Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

De siste par dagene har jeg spilt litt, og jeg merker at D3 absolutt gjør seg best når man spiller sammen med noen. Jeg og ATWindsor hadde akkurat en liten session, og selv om jeg spilte opp igjen en halv act jeg hadde fullført rett før, synes jeg det var morsomt. Det gir liksom en ny dimensjon å sarmarbeide. :)

 

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FIkk nettopp 3 gule og 5 blå fra The Butcher inferno. med ca 120% mf @ 5x valor. Kan ikke si det er så galt. Føler også at det dropper 1-2 gule på ca 85% av alle champion packs.

 

Nærmer meg slutten i act 2 inferno, går helt greit.

 

27k hp,

14.2k dps,

350-430 to all resist,

218% crit dmg og 16.5% crit chance.

 

Er Wd :)

 

Kanskje litt lav dmg, men jeg critter på mellom 85-120k (big bats) hele tiden, så ting dør super fort!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

De siste par dagene har jeg spilt litt, og jeg merker at D3 absolutt gjør seg best når man spiller sammen med noen. Jeg og ATWindsor hadde akkurat en liten session, og selv om jeg spilte opp igjen en halv act jeg hadde fullført rett før, synes jeg det var morsomt. Det gir liksom en ny dimensjon å sarmarbeide. :)

 

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

 

Ja, jeg er jo ganske enig :) Spillet er litt ensformig alene, med andre så blir det litt andre taktikker med en gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men sier det igjen.

 

Når man dreper bosser blir det ikke flere drops etter 75% MF, så det du får av Nephalem Valor er likt det du kan få maks av drops fra en boss. Så mer MF gir ingen mening på bosser hvis du allerede har 5 stacks.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men sier det igjen.

 

Når man dreper bosser blir det ikke flere drops etter 75% MF, så det du får av Nephalem Valor er likt det du kan få maks av drops fra en boss. Så mer MF gir ingen mening på bosser hvis du allerede har 5 stacks.

Er jo ikke helt slik det fungere.

 

Noen "syke" items har feks 0.001% droprate, om man har mye MF% så øker sjansen for at man får akkurat det itemet (så vidt jeg har forstått). Men stemmer at man ikke får flere rare drops med MF%, men man kan få bedre rares av mer MF%.

Lenke til kommentar

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

 

Er enig i at det er morsommere, men synes multiplayer er frustrerende når man ikke har en gruppe med gode nett"venner". Mye vanskeligere å drepe elites i random groups enn solo, vanskeligere å tanke som melee osv.

 

Spesielt når man møter en vanskelig pack og folk begynner å dø. Så spawner alle til forskjellig tid, løper inn og man wiper konstant.

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

De siste par dagene har jeg spilt litt, og jeg merker at D3 absolutt gjør seg best når man spiller sammen med noen. Jeg og ATWindsor hadde akkurat en liten session, og selv om jeg spilte opp igjen en halv act jeg hadde fullført rett før, synes jeg det var morsomt. Det gir liksom en ny dimensjon å sarmarbeide. :)

 

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

Er helt enig i dette. Den beste komboen er gode venner/nett-venner og TS/mumble.

Lenke til kommentar

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

 

Er enig i at det er morsommere, men synes multiplayer er frustrerende når man ikke har en gruppe med gode nett"venner". Mye vanskeligere å drepe elites i random groups enn solo, vanskeligere å tanke som melee osv.

 

Spesielt når man møter en vanskelig pack og folk begynner å dø. Så spawner alle til forskjellig tid, løper inn og man wiper konstant.

 

Finn noen fra forumet du kan spille med. Det er bare trivelig å spille med nye folk. Det er egen tråd her i kategorien med battletags du kan legge til. :)

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men sier det igjen.

 

Når man dreper bosser blir det ikke flere drops etter 75% MF, så det du får av Nephalem Valor er likt det du kan få maks av drops fra en boss. Så mer MF gir ingen mening på bosser hvis du allerede har 5 stacks.

Uhm. Du forvirrer jo bare folk...

 

NV gjør kanskje noe med med antall rolls på hver boss, og garanterer (enn så lenge) 2 rare items.

 

MEN for hvert roll så vil din MF ha en positiv innvirkning på sannsynligheten for at det som faktisk dropper er av høyere kvalitet.

Endret av fredes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men sier det igjen.

 

Når man dreper bosser blir det ikke flere drops etter 75% MF, så det du får av Nephalem Valor er likt det du kan få maks av drops fra en boss. Så mer MF gir ingen mening på bosser hvis du allerede har 5 stacks.

Kilder, takk.

Lenke til kommentar

De siste par dagene har jeg spilt litt, og jeg merker at D3 absolutt gjør seg best når man spiller sammen med noen. Jeg og ATWindsor hadde akkurat en liten session, og selv om jeg spilte opp igjen en halv act jeg hadde fullført rett før, synes jeg det var morsomt. Det gir liksom en ny dimensjon å sarmarbeide.

Noen som er enige, evt foretrekker å kjøre solo?

 

Jeg kjører solo en gang i blandt når jeg bare føler for å surre rundt og ikke gjøre noe særlig interessant, eller når jeg har tenkt å bruke tid på Blacksmith/Artisan. (ja, jeg bruker begge to aktivt i stedet for AH.) Foretrekker å være aktiv i gruppe, så tar alt det uaktive i solo. Ingen gidder være på gruppe med en som bruker flere minutter på å stå helt i ro ved stashet.

 

Altså, det jeg spurte om var ikke spesefikt på bosser, det jeg lurte på var totalt antal rares iløpet av et run, altså; har det noen hensikt i det hele å løpe rundt med 200mf i det hele tatt?

 

Sånn jeg har forstått det er det får du ikke et høyere antall rares med høy MF, men de du får er av bedre kvalitet. Så ja, det har absolutt en hensikt å ha så høy MF.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hvert enkelt item som dropper har større sjanse for å ha høyere kvalitet, i.e. bli legendary, rare, superior white i stedet for vanlig white etc. Dette vil gjøre at det dropper fler rares. Lær deg hvordan det funker før du svarer.

 

Når det gjelder kvaliteten på hver enkelt rare som dropper, påvirker ikke MF rollen på affixer eller hvor høye de er, det er random.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

FIkk nettopp 3 gule og 5 blå fra The Butcher inferno. med ca 120% mf @ 5x valor. Kan ikke si det er så galt. Føler også at det dropper 1-2 gule på ca 85% av alle champion packs.

 

Nærmer meg slutten i act 2 inferno, går helt greit.

 

27k hp,

14.2k dps,

350-430 to all resist,

218% crit dmg og 16.5% crit chance.

 

Er Wd :)

 

Kanskje litt lav dmg, men jeg critter på mellom 85-120k (big bats) hele tiden, så ting dør super fort!

 

Skjønner at jeg er noob når det kommer til WD... Jeg har 60khp, 17k base dps (29% crit, 190% crit dmg), rundt 800 resist all... og sliter som F... på act 2 inferno. Hva slags build kjører du?

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...