Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så jævla viktig å ha authenticator nå som D3 har kommet? Er det større sjangs for hacking av Battle.net konoten nå enn før?

Skjønner liksom ikke helt greie. Har spilt wow i 7 år, har blitt hacket en gang på de årene (minst 4 år siden). Kan ikke si det er så veldig ofte.

Aldri brukt virus program eller noe.

 

Er kanskje større grunn til å hacke nå, da man lett tjener noen ekstra gryn på å selge gold?

Vurderer faktisk authenticator nå, etter å ha lest om all hackingen..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite spørsmål til ekspertene...

 

Increased Attack Speed.. det blir kalkulert inn i din totale "Damage" (dps), ikke sant?

 

Men er det et relevant mål i alle tilfeller?

 

Som mage, for eksempel, vil vel kanskje IAS ikke alltid være så nyttig.

 

Konkret eksempel/spørsmål: Hvis jeg kaster arcane orb, f.eks. vil selve orben gjøre mer skade (pr. orb) på grunn av økt dps fra IAS, eller vil den gjøre skade uten IAS medregnet, og IAS gjør bare at du kan kaste den oftere (og dermed få mer dps)? I Inferno hvor jeg holder på (sliter) nå og det er mye kiting er det vel viktigere at hver enkelt orb gjør mye skade enn at du kan kaste ofte (også mtp mana-bruk)....

 

Vet ikke hvor klart dette ble, men håper noen kan kaste litt lys over det. Min tanke er at IAS-basert dps-økning er veldig nyttig for noen klasser/builds, men mindre nyttig for andre, men kanskje det er feil...

Lenke til kommentar

Jeg har 36.81% dmg reduce, 10% dodge og 145 all resists. Kjøpte noe low-end +res gear på AH så har litt mer enn istad. Og et nytt våpen så er oppe i 34k health og 7k base dmg. Føler meg i grunn som en glass-sprettert når det kommer til champs og rares. Ikke gjør jeg dmg, og ikke overlever jeg mer enn noen få slag.

 

Jeg har hvertfall en del å gå på med +armor fra pants, bracers og helmet, men må farme som faen før jeg får råd til noe som har tilsvarende stats av det jeg har, bare med mer armor.

Hmm, vet ikke om det kanskje er litt lavt for lvl 56?

Kommer frem til at du har en EHP på 58.9k (altså det du tåler etter DR, ikke medregnet dodge).

Har forresten ikke fått med meg hvilken class du spiller :p

 

Til sammenligning har jeg som wizard på act 2 inferno 147.6k EHP (tror det må bli 295k med force armor) og 35k dps (inkl bugga force wep).

Lenke til kommentar

Konkret eksempel/spørsmål: Hvis jeg kaster arcane orb, f.eks. vil selve orben gjøre mer skade (pr. orb) på grunn av økt dps fra IAS, eller vil den gjøre skade uten IAS medregnet, og IAS gjør bare at du kan kaste den oftere (og dermed få mer dps)? I Inferno hvor jeg holder på (sliter) nå og det er mye kiting er det vel viktigere at hver enkelt orb gjør mye skade enn at du kan kaste ofte (også mtp mana-bruk)....

DU gjør mer skade per sekund, men du klarer neppe å opprettholde det pga at du forbruker AP raskere. IAS er derimot bra for signature spells. I tillegg bruker venom hydra DPS (den som står på skjermen din (minus den bugga delen av FW)) når den beregner dmg. Blizzard har feks ingen effekt av IAS.

Når du kiter er det jo likevel greit å kunne fyre av orbs kjappere, dvs de forlater deg fortere sånn at du kan løpe videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 36.81% dmg reduce, 10% dodge og 145 all resists. Kjøpte noe low-end +res gear på AH så har litt mer enn istad. Og et nytt våpen så er oppe i 34k health og 7k base dmg. Føler meg i grunn som en glass-sprettert når det kommer til champs og rares. Ikke gjør jeg dmg, og ikke overlever jeg mer enn noen få slag.

 

Jeg har hvertfall en del å gå på med +armor fra pants, bracers og helmet, men må farme som faen før jeg får råd til noe som har tilsvarende stats av det jeg har, bare med mer armor.

Hmm, vet ikke om det kanskje er litt lavt for lvl 56?

Kommer frem til at du har en EHP på 58.9k (altså det du tåler etter DR, ikke medregnet dodge).

Har forresten ikke fått med meg hvilken class du spiller :p

 

Til sammenligning har jeg som wizard på act 2 inferno 147.6k EHP (tror det må bli 295k med force armor) og 35k dps (inkl bugga force wep).

 

Spiller WD, bikket nettop lvl 58 nå etter par timers farming av "rumford at the gates" for gold. Kjøpte et par nye boots hvertfall, så oppe i nesten 40% dr. Hvordan regner du ut? Hva er best å satse på - høy base armor på item eller høy res? +str gir vel også mer armor og +dr, så greit å sjekke etter items som har alle stats jeg ser etter fra før og i tillegg +str kanskje.

Lenke til kommentar

Hvor anbefaler dere å farme for gear? Trenger sårt et nytt våpen, er atm act 1 inferno, akk hjulpet blacksmith med å drepe kona. Klarer som regel å ta elite packs. Men det tar for laaaaang tid og spesielle komboer av elite packs gjør at jeg dør par ganger...

Lenke til kommentar

Hvor anbefaler dere å farme for gear? Trenger sårt et nytt våpen, er atm act 1 inferno, akk hjulpet blacksmith med å drepe kona. Klarer som regel å ta elite packs. Men det tar for laaaaang tid og spesielle komboer av elite packs gjør at jeg dør par ganger...

Hvilken klasse spiller du?

Lenke til kommentar

Spiller WD, bikket nettop lvl 58 nå etter par timers farming av "rumford at the gates" for gold. Kjøpte et par nye boots hvertfall, så oppe i nesten 40% dr. Hvordan regner du ut? Hva er best å satse på - høy base armor på item eller høy res? +str gir vel også mer armor og +dr, så greit å sjekke etter items som har alle stats jeg ser etter fra før og i tillegg +str kanskje.

Armor DRa:

armor / (50*mLvl + armor)

 

Resistance DRr:

res / (5*mLvl + res)

 

mLvl er monsterlevel, jeg bruker 61. Er ikke helt sikker på hva det høyeste man kan møte er..

 

Da får du de verdiene som står i spillet når du holder musa over armor\resistance. For å finne total DR kan du ta (1-(1-DRr)*(1-DRa)). Det blir den totale reduksjonen DRt, som igjen kan gi deg MaxHealth / (1-DRt) = EHP.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Hvor anbefaler dere å farme for gear? Trenger sårt et nytt våpen, er atm act 1 inferno, akk hjulpet blacksmith med å drepe kona. Klarer som regel å ta elite packs. Men det tar for laaaaang tid og spesielle komboer av elite packs gjør at jeg dør par ganger...

Hvilken klasse spiller du?

 

Barbarian :)

Lenke til kommentar

Lite spørsmål til ekspertene...

 

Increased Attack Speed.. det blir kalkulert inn i din totale "Damage" (dps), ikke sant?

 

 

Bare for å oppdatere noe annet, står det som du har skrevet så fungerer ikke bonusen, altså "increases attack speed", det _må_ stå "Attack speed increases by x%", known bug men ikke alle er klar over det.

 

Just sayin.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål til ekspertene...

 

Increased Attack Speed.. det blir kalkulert inn i din totale "Damage" (dps), ikke sant?

 

Men er det et relevant mål i alle tilfeller?

 

Som mage, for eksempel, vil vel kanskje IAS ikke alltid være så nyttig.

 

Konkret eksempel/spørsmål: Hvis jeg kaster arcane orb, f.eks. vil selve orben gjøre mer skade (pr. orb) på grunn av økt dps fra IAS, eller vil den gjøre skade uten IAS medregnet, og IAS gjør bare at du kan kaste den oftere (og dermed få mer dps)? I Inferno hvor jeg holder på (sliter) nå og det er mye kiting er det vel viktigere at hver enkelt orb gjør mye skade enn at du kan kaste ofte (også mtp mana-bruk)....

 

Vet ikke hvor klart dette ble, men håper noen kan kaste litt lys over det. Min tanke er at IAS-basert dps-økning er veldig nyttig for noen klasser/builds, men mindre nyttig for andre, men kanskje det er feil...

 

Nå du kaster fortere, så er animasjonen for kasting av spells også kortere. Slik at det tar mindre tid å snu seg å kaste en spell mens du kiter. IAS er absolutt ikke ubrukelig. Har selv 2.10 attacks per second, og det funker bra til kiting med blizzard og venom hydra.

Lenke til kommentar

Merko, hvordan blir det i morgen?

Merker jeg er litt lei av å farme maghda og goblins nå. :)

hadde vært greit med litt friskt blod i character screenen min.

Jeg må nok stå over. Skal visst hente besteforeldrene mine på flyplassen imorgen. Så aner ikke hvor lang tid det vil ta før jeg kommer meg hjem igjen.

 

Lite spørsmål til ekspertene...

 

Increased Attack Speed.. det blir kalkulert inn i din totale "Damage" (dps), ikke sant?

 

 

Bare for å oppdatere noe annet, står det som du har skrevet så fungerer ikke bonusen, altså "increases attack speed", det _må_ stå "Attack speed increases by x%", known bug men ikke alle er klar over det.

 

Just sayin.

Gjelder kunn Legendary items så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...