap.

 

Enten må de forenkle prosessen med å MF swappe, eller så får de bare drite i hele greia spør du meg. Mange spillere ønsker å specce ut gear for bestemte oppgaver som f.eks XPing, MF o.l. Å introdusere gearsets ville vært et kjært velkomment tilskudd for min del. Da kunne man hatt f.eks sett for dps, tank og hybrid dps/tank til ulike situasjoner/områder. Og et MF selvsagt. Det eneste er at hvis de gjør dette, vil det trolig bryte NV stacks eller gi en penalty (-1 stack?) for å holde det i tråd med at man ikke kan skifte skills med NV stacks på. Å bytte gear går jo i grunn ut på det samme som å bytte skills og de gjorde det jo slik i utgangspunktet for at folk skulle oppfordres til å finne det buildet som passet best før de stakk avgårde.

Lenke til kommentar

Om en gjer en endring på det slik at en må ha MF gear på _før_ en starter på champ/boss syns eg er brillefin forandring, om det fører til bedre loot for dei som går med mf. ;)

Kan man ikke da gå rundt med MF og swappe til normal gear når du har pullet elites?

 

Og Kezha: At det er RNG i dette spillet er vel ikke akkurat noe nytt. At MF skal gi deg færre legendaries høres ut som konspirasjonsteori og overtro til tusen.

 

Du misforstår hva jeg sier :p er ikke at jeg ikke finner set items å legendaries, iallefall 1 dagen. men aldri når jeg kjører mye MF å aldri av mobs :p alltid av barrels osv :|

 

Men ettersom det bare har vært 2 uker med notater og 1 uke med "hmm this not be fitting!" så har jeg lagd en figur, han heter BLARGR, å til dess så sier han BAGLELR :p

 

BLARGR: http://i45.tinypic.com/2eaqeww.jpg

Lenke til kommentar

Mitt (urealistiske) mål er å kunne farme uten problemer, samtidig som gearet mitt har maksimum MF.

 

Er det som eg også syns burde vere meininga med mf. Om du skal farme med mf, skal det vere med brukbare stats ellers også, at du må ha det på fra start til slutt av champ packs og etc (@ kevlar: tsk tsk =) )

Og per no har eg akkurat det. Et mf gear eg fint kan farme act1 med, og store deler av act2. Ikkje midler enda til å hanke gear med såpass greit med mf og brukbare stats til act3 og vidare. =)

 

edit: og joda, før nokon kjem med "sånn har det jo alltid vore", så er det berre ei meining på ei forbedring av mf og tanken rundt mf gear, i mine auger. Er klar over at alle ikkje deler denne oppfatninga.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Er det ikke frivillig å bruke tid på å trikse med gear? Å forandre dette med MF-gear er jo forsåvidt av de mer spiselige forandringene, men blizzard har tilsynelatende veldig liten tiltro til folks evne til å spille på en måte de synes er gøy. De fjerner jo stadig måte å spille på fordi det "ikke er gøy".

 

AtW

Eh.. jeg skjønner fremdeles ikke hva problemet er.. Alle kan gjøre det hvis de vil...? Og hvis man ikke syns det er gøy/ikke gidder, så gjør man det bare ikke..

 

Blizzard har ikke her et solo spill, men et "veldig online" spill. Det er en helt egen økonomi inne i spillet, og det er i Blizzards interesse å holde spillet så rettferdig og gøy for alle som mulig. Det er en kjedelig spillemåte dersom man må hele tiden swappe gear.

 

Hadde det kun gitt en fordel til spillerne som gjorde dette, så hadde det vært en ting. Men her gir det også en ulempe til alle som ikke gjør dette pga AH vil de bli rikere, og dermed styre opp prisene.

 

Blizzard vil holde flest mulig spillere i spillet, og flest mulig av de kjøpedyktige til å bruke penger på RMAH der de henter sin inntekt.

 

Koker jo ned til det gamle klassiske problemet, "gear betyr for mye, skill for lite"?

 

AtW

 

Elendig selvfølgelig, spesielt siden de ikke gir noen form for kompensasjon for at folk blir bannet. Tråden det lenkes til beviser jo nok engang at enkelte bøyer seg ned og tar imot hva som helst fra blizzard og mener det er fullt rettferdig også. Det er jo rimlig latterlig å se folk forsvare at dette er suveren oppførsel fra blizzard.

 

AtW

 

Det er jo ikke slik at de banner folk fordi de kjører Linux. Det er mest sannsynlig en bug enten i Wine eller anti-cheating softwaren som gjør at kontoer blir bannet, men siden det å kjøre under Wine ikke er offisielt støttet kommer ikke Blizzard til å bruke mye tid på å finne ut av det. En eventuell løsning på problemet kommer nok i fra Wine-miljøet.

 

Det suger, men bruker man ting på måter produsenten aldri mente de skulle brukes, må man forvente å stå på bar bakke hvis ting går skeis.

 

Ingenting ville dog gledet meg mer enn om Blizzard sa "dette her skal vi rydde opp i", men dessverre er det blitt budsjett og regnskap som rår, ikke spilleglede.

 

Jo, man burde forvente å kunne bruke en ting annereledes enn produsenten trodde uten å stå på "bar bakke", det er faktisk akkurat det man burde forvente. Dette er bare nok en grunn til at always online er noe dritt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...