Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FIkk nettopp 3 gule og 5 blå fra The Butcher inferno. med ca 120% mf @ 5x valor. Kan ikke si det er så galt. Føler også at det dropper 1-2 gule på ca 85% av alle champion packs.

 

Nærmer meg slutten i act 2 inferno, går helt greit.

 

27k hp,

14.2k dps,

350-430 to all resist,

218% crit dmg og 16.5% crit chance.

 

Er Wd :)

 

Kanskje litt lav dmg, men jeg critter på mellom 85-120k (big bats) hele tiden, så ting dør super fort!

 

Skjønner at jeg er noob når det kommer til WD... Jeg har 60khp, 17k base dps (29% crit, 190% crit dmg), rundt 800 resist all... og sliter som F... på act 2 inferno. Hva slags build kjører du?

Kjører:

1:Locust swarm med fire rune- Så den gjør mer skade. Kjekk og ha for sette dots på targets når man kiter.

2:Soul harvest med heal rune - Bruker den åpenbart for mer dmg, men også for self heal, som er veldig viktig i Inferno.

3:Spirit walk med mana rune- Øker survivability sykt mye pluss at man alltid får opp mana igjen.

4:Mass confusion med Mass Hallicunation rune- Også fin når man kiter pluss at det er kjekt med litt CC mot flere mobs.

På musa bruker jeg bruker jeg Poison dart med Splinters og Dire firebats (spiser store packs til frokost med denne).

 

Er en rimelig soft target nå som jeg er over halvveis i act2, men det går enda.

Har vel ca 15.2k dmg nå, men bare 26k hp, pluss litt mer resistance enn det jeg hadde når jeg postet i går.

 

Btw, passive er:

Spirit vessel- Lifesafer nr1!

Jungle fortitude- Så man kan ta litt flere slag

Spirital Attunement- Så man har litt mer mana og regen.

 

får du avgårde locust faktisk? må jo omtrent vere i melee range for å få dei av? tar eg ikkje sjansen på. Ville også bytta jungle fortitude med pierce the veil passive. Du dør anyway uti act 2 av omtrent ka som helst. Køyrer sjøl kun splinters som only dps, resten er kun kontroll (utenom soul harvest som en ekstra health pot), slow, hex (gud denne er totalt undervurdert), wall of zombies, og spiritwalk.

Lenke til kommentar

Arrrgh! Har endelig klart å komme meg til The Butcher, men den forbaskede enrage-timeren tar knekken på meg hver eneste gang. I beste tilfelle klarer jeg å få helsa hans ned på 50% før gulvet tar meg. Er jeg nødt til å ha utstyr med 1000 i fire-resist for å overleve det der? Det hjelper ikke å gjemme seg i hjørnet heller etter som det tar 30 sek mellom hver potion. Sukk...

Lenke til kommentar

Arrrgh! Har endelig klart å komme meg til The Butcher, men den forbaskede enrage-timeren tar knekken på meg hver eneste gang. I beste tilfelle klarer jeg å få helsa hans ned på 50% før gulvet tar meg. Er jeg nødt til å ha utstyr med 1000 i fire-resist for å overleve det der? Det hjelper ikke å gjemme seg i hjørnet heller etter som det tar 30 sek mellom hver potion. Sukk...

Du trenger ikke mer fire-resist, du trenger mer dps :) Drep han på 3 minutter eller dø.

Lenke til kommentar

Arrrgh! Har endelig klart å komme meg til The Butcher, men den forbaskede enrage-timeren tar knekken på meg hver eneste gang. I beste tilfelle klarer jeg å få helsa hans ned på 50% før gulvet tar meg. Er jeg nødt til å ha utstyr med 1000 i fire-resist for å overleve det der? Det hjelper ikke å gjemme seg i hjørnet heller etter som det tar 30 sek mellom hver potion. Sukk...

 

Hadde samme problem selv da jeg spiller all-out tank monk, så når jeg ikke har partneren min med meg er jeg ganske ubrukelig. Nå vet jeg ikke hvilken class du spiller, men om du er melee er det et kjekt lite triks som i det minste gjør flammene til et ikke-problem. Helt nederst i rommet er det en liten kant der du kan stå gjennom hele fighten uten å ta damage fra flammene, selv om de er på den delen av rommet du er i. Er i utgangspunktet i mot å bruke bugs og glitches, men føler at når man har kommet seg til butcher så har man da klart å drepe en rekke elite og champion-packs som er langt vanskeligere enn butcher. Dette er jo heller ingen bug eller glitch som gir deg en særlig fordel ovenfor andre. Selv synes jeg nesten det er litt rart at de har lagt inn en slik enrage-timer, da jeg føler at Blizzard ellers har lagt det opp slik at man fritt kan velge spillestil, så om det er å gå kjempe offensivt eller defensivt. Enrage-timeren på elite og champion packs har forsovidt aldri vært noe problem for min del, så da er det rart at den er så mye kortere på Butcher.

Lenke til kommentar

Diablo 3 fjernet fra kontoen min fra og med i går. Står bare Purchase now! Når jeg logger inn på battle.net.

 

Noen som har opplevd lignende? Når jeg prøver å logge inn på spillet, kommer det opp at jeg ikke har lisens om jeg velger EU, får opp Trial om jeg velger the Americas. Har laget en ticket på dette men de bruker jo dager på å svare, ihvertfall ved wow relaterte spørsmål.. :(

Lenke til kommentar

Kommet til act 3 Inferno nå. Det er jo nesten så det øker en tierpotens i vanskelighets grad...

De Soul ripper folka vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med.

 

Noen tips? Spiller wizard

 

Hvor mye DPS hadde du på act 1 :p? vil bare vite det fordi jeg sliter noe jævlig.

Lenke til kommentar

Så teit at followern ikke er lvl 60 når man selv er det. Er jo totalt ubrukelig å drasse på, ikke levlern fort heller så enn så lenge dør den bare noen ser stygt på den i inferno...

Det er jo din egen feil. Du må GEARE hjelperen din. Om du tar bort all armoren din, så dauer du like fort som hjelperen din..

Trykk "F" så får du opp et vindu der du kan gi hjelperen din forskjellige items.

 

Jeg er klar over at jeg må geare followern, men litt vanskelig i inferno da det dropper mest lvl 60 gear når followern kun er lvl 59. Dvs jeg må farme hell for å kunne få noe gear followern kan ha på seg. Hvorfor er han ikke bare 60 når jeg er 60? Teit!

Lenke til kommentar
Så teit at followern ikke er lvl 60 når man selv er det. Er jo totalt ubrukelig å drasse på, ikke levlern fort heller så enn så lenge dør den bare noen ser stygt på den i inferno...
Det er jo din egen feil. Du må GEARE hjelperen din. Om du tar bort all armoren din, så dauer du like fort som hjelperen din.. Trykk "F" så får du opp et vindu der du kan gi hjelperen din forskjellige items.
Jeg er klar over at jeg må geare followern, men litt vanskelig i inferno da det dropper mest lvl 60 gear når followern kun er lvl 59. Dvs jeg må farme hell for å kunne få noe gear followern kan ha på seg. Hvorfor er han ikke bare 60 når jeg er 60? Teit!

 

Fordi followeren levler på eget tempo og hvis du ikke bruker den hele tiden, så levler du fra dem. Kjør på med extra xp gear på follower og kjør gjennom noen acts på hell, så levler den fort...

Lenke til kommentar

Diablo down på inferno, solo barbarian! OOOOOOoooo ye!

 

Gikk over fra å frustrende og tregt tankspecc som ga enormt lite fremgang til egenkomponert tohånds-setup for et par dager siden. Da var jeg stuck på 3 quest i act 3. Etter det suste jeg fremover, og jeg gikk fra å være blakk til å nå ha 8 millioner, penger som kun er tjent på å bytte det relativt dyre gearet jeg hadde til tankebuildet med billigere deler til tohåndsbuild.

 

Items som har droppa på veien til Diablo har vært crap, til tross for at jeg har hatt 5 NV stort sett hele tiden. Endra dog skillset litt for å ta illusions i andre fase av Diablo, noe som førte til at jeg mista NV-buffen der :|

 

 

Helt fantastisk deilig å ha gjort det før nerf. Utfordringer i spill <3 Nerfing av content er pølsevev.

 

 

I tilfelle noen lurer så er ideen jeg har hatt suksess med:

 

- Life regeneration (life per second i stedet for life on hit

 

Mye bedre og billigere. I stedet for å måtte være i meleerange og autohitte for å regene vil man med life regen også regenerere mens man kiter. Hvis man ikke har absurd bra tankegear (tresifra antall millioner?) er man nødt til å kite en del mens man venter på cd'er eller "windows of opportunity", da MÅ jo life regen være bedre. Dessuten koster det skjorta å stacke life on hit, mens life per second er så godt som gratis.

 

Kjører man life on hit kan man kanskje på fornuftig men dritdyrt vis komme opp i rundt 1000, kanskje litt over, men da må man ofre en del annet (mange ser seg nødt til å ofre dps, og kjører veldig low-damage våpen). Med life per second trenger man ikke ofre noe særlig annet, og det kan stackes til 3k uten særlige problemer (10 av 13 armor items har items på ah med over 300 life regen, de øvrige tre fant jeg items med over 150.)

 

- To-hånds i stedet for sword'n'board

 

Nesten uansett hvor bra gear man har kan man ikke bare hoppe inn i store grupper med motstandere, tanke alt, spamme revenge og satse på at alt rundt dør. Man må passe på positioning, kite litt, og slå til når man kan. Jeg prøvde det selv, uten suksess. Poaching av mobs mens man løp bort gjorde knapt skade. De fleste abilities som gjør skade er basert på weapondamage, og må enhåndsvåpen gjør de da relativt lite.

 

Så siden jeg uansett måtte kite, pirke og ellers satse på at revenge etc. gjorde damage for meg, fant jeg ut at jeg ville prøve med tohånds for å faktisk gjøre noe med motstandere den tiden jeg kunne slå på dem. Det funka som en drøm. Dette var også veldig kritisk mot championpacks og elites som det var vanskelig å få slått på, ettersom jeg slet veldig med å få dem ned før debuff med sword'n'board.

 

- Vitality vs Resistance

 

Da jeg først nådde inferno og møtte mursteinsveggen der, måtte jeg sette meg bedre inn i klassen. Rådene som ble gitt var sword'n'board og resistancestack. Så jeg gjorde det. Hadde vel ca 8k dps, 25-30k hp og omlag 800 all res (inkludert buff) da jeg nådde act ii. Den prioriteringen (all res > all res > all res > dps/vital) holdt jeg på lenge.

 

Etterhvert innså jeg at 1 ekstra resistance ga lite ekstra survivability. Dette kom vel omtrent samtidig som jeg bestemte meg for å kvitte meg med et relativt statløst -20% melee damage taken string of ears. 20% mindre skade mot melee høres fantastisk ut, men et annet belte som gir 150 ekstra vitality og litt strength, for eksempl, vil gi litt redusert damage taken mot alt og en healthpool som gjerne blir 10+% større. 10+% større healthpool er en slags 10% redusert whatever mot alt.

 

Når jeg nå tok Diablo hadde jeg 55k hp og ca 750 i snitt res (tilfeldigvis 849 fire res, som jo er bra der, og 780 physical res), med buffs. Lavere res har jeg ikke hatt siden tidlig i act ii. Det jeg vant på var regen (2512 life per second) og relativt bra dps (27315). Armor var 7355 med buffs.

 

Speccet jeg tok det aller meste med (minus Diablo og Rakanoth) var:

- Frenzy med sidearm

- Leap med iron impact

- Furious charge med dreadnought

- Ignore pain med ignorance is bliss

- War cry med impunity

- Wrath of the berserker med insanity

 

Dette gir greit med damage (frenzy og wotb), og mye survivability og regen. Det gjorde at jeg sjelden trengte å vente særlig på cooldowns. Mot championpacks måtte jeg gjerne kite på en måte som gjorde at jeg brukte wotb et par ganger, men stort sett gikk det greit med en. Venta ikke på Wotb cd før jeg gikk videre etter å ha brukt den.

 

Passives var de vanlige:

- Nerves of steel

- Superstition

- Tough as nails

 

 

Til nevnte bosser bytta jeg ut superstition med inspiring precense for ekstra regen, og jeg bytta ut furious charge med threatening shout (med grim harvest mot Rakanoth og falter mot Diablo).

 

 

 

Absolutt noe å anbefale for Barbs som ikke har råd til 4 topp stat legendaries og som liker å faktisk gjøre skade. Et av flere momenter som fikk meg til å skifte var da jeg så en sinnsykt bra geara tank-barb, som gikk med rundt 7k dps, som hadde lagt ut en video hvor han viste diablofarm. Han var redd NV-buffen skulle gå ut før han fikk drept Diablo da det kun var 27! minutter igjen på den, og han hadde rett. Han one-shotta Diablo, men brukte over 30 min på drapet, så ingen rares til ham. Det trenger man ikke være redd for med min fremgangsmåte :)

 

 

Deilig!!

Endret av Kohan
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det dropper en del lavere lvl gear i begynnelsen av Act1 Inferno.

 

Det er ikke bare din erfaring, det er fakta.

 

Act 1 dropper iLvl 61, 2 dropper iLvl 62 og 3/4 dropper iLvl 63.

 

Vil bli endret i patch 1.0.3 slik at man også kan få 63 lvl i act 1, men at man har mindre sjanse for det enn i act 3 og 4 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...