Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Mener dog jeg leste et sted (bluepost) at man kan få det redeemed som en cdkey (når man oppgraderer en standard utgave til en CE utgave). Da kunne jeg evt bedt en viss kompis om å ikke laste den ned fra blizz. (av en eller annen grunn så liker ikke den karen å ha svære covre på hylla...)

 

Korrekt, linker til denne posten på diablofans om upgrade til CE.

http://www.diablofans.com/topic/41046-upgrade-to-ce/#entry863870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dog jeg leste et sted (bluepost) at man kan få det redeemed som en cdkey (når man oppgraderer en standard utgave til en CE utgave). Da kunne jeg evt bedt en viss kompis om å ikke laste den ned fra blizz. (av en eller annen grunn så liker ikke den karen å ha svære covre på hylla...)

 

Korrekt, linker til denne posten på diablofans om upgrade til CE.

http://www.diablofan...ce/#entry863870

 

Konge, takk skal du ha ^_^

Lenke til kommentar

 

(av en eller annen grunn så liker ikke den karen å ha svære covre på hylla...)

 

 

Blasphemy! Bokser er til for å ta vares på. Hylla fyll med diverse CE edition bokser :D

 

Husker jeg hadde en hel masse bokser fra 90 tallet, men det var en av tingene som min mor føltes at kunne kastes da jeg flyttet ut (sammen med en funksjonabel commodore64). Pro tip til de som skal flytte ut for første gang. Ikke la NOEN ting som du er glad i stå igjen :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jada, fullt klar over det og helt enig. :)

 

I forhold til hva det er så er Path of Exile veldig bra. De har også noen systemer i spillet som er skikkelig nytenkende og bra, blant annet equippable potions med forskjellige stats, som refiller mens man dreper fiender. Hele systemet som omhandler å rerolle items er også veldig stilig, men faller litt kort pga den utrolige tilfeldige naturen av slike spill.

 

Folk har spart slike items igjennom hele spillet for å finne et verdig item å bruke det på, for å så bli skuffet når alt av ressurser må brukes for å få ett enkelt item til å bli optimalt.

 

En ting jeg virkelig ikke likte er at det finnes et enormt system som baserer seg på å selge kombinasjoner av forskjellige items til vendor, for å da få verdifulle items i retur. Dette finnes det ikke noen oversikt om i spillet, og jeg håpet at vi var litt lengre i 2012 enn at vi konstant må sitte med tekstdokumenter i bakgrunnen for å ikke kaste bort ressurser.

 

I bunn og grunn hadde jeg det veldig artig når jeg spilte det, men har vært igjennom innholdet et par ganger så spiller det ikke lengre. Blir gøy å følge utviklingen fordet. :)

 

Nå har vi forresten sånn 5 sider som kun dreier seg om når spillsjappene sender ut spillet. Kan vi ikke bli ferdige med det emnet snart?

 

Kjøp digitalt eller risiker å ikke få det når serverne åpner, sånn er det bare. Raging over butikker som er trege har det vært nok av synes hvertfall jeg.

 

Har ikke fått spilt det selv ennå (open beta er ikke før etter midnatt i dag), og har lest fint lite om det. Har lyst til å få alt på en gang, i stedet for lese meg frem til hva jeg kan forvente. Burde ha gjort det med Diablo 3 også, men open beta var for fristende... :blush: Men uansett, jeg vil tro de gjør noe med det systemet med å selge ting til vendor. Spillet er ikke ute ennå, og de planlegger en hel rekke gratis expansions og updates. Man skulle tro en liten in-game Wiki ikke hadde vært så dumt. Eller i det minste en liten in-game notisblokk.

 

Men dette blir nok off-topic, så vi bør vel heller fylle tyve sider til med "jeg håper jeg får spillet til launch". Det er jo sååååå interessant å lese. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Onsdag 00.00 kan man vel spille spillet ? så hvorfor skal du ha det sendt på fredag og få det på lørdag eller mandag ? :p Tirsdag holder jo i massevis :)

 

Onsdag? Du forventer tjuefire timer med nedetid den femtende?

 

tenkte mer at på tirsdag når klokken slår 00.00, så er det onsdag, ergo onsdag 00.00 :p

Lenke til kommentar

Onsdag 00.00 kan man vel spille spillet ? så hvorfor skal du ha det sendt på fredag og få det på lørdag eller mandag ? :p Tirsdag holder jo i massevis :)

 

Onsdag? Du forventer tjuefire timer med nedetid den femtende?

 

tenkte mer at på tirsdag når klokken slår 00.00, så er det onsdag, ergo onsdag 00.00 :p

 

tirsdag er 15.mai. Så det åpner 00:00 mellom mandag og tirsdag :p Du kan godt vente til onsdag om du vil, men det gidder ikke jeg

Lenke til kommentar

Onsdag 00.00 kan man vel spille spillet ? så hvorfor skal du ha det sendt på fredag og få det på lørdag eller mandag ? :p Tirsdag holder jo i massevis :)

 

Onsdag? Du forventer tjuefire timer med nedetid den femtende?

 

tenkte mer at på tirsdag når klokken slår 00.00, så er det onsdag, ergo onsdag 00.00 :p

 

But that makes no sense? Når klokken er 00.00 15.mai, så er det 15.mai. Ikke 16.mai?

 

Eller roter jeg ille nå, det er da Tirsdag vi skal game håndleddet og høyre pekefinger av oss?

Lenke til kommentar

Onsdag 00.00 kan man vel spille spillet ? så hvorfor skal du ha det sendt på fredag og få det på lørdag eller mandag ? :p Tirsdag holder jo i massevis :)

 

Onsdag? Du forventer tjuefire timer med nedetid den femtende?

 

tenkte mer at på tirsdag når klokken slår 00.00, så er det onsdag, ergo onsdag 00.00 :p

 

Døgnet starter 00:00

Spiller du ikke før Onsdag 00:00 så starter du et døgn etter alle andre.

 

Nåkommende mandag, så sitter du oppe til langt på kvelden. Når klokka er blitt 12 (på kvelden) så åpner serverne (etter planen), dvs Tirsdag 00:00.

Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting angående auksjons huset, fått med meg at man kan kjøpe ting med irl penger, men er det faktisk mulig å selge ting for irl penger også? Og deretter cashe dette ut en plass, slik at man kan tjene på å spille?

 

Blizzard selger ingenting, det er kun spillere som selger til hverandre for enten ekte penger eller ingame gull. Penger kan cashes ut igjennom paypal, med visse prosentavgifter såklart.

 

Så vidt jeg har forstått så kan du ikke cashe det helt ut, men bruke det i Blizzard Store og for å betale f.eks. WoW abonnement. Eller har dette endret seg?

 

Edit: jeg fant, jeg fant.

 

How do I “cash out” from the real-money auction house?

 

As an advanced feature, players in certain regions will have the option of attaching an account with an approved third-party payment service such as PayPal to their Battle.net account. Once this has been completed, proceeds from the sale of items in the real-money auction house can be deposited into their third-party payment service account. “Cashing out” is then handled through the third-party payment service. Players must decide whether to use this method before posting an auction. Note, however, that if receiving the proceeds of a sale into a player’s Battle.net Balance would put that player’s balance over the maximum permitted balance, the player must receive the proceeds through an approved third-party payment service (in regions where available). In regions where an approved third-party payment service is not available, once a player’s Battle.net Balance reaches the maximum permitted balance, the player cannot make further sales on the real-money auction house.

Note that the process of sending proceeds to a third-party payment service will be subject to applicable fees charged by Blizzard and the third-party payment service. Also, any proceeds from the sale of items in the real-money auction house that have been sent to the player’s Battle.net Balance will not be transferrable to the third-party payment service account.

 

Så, i noen regioner vil det være mulig å cashe ut. Sikkert ikke i Norge, kjenner jeg våre lover og regler rett.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting angående auksjons huset, fått med meg at man kan kjøpe ting med irl penger, men er det faktisk mulig å selge ting for irl penger også? Og deretter cashe dette ut en plass, slik at man kan tjene på å spille?

 

Blizzard selger ingenting, det er kun spillere som selger til hverandre for enten ekte penger eller ingame gull. Penger kan cashes ut igjennom paypal, med visse prosentavgifter såklart.

 

Så vidt jeg har forstått så kan du ikke cashe det helt ut, men bruke det i Blizzard Store og for å betale f.eks. WoW abonnement. Eller har dette endret seg?

 

Edit: jeg fant, jeg fant.

 

How do I “cash out” from the real-money auction house?

 

As an advanced feature, players in certain regions will have the option of attaching an account with an approved third-party payment service such as PayPal to their Battle.net account. Once this has been completed, proceeds from the sale of items in the real-money auction house can be deposited into their third-party payment service account. “Cashing out” is then handled through the third-party payment service. Players must decide whether to use this method before posting an auction. Note, however, that if receiving the proceeds of a sale into a player’s Battle.net Balance would put that player’s balance over the maximum permitted balance, the player must receive the proceeds through an approved third-party payment service (in regions where available). In regions where an approved third-party payment service is not available, once a player’s Battle.net Balance reaches the maximum permitted balance, the player cannot make further sales on the real-money auction house.

Note that the process of sending proceeds to a third-party payment service will be subject to applicable fees charged by Blizzard and the third-party payment service. Also, any proceeds from the sale of items in the real-money auction house that have been sent to the player’s Battle.net Balance will not be transferrable to the third-party payment service account.

 

Så, i noen regioner vil det være mulig å cashe ut. Sikkert ikke i Norge, kjenner jeg våre lover og regler rett.

 

Jo selvfølgelig får vi cashet ut i Norge, det avhenger av paypal og vi kan bruke det her.

Lenke til kommentar

Jeg står for at med engang klokka er 00.00 så bytter døgnet, så når onsdag slår 00.00 er det jo torsdag! Ergo 00.00 Onsdag er rett etter Tirsdag :p skal vi si oss enige i det ? Men det jeg merker jeg har tatt feil av nå er jo så enkelt som at release er tirsdag 15 !:D weeeee

Lenke til kommentar

Godt å høre, da er ukene fremover reddet :)

 

Anbefaler deg å investere i en mus med litt ekstra knapper, da klarer du deg helt utmerket. De du trenger å ha er 1,2,3,4 og alt for å vise heading på items på bakken (som i D2), så i alt 5 knapper utenom høyre/venstre musetast (rullehjulet f.eks kan vel, gjennom software, mappes til f.eks 1,2,3) så da trenger du bare 2 ekstra i prinsippet.

Lenke til kommentar

Godt å høre, da er ukene fremover reddet :)

 

Anbefaler deg å investere i en mus med litt ekstra knapper, da klarer du deg helt utmerket. De du trenger å ha er 1,2,3,4 og alt for å vise heading på items på bakken (som i D2), så i alt 5 knapper utenom høyre/venstre musetast (rullehjulet f.eks kan vel, gjennom software, mappes til f.eks 1,2,3) så da trenger du bare 2 ekstra i prinsippet.

 

Ikke glem "Q" for healthpotions. Kommer til å trenge det også. 7 knapper er vel et must med 6 skills + healthpotion

Lenke til kommentar

Jeg står for at med engang klokka er 00.00 så bytter døgnet, så når onsdag slår 00.00 er det jo torsdag! Ergo 00.00 Onsdag er rett etter Tirsdag :p skal vi si oss enige i det ? Men det jeg merker jeg har tatt feil av nå er jo så enkelt som at release er tirsdag 15 ! :D weeeee

 

Jeg ser ikke problemet. Mandag er den 14de mai. Det er vi vel enige i? Så når klokken tikker over midnatt er det tirsdag, altså 15de mai. For å se det lettere er klokken ett om natten tirsdag, ikke sant? Og døgnet skifter over med midnatt? Ergo er klokken ett sekund over midnatt mandag blitt til tirsdag den femtende.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Er D3 spillbart kun ved hjelp av mus, slik som D2? Jeg sitter her med brukket arm, og har kun mulighet for å spill som ikke krever noe annet enn det :)

Blir nok vanskelig siden du må trykke 1-2-3-4 ganske mye, ellers gjør man knapt noe skade.

 

Hvilken mus har du? De fleste musene, så kan man lage makroer som trykker på feks 1-2-3-4 for deg når du trykker på museknappen. Det er nok et greit alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg står for at med engang klokka er 00.00 så bytter døgnet, så når onsdag slår 00.00 er det jo torsdag! Ergo 00.00 Onsdag er rett etter Tirsdag :p skal vi si oss enige i det ? Men det jeg merker jeg har tatt feil av nå er jo så enkelt som at release er tirsdag 15 ! :D weeeee

 

Jeg ser ikke problemet. Mandag er den 14de mai. Det er vi vel enige i? Så når klokken tikker over midnatt er det tirsdag, altså 15de mai. For å se det lettere er klokken ett om natten tirsdag, ikke sant? Og døgnet skifter over med midnatt? Ergo er klokken ett sekund over midnatt mandag blitt til tirsdag den femtende.

 

Det er helt fantastisk at folk som får lov til å være våken klokka 22.00 på kvelden har den diskusjonen der ;p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel samme problemstillingen som ved når mindattspremierer starter...hehe.. og om folk har forskjellige oppfatninger om hva som er riktig vil det jo alltid være sjans for at den som har laget eventen vil ha en annen oppfatning enn deg selv..hehe :p

men mine to øre er vel at 00.00.00 er det nye døgnet, og 23.59.59 er siste sekund i det gamle døgnet.

det letteste er da når man sier "natt til" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...