Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Et spørsmål til expertene her, Ser det noen bilder tilbake en side, der han viser resistence. Han ligger på 600-700 på alle, ser da at han bruker war cry eller hva det heter at du får mer resistence. Når eg bruker det på min karakterer ligger resistence mellom 100-200. Hvordan får man så utrolig høyt resistence på alle typer skade. Kjøper man bare utstyr som har all resistence, Eg har vel ingen gear som gir det. Bare enkelte resistence, omd ette ble rot så får eg bare beklage, lang natt..

 

Stacker +all res som barbarian, og war cry med impunity er et must. Jeg har lest et sted at 600 all res anbefales for act ii, 800 for act iii og 1000 for act iv, men det er nok inklusive impunitybuffen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første treff på google http://www.ownedcore.com/forums/diablo-3/diablo-3-bots-programs/353251-immortal-bot-dh-guide-700k-h.html

 

En diskusjon rundt dette ble tatt opp på incgamers også. Dette med botting vil nok være et problem hele veien og inflasjonen vil bare øke og øke utover intill blizz finner opp en brukbar goldsink.

 

Hvis D3 fungerer, selv i den misnte grad, som D2 vil det være umulig for de å ta botterne. De kan prøve å legge inn tilltak, og fange opp noen typer, men botterne vil alltid (som i D2) bare finne på nye countermeasures for å ikke bli oppdaget. Men så ble aldri botting nevnt som et online only argument heller, snarere ble det nevnt for å motvirke duping og priatkopiering. Duping fungerte i beta, men tror de fikk tatt det meste til release, så har ikke funnet/sett noen metoder der etter launch.

 

Uansett vil nok økonomien utvikle seg slik at gold blir tradet i helt sinnsvake kvanta. Det blir vanskelig/umulig for en ny spiller noen måneder ut i gamet å få kjøpt så mye som en dritt av high-end gear siden prisene vil være astronomiske for gold, og tilsvarende vil bli lavere og lavere i RMAH. Men ett sted vil det uansett flate ut, med mindre det blir en slags almenn aksept for en annen currency som ikke er gold eller $. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å få tak i de gemene med høyest kvalitet, men om de er uhyre sjelden/vanskelige å få tak i kan det jo fungere.

Lenke til kommentar

Jo fler items botterne finner, desto mindre blir de verdt.

 

I Diablo 2 var resultatet av bottingen billigere items, ikke dyrere.

Botene finner ikke items, men de farmer gold.

 

Boten blir nok ikke samme problem som i Diablo 2 når det kommer til farming av items, mest pga det ikke er noen teleport her i spillet.

+ at man må nesten ha 5x valor for at man sakl få noe rare drops fra bosser. Er nok heller ingame gullet som vil treffe taket.

Lenke til kommentar

Jo fler items botterne finner, desto mindre blir de verdt.

 

I Diablo 2 var resultatet av bottingen billigere items, ikke dyrere.

 

Todelt problem. Om bottene farmer gold, så vil mengden gold økeraskere enn mengden items, og man vil få inflasjon og prisstigning.

 

Om de derimot farmer items, vil det gå andre veien.

 

Klarer en bot å solofarme inferno bosser?

 

EDIT:

Som Merko. sier over, så klare bottene neppe å farme bosser. Da vil mengden gull i omløp øke drastisk i forhold til items, og markedet justerer seg selv mot høyere priser.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

I D2 var man så latterlig overpowered hele veien fra 1.09d så derfor var det kjempelett å lage builds som kunne botte effektivt. I D3 vil det nok ta tid før de finner item/skill comboer som fjør survivabilityen såpass høy at det er mulig å farme bosses/champs. Det vil uansett ikke være spesielt lønnsomt siden det tar så lang tid uten teleport. En bot vil også måtte bruke svært lang tid på å stacke NV og drepe en boss. Og uten NV er det jo nytteløst. Selvsagt vil det jo være bedre enn ingenting, men turnoveren blir uansett ikke stor i forhold til investert tid og fare for detection.

 

I Diablo 2 var resultatet av bottingen billigere items, ikke dyrere.

 

Men i D3 boter man ikke items, man boter gold, som folk også samler opp uavhengig av botting. Ergo en konstant strøm av gold inn i markedet som aldri blir borte. Eneste goldsinken til nå er jo artisan training, crafting, jewelcrafting og repairs. Artisan training er de fleste ferdig med etter første char er et stykke ut i inferno (+ stash upgrade). Crafting og repairs suger så ufattelig lite penger ut at selv ikke dette vil fjerne noe nevneverdig av gold. Spes siden folk med f.eks to-tre accounts kan farme opptil 2-3 mill gold / døgn med bots.

Lenke til kommentar

Men i D3 boter man ikke items, man boter gold, som folk også samler opp uavhengig av botting. Ergo en konstant strøm av gold inn i markedet som aldri blir borte. Eneste goldsinken til nå er jo artisan training, crafting, jewelcrafting og repairs. Artisan training er de fleste ferdig med etter første char er et stykke ut i inferno (+ stash upgrade). Crafting og repairs suger så ufattelig lite penger ut at selv ikke dette vil fjerne noe nevneverdig av gold. Spes siden folk med f.eks to-tre accounts kan farme opptil 2-3 mill gold / døgn med bots.

Den viktigste goldsinken i D3 er vel 15% avgift på alle salg i AH. Om den er stor nok kan nok diskuteres, men det forsvinner i alle fall en del gull ut der.

Lenke til kommentar

Mener nå å huske at i D2 var det også veldig populært å bare bytte gjenstander. Det er da fortsatt et alternativ.

 

Blir spennende å se om PvP blir gjort slik at man er uavhengig av utstyr, eller om de faktisk gir fordel til de som kjøper gull.

 

Et alternativ, ja, praktisk, nei. PvP blir nok neppe gjort uavhengig av utstyr. Men som blizz nevnte skal det ikke bli gitt noen incentiver for å være god i PvP utenom heder og ære.

 

De som blir tatt for botting, blir de bannet? Kan man tyste i såfall på "kompisser" som vasser i gold?

 

Du kan rapportere de ja. Om de blir bannet vet jeg ikke. Hva som skjer om man blir tatt vet jeg ikke, siden de ikke har sagt noe om det. I D2 ble accountene mine bannet når jeg bottet, mens tidligere når jeg hadde en del hacked og duped items ble bare karakterene min slettet, men jeg beholdt kontoen.

Lenke til kommentar

Det burde blitt gitt en sink som gav sjanse for å vinne noe. Ala gambling, bare mer intuitivt. Eller events man kunne ta som kostet gold å gjennomføre. F.eks at det kunne kostet 2 mill for å kjøre noe ala ubertristram hvor man får et spesifikt item. Selv om folk utnyttet UT running i det lengste var fortsatt torches en ettertraktet vare, og dyr sådan for perfs/near-perfs.

 

15% er uansett for lite. Hadde det vært nok ville vi ikke sett de latterlige prisene vi ser nå.

Lenke til kommentar

15% er litt under 1/7. Så i snitt forsvinner gull-verdien av omtrent 1,5 item ut av systemet for hvert fulle sett med items man kjøper.

 

Likevel burde det kanskje vært noen større sinks i systemet, kanskje med enda høyere repair cost for items med høy level.

Da går det bare ut over de som spille ærlig, mens de som juker vasser fremdeles rundt i gull. Dårlig løsning altså.

 

Krysse fingra for at de får et ordentlig anti-cheat system, noe jeg tviler på though.

Lenke til kommentar

Som en i incgamers forumet nevnte, så var den eneste muligheten han så for seg at blizzard hadde å fjerne/nerfe disse stedene hvor folk farmet. F.eks goblin greia i a2. Et annet forslag var å kutte checkpoints og waypoints i inferno, slik at man måtte spille igjennom en hel quest for å få fullført den. Det vil dog ikke fungere i praksis siden folk stadig vekk detter ut av gamene sine og i så fall må starte på nytt.

 

Botingen får de nok ikke bukt med uansett. De har heller aldri vist noen stor vilje til å gjøre noe med problemene, hverken i D2 eller D3. Hadde de tatt det seriøst ville de vært ute offisielt og sagt fra for å skape frykt, slik de gjorde med rust storm og introduksjon av Warden i D2. Men de så vel at det var til ingen nytte og bestemte seg for å ikke bruke ressurser på et problem de aldri fikk løst.

Lenke til kommentar

Mener nå å huske at i D2 var det også veldig populært å bare bytte gjenstander. Det er da fortsatt et alternativ.

 

Blir spennende å se om PvP blir gjort slik at man er uavhengig av utstyr, eller om de faktisk gir fordel til de som kjøper gull.

 

Et alternativ, ja, praktisk, nei. PvP blir nok neppe gjort uavhengig av utstyr. Men som blizz nevnte skal det ikke bli gitt noen incentiver for å være god i PvP utenom heder og ære.

 

 

Hvorfor blir det neppe uavhengig av utstyr? Er det blitt nevnt tidligere kanskje i et intervju eller lignende at det er tilfellet at det skal bli gitt fordeler i PvP til de som har mulighet til å spiller mer enn andre?

 

På en annen side så ser jeg jo det at jeg vil jo gjerne bytte ut utstyret mitt fra om jeg kjemper mot en monk eller en wizard. Blir jo fort litt mer eller mindre resistance utstyr.

Lenke til kommentar

Hva skulle de ellers gjort? At du løper rundt naken? At alle får klistret på seg et standard "kit" for den og den classen? Neppe.

 

Ingen av delene har blitt bekreftet/avkreftet i noen intervjuer sålangt jeg har fått med meg, og av den grunn tror jeg det er rimelig å anta at det er snakk om self-geared.

 

For å hive enda mer bensin på RMAH bålet så vil det for blizzard være lønnsomt at det er self-geared. Gå inn i en match. Bli slaktet som en flue. Gå til RMAH og bruk opp lønningsposen, drep alle. Win for blizz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...