Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo din egen feil. Du må GEARE hjelperen din. Om du tar bort all armoren din, så dauer du like fort som hjelperen din..

Trykk "F" så får du opp et vindu der du kan gi hjelperen din forskjellige items.

Followeren kan vel ikke geares med noe armour? (med unntak av skjold for templar)

 

AtW

Den kan geares med Våpen (+ skjold om man er templar), Ringer, Amulet og et spesielt "follower item".

All stats multipliseres med 2.5, så 100 vitality = 250 osv.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt skuffet over diablo egentlig, det har blitt alt for mye farming enn det der var i toer'n. (har spilt over 100 timer på den ene char min..). Det er potte døtte umulig og skaffe seg bra nok gear til inferno uten å farme bøtter med gull og kjøpe noe nytt på AH. Slikt burde ikke spille fungere.... Jeg sitter ikke igjen med følelsen av at "dette har jeg klart selv, kult".

 

Klart, ingen tvinger meg til å handle på AH, men om jeg vil videre i spillet, så må jeg nesten det, uten å bruke hundrevis av timer på å skaffe meg bedre gear.

 

Lol? Hvordan var toern da? Før D3 kom ut prøvde jeg å sette meg inn i hva det var som fikk folk til å logge tusenvis av timer der, hva de faktisk drev med. Selv spilte jeg D2 til jeg hadde vært gjennom normal en gang, og tenkte at da var det gjort. Alt jeg har lest siden den gang har fortalt meg at D2 var et spill som handla om.....

 

 

....å farme gear.

 

Hvordan kan du da klage på at du må farme i D3, og si at D2 var så mye bedre, når D2 var et farmespill?

Lenke til kommentar

Hva er de morsomste championpacks dere har møtt?

 

Selv er jeg av typen som slett ikke har noe imot å resette et game om en pack som jeg må forbi virkelig virker _umulig_, men en utfordrende pack prøver jeg meg gjerne på mange ganger.

 

Blant de helt lol packs jeg har fått nylig er et par av favorittene:

- Shielding, Fast, Horde og Nightmarish veps i akt 2. Jeg klarte greit å unngå småvepsene deres, og dermed holde meg i live, men det var helt komplett umulig å ta dem ned all den tid de hadde fire abilities som gjorde det vanskelig for meg samtidig som de var ranged og dermed hele tiden prøvde å holde seg på avstand. Endte med at jeg fikk debuff selv om det var DE som kita meg (var de som skulle fått debuff!), og ble drept av den.

 

- Fast, Desecrator, Jailor og Fire Chains Herald of Pestillence i akt 3. Holder på med dem as we speak. Har slitt litt med HoP på nightmare og hell, da jeg alltid blir overrasket over den sinnsyke skaden den grønne aoe'en deres gjør. Når de nå kombinerer det med å jaile meg, omringe meg kjapt med fire chains og stacke det grønne med desecrate så blir det jo heelt lol. Det tar dem omtrent 1 sec å drepe meg, og jeg kan ikke unngå det pga jailor. Woohoo.

Endret av Kohan
Lenke til kommentar

 

Lol? Hvordan var toern da? Før D3 kom ut prøvde jeg å sette meg inn i hva det var som fikk folk til å logge tusenvis av timer der, hva de faktisk drev med. Selv spilte jeg D2 til jeg hadde vært gjennom normal en gang, og tenkte at da var det gjort. Alt jeg har lest siden den gang har fortalt meg at D2 var et spill som handla om.....

 

 

....å farme gear.

 

Hvordan kan du da klage på at du må farme i D3, og si at D2 var så mye bedre, når D2 var et farmespill?

 

Den store forskjellen på å farme gear i D2 og D3 er hva som faktisk dropper. Mens i D2 så kunne jeg føle en progresjon, som var stor nok til å holde meg motivert til å spille i timevis, så sitter jeg ikke igjen med denne følelsen i D3. Gear som er minimalt bedre, er fryktelig kjedelig i lengden.

 

Nei, jeg ønsker ikke at det skal droppe det beste gearet med en gang, kanskje heller aldri. Men, så vanskelig som det er gjort i D3 ødelegger spillet. For, hva annet enn å farme gear, og få bedre gear kan man gjøre i D3? ingenting på dette tidspunktet. i D2, så var dette gøy, fordi man følte en progresjon, man kunne teste flere roller, builds og stats.Man kunne tydelig se hvor man gjorde gode og dårlige valg, for å så rette dem opp. Her, så har jeg ingen valg, en monk på lvl 60, er en monk på lvl 60. Følelsen av progresjon, det å bli større og sterkere er jo borte i D3, hvor alle har samme stats og det eneste som er forskjellen fra min Monk på lvl 60, og din, det er gearet.

 

Samtidig, så løper jo spillere flest forbi masse mobs på inferno, rett og slett fordi det er umulig å ta dem uten å bruke flere timer på en mobb.

 

Jeg tror spillet blir langt mere balansert mens tiden går, noe av dette (styrken på mobs i inferno act 2) skal jo endres til neste patch.

Lenke til kommentar

Rart, jeg har en mye større følelse av progresjon i D3 enn jeg gjorde i D2.

 

I D3 grinder man for å få bedre gear, for å komme seg videre på Inferno. Det er gøy.

I D2 grinder man for å få bedre gear, slik at man blir bedre til å grinde mer gear. Og det eneste man gjør er baal-runs.

 

Skjønner heller ikke hva du mener med at det var lettere å farme gear i D2, det trur jeg virkelig ikke. Jeg trur det er motsatt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Huff, akkurat nå føler jeg meg litt snytt. Nådde akkurat fram til Tyrael, dro på meg en pack med fire tremors (er det det de heter, de svære, hardtslående beista som går i skallmodus av og til?). En slik elite hadde vært nok til å ta knekken på meg, fire er bare vræl. Prøver å løpe fra dem, bare for å løpe inn i en pack med svært hardstlående slavelords med fast blant evnene, og en colossal golger. 8 helt sinnsyke meleemobs som man ikke kan gå melee mot.

 

Før kunne jeg bare ha daua, så hadde Tyrael tatt dem for meg, men nå er han jo så sykt gimpa. Er jo egentlig fair at det er slik, men akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg at de hadde venta med den ganske urimelige Tyraelnerfen til 1.0.3.

 

(Urimelig fordi folk har fått drahjelp av ham i ukesvis, jeg trenger ham også nå!)

Lenke til kommentar

Woho. Diablo Inferno nede med barbar. Må si han var relativt simpel. Fighten tok over 15 min. Men greit nok. Elitepacks er hardere.

 

Spilt nok da med andre ord? Selvsagt en god prestasjon, eg har vel rundt 100timer nå med Barbar. 39k helse, 11k skade. Kom vel ikke lengre enn rett forbi skeleton king på Inferno, har 500 på alle res men hjelper ikke når dps er altfor lav. Regner med man må 2-3* det eg har i DPS for å klarew inferno.

Lenke til kommentar

er atm at the buchers place på inferno med min barb, problemet er ikke selve bossen. For han gjør uansett så lite skade at jeg overlever lett... Det som suger er at mitt våpen er litt sucky så bruker en stund før jeg dreper han, og når han nærmer seg typ 1/4 av HP så tar jo alt gulvet fyr... Er det bare en fase? Slik at jeg kan bare prøve å løpe litt rundt så roer det seg ned eller blir det bare verre og verre?

Lenke til kommentar

Nei, det er en enrage-timer. Det er meningen at man dør, hvis man ikke dreper han på 3 minutter.

 

Men hvis man står helt i sør i rommet, så tar man ikke skade av flammene. Så det går fint ann å avslutte kampen der. Aner ikke om det er en bug, eller ikke.

 

ahh, sweet, det fungerte knall! Takker for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...