Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg lurte på, hvordan kan man se eller merke at man har blitt påvirket av dette problemet?

Jeg forstår egentlig ikke problemet her, altså..legger det seg et program på pc'n etter at man har installert et spill. Og dette programmet kan gjøre hva?

Jeg har BioShock og Crysis lovlig..og kan ikke si at jeg har noe virus eller malware problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som gjør MMO'er delvis kopisikkert er det at spillene fungerer kun online. Det hadde nok blitt mye bråk om man var 100% nødt til å være tilkoblet en internett linje for å spille singleplayer spillet man har kjøpt seg, kun på grunn av pirater.

 

Er ikke steam sånn da?

På Steam kan du logge deg inn på offline-modus hvis du ikke er koblet til internet.

Du må ha auto-logon på accounten din av en eller annen grunn da...

Lenke til kommentar
Jeg har ingeting imot noen som har aversjoner mot rootkit og rigde DRM-løsninger som ligger i grenseområdet for hva som faktisk er lovlig. Jeg føler allikevel at det er mye overdrivelser og paranoiafakter i forhold til hva faktisk dette rootkitet gjør med pc'n til folk. Selvom EA har tråkka midt i både salaten og vepsebolet denne gangen, har vi faktisk til gode å se noe annet enn antakelser, ubegrunnede indisier og endel usaklige påstander om hva SecuRom faktisk forårsaker.

Hvorfor er det ingen som spør hvordan det i det hele tatt er mulig for et spill å installere filer som ikke engang er tilgengelige eller mulig å slette for folk med adminrettigheter? Her burde MicroSoft fått seriøse mengder pepper. De selger et OS som på ingen måte sikrer brukere mot 3.parts programmer som tukler med det innerste av det innerste i OS'et (gammelt nytt, men allikevel). Virus og andre typiske sikkerhetsprogrammer burde jo reagert med lyd og lysalarm og sperret ethvert forsøk på installasjon av Spore osv hvis dette er så potensielt skadelig som det blir påstått.

 

Om SecuRom skaper problemer eller ei veit vi desverre altfor lite om, men at store selskaper som Sony og EA sprer rootkit og skit som ikke noe sikkerhetsnett fanger opp er jeg helt enig i at må stoppes. Men skal vi ha noe slagkraft i klagene våre så må vi holdes oss litt edrulige og ikke blåse alt opp til store sprekkferdige ballonger.

Er helt enig i at ansvaret ligger hos Microsoft, som lar EA legge inn rootkits så dypt inn i kjernen. Det er absurd at det i det hele tatt er mulig.

 

Hvorvidt jeg opplever problemer eller ikke med SecuROM, er et spørsmål ved praksisen helt legitimt.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Det som gjør MMO'er delvis kopisikkert er det at spillene fungerer kun online. Det hadde nok blitt mye bråk om man var 100% nødt til å være tilkoblet en internett linje for å spille singleplayer spillet man har kjøpt seg, kun på grunn av pirater.

 

Er ikke steam sånn da?

På Steam kan du logge deg inn på offline-modus hvis du ikke er koblet til internet.

Du må ha auto-logon på accounten din av en eller annen grunn da...

 

Hvem er det som ikke er online i dag da? Skjønner ikke problemstillingen.

Lenke til kommentar
er securom i noen av disse spillene?

 

crysis

empire earth 2

battlefield 1942

battlefield vietnam

battlefield 2

command and conquer the first decade

command and conquer 3(uten extrapakke)

company of heroes(uten extra pakke)

Supreme commander(uten extra pakke)

Need for speed most wanted

cs: anthology

 

 

Crysis -> SecuROM v7 + Serial

Empire Earth 2 -> SecuROM v5

Battlefield 1942 -> SafeDisc v2 / CD-Checks

Battlefield Vietnam -> SafeDisc v2 / CD-Checks

Command & Conquer First decade -> SafeDisc v4 (v4.60)

C&C 3 -> SecuROM v7 (v7.29.0008)

Company of Heroes -> SecuROM v7 / DVD-Checks / Serial

Supreme Commander -> SecuROM v7 (v1.0: v7.30.0014 / v1.0.3217: v7.31.0008) / Serial

 

En av patchene ganske tidlig på dette spillet fjernet DVD sjekken. Securom laget mer trøbbel en det løste.

 

Need for speed most wanted -> SafeDisc v4 (v4.60.00)

cs: anthology -> Denne fant jeg ikke noe på, enten så har den ingen beskyttelse eller så heter den noe annet. men denne er vel en del av steam, og da ligger program beskyttelsen i en STEAM konto.

Lenke til kommentar

Koser meg langt inn i beinmargen.

 

Brukte å få både moderatorer og EA fjomper etter meg før fordi jeg sa hva slags bedrift de er.

 

Å som jeg elsket å få kundesvar ifra sverige på mine norske spørsmål. Spesielt når mr sweden ofte ikke forsto hva jeg spurte om.

 

Men nå, nå kjøper jeg ikke noe ifra EA. Og jeg har det så mye bedre.

Lenke til kommentar

Helt utrolig:

- EA har ingen intensjon om å noensinne gjøre det enklere å spille et piratkopiert spill enn å spille en autentisk butikkversjon.

Så hva i all verden er det idiotene gjør når butikkversjonenn nå faktisk inneholder flere begrensninger enn den ulovlig nedlastede versjonen!? :wallbash:

Når det tydeligvis er komplette brød-skaller som skal bestemme slike ting er det ikke rart det går til helvete.

Lenke til kommentar
Ikke glem at man risikerer virus i nedlastet materiale. EA vil aldri kompromittere en maskin på den måten, sikreste er å kjøpe ;)

 

God helg og god bedring!

 

Beklager. Men på dette tidspunktet stoler jeg mer på Scene grupper enn jeg gjør EA. Og det sier litt om det føkka forholdet mange kunder har til EA og deres elendige kundepolitikk.

Lenke til kommentar
Ikke glem at man risikerer virus i nedlastet materiale. EA vil aldri kompromittere en maskin på den måten, sikreste er å kjøpe ;)

 

God helg og god bedring!

EA komprimitterer maskiner på den måten, det er blitt oppdaget flere IP-adresser som visstnok skulle komme fra EA hvor de blander seg inn i torrenter og sprer korrupt materiale eller kanskje til og med virus?

Lenke til kommentar
EA komprimitterer maskiner på den måten, det er blitt oppdaget flere IP-adresser som visstnok skulle komme fra EA hvor de blander seg inn i torrenter og sprer korrupt materiale eller kanskje til og med virus?

 

Visstnok? Her mangler man det aller viktigste - bevis. Ellers havner dette i samme kategori som ville rykter om at EA stjeler kredittkortnumre og tenner fyr på datamasinene til brukerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...