Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Så utrolig horrilame at det er så mange måter å utnytte det leave game + resume - systemet.

Hehe, du skulle bare visst hvordan det var i diablo II

 

Det var jo ikke noe sånt i Diablo 2? I D2 lagde man kanskje nye games hele tiden hvor man drepte andariel. duriel og et par andre bosser, for så å lage en ny en, men i D3 er jo drops så tilbakestående at man kan bruke en halvtime på å drepe diablo for å få en squared amathyst også kan du gå til en vanlig chest i normal og finne en perfect legendary. Når jeg streamer folk farme i D3 er det mange av dem som bare løper til en chest, plukker opp, blink og reconnect. Det gjorde man aldri i D2.

 

Man hadde heller ikke denne repeterende xp-bonusen som finnes i D3, og ikke den kjempespennende exploiten der man gradvis får 3 venner til å joine gamen din for å dele maksimalt xp. Hvis de ville ha systemer for at folk skulle kunne rushes kunne de like gjerne hatt en "make me lvl 60 in inferno"-knapp. Å gå inn og ut av en game i 5 timer der alt du gjør er å drepe 2 fiender og å få xp bonus for det er ikke gøy, det er bare et resultat av elendig game design.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så utrolig horrilame at det er så mange måter å utnytte det leave game + resume - systemet.

Hehe, du skulle bare visst hvordan det var i diablo II

 

Det var jo ikke noe sånt i Diablo 2? I D2 lagde man kanskje nye games hele tiden hvor man drepte andariel. duriel og et par andre bosser, for så å lage en ny en, men i D3 er jo drops så tilbakestående at man kan bruke en halvtime på å drepe diablo for å få en squared amathyst også kan du gå til en vanlig chest i normal og finne en perfect legendary. Når jeg streamer folk farme i D3 er det mange av dem som bare løper til en chest, plukker opp, blink og reconnect. Det gjorde man aldri i D2.

 

Man hadde heller ikke denne repeterende xp-bonusen som finnes i D3, og ikke den kjempespennende exploiten der man gradvis får 3 venner til å joine gamen din for å dele maksimalt xp. Hvis de ville ha systemer for at folk skulle kunne rushes kunne de like gjerne hatt en "make me lvl 60 in inferno"-knapp. Å gå inn og ut av en game i 5 timer der alt du gjør er å drepe 2 fiender og å få xp bonus for det er ikke gøy, det er bare et resultat av elendig game design.

Vel, i Diablo 2 så var det jo en god del brukere som kjørte boter 24/7. De gjorde ikke annet enn å farme.

Om man nesten døde, så trykket de bare Escape > Enter, så ble man disconnectet instant.

 

Men ja, det er meningen at man ikke skal få gode drops om man bare går rett på boss fight. Istedet, så skal man drepe 5 champion\elite packs, som gir deg x5 Valor (75%+ MF buff totalt). Har du x5, så får du nesten garantert 2-5 rare drops per boss.

Lenke til kommentar

Så utrolig horrilame at det er så mange måter å utnytte det leave game + resume - systemet.

Hehe, du skulle bare visst hvordan det var i diablo II

 

Det var jo ikke noe sånt i Diablo 2? I D2 lagde man kanskje nye games hele tiden hvor man drepte andariel. duriel og et par andre bosser, for så å lage en ny en, men i D3 er jo drops så tilbakestående at man kan bruke en halvtime på å drepe diablo for å få en squared amathyst også kan du gå til en vanlig chest i normal og finne en perfect legendary. Når jeg streamer folk farme i D3 er det mange av dem som bare løper til en chest, plukker opp, blink og reconnect. Det gjorde man aldri i D2.

 

Man hadde heller ikke denne repeterende xp-bonusen som finnes i D3, og ikke den kjempespennende exploiten der man gradvis får 3 venner til å joine gamen din for å dele maksimalt xp. Hvis de ville ha systemer for at folk skulle kunne rushes kunne de like gjerne hatt en "make me lvl 60 in inferno"-knapp. Å gå inn og ut av en game i 5 timer der alt du gjør er å drepe 2 fiender og å få xp bonus for det er ikke gøy, det er bare et resultat av elendig game design.

Vel, i Diablo 2 så var det jo en god del brukere som kjørte boter 24/7. De gjorde ikke annet enn å farme.

Om man nesten døde, så trykket de bare Escape > Enter, så ble man disconnectet instant.

 

Men ja, det er meningen at man ikke skal få gode drops om man bare går rett på boss fight. Istedet, så skal man drepe 5 champion\elite packs, som gir deg x5 Valor (75%+ MF buff totalt). Har du x5, så får du nesten garantert 2-5 rare drops per boss.

 

Jaja, jeg hadde bot selv jeg, det var jo sånn man skaffet decent gear. Ikke at det er bra design at man må ha bots for å få bra gear, men det var morsommere å våkne opp med stashen full av skillers enn å sitte 5 timer i azmodan.

 

MF-buff systemet er greit. Det fjerner hele poenget til blizzard om at man her må tilpasse builden sin situasjoner siden man faktisk må ha et build som takler alt, men det gjør at det ikke bare er et rush til bossen. Prolemet mitt er at blizzard har sett på et 10+ år gammelt spill, vurdert hvilke mekanikker som ikke fungerte tilfredstillende, og i stedet for å oppdatere dem eller bytte dem ut har de bare fjernet dem. Da snakker jeg om uniques, runes, gems, socketquests, attributequests, runewords, attribute ved lvl, attribute requirement i items, og interessante modifiers på items.

 

Hva gjenstår? Man blir vel någenlunde lei av historien etter man har kommet seg gjennom den fire ganger med første klassen man velger. Det er gøy å teste ut en ny klasse, men man har ikke lyst til å spille gjennom alt i den samme hastigheten som forrige gang. Heldigvis har man auction house som snart tar real money cash og man kan bli rushet til lvl 60 på 5 timer og alle stats er avhengig av weapon damage så alle går etter akkurat de samme itemsene! Dødsfett.

 

Men det som irriterer meg mest er at mens man i diablo 2 ble rushet og powerlevlet i cowlvl eller diabloruns i hell, så blir man her powerlvlet med å sitte i en chatklient og å synce når man skal gå inn og ut av en game. Man bruker mer tid i lobbyen enn på å spille når man lvler. Jeg blir irritert med en gang jeg ser folk leave gamen og reconnecte, uansett grunn. Det er et hack'n'slash, du skal drepe ting. Det er altså blizzard jeg er irritert på, ikke folka som utnytter deres håpløse systemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd følgende problem?: Alle screenshots får riktig oppløsning men er 0kb store og hvite når de blir åpnet ;[

 

Kanskje unødvendig informasjon å komme med, men 0byte filer oppstår gjerne når det ikke er noe lagringsplass igjen på harddisken. Men det hadde du vel kanskje merket på en annen måte.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd følgende problem?: Alle screenshots får riktig oppløsning men er 0kb store og hvite når de blir åpnet ;[

 

 

si ifra hvis du finner en løsning! Gidder ikke å funke her heller.

 

Fant forresten noe; Hvis PC-navnet ditt har en merkelig bokstav i seg "Æ Ø Å ì" -osv så kan det være grunnen.

Funket ikke for meg å endre det da =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...