Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Nå må det sies at dette problemet blåses veldig opp på dette og diverse andre fora rundt om kring i verden. Jeg jobber i en butikk hvor vi selger spill. Vi har solgt tusenvis av sims, hundrevis av creaturecreator, og store mengder av andre "syndere". Hadde problemet vært så stort som dere skal ha det til, så hadde det vært ramaskrik og store mengder kunder som hadde hatt problemer med PC'ene sine.

Slik er det ikke. Det er faktisk overraskende sjelden vi får klager på spill nå om dagen. I denne tråden er det vel i underkant av 20 mennesker som har dette problemet. Sett opp mot ca 4.7 mill i dette landet totalt sett er det en UBETYDELIG liten del.

 

Jeg sier ikke at dette problemet ikke eksisterer, men at det påvirker mange færre enn det en del mennesker skal ha det til. Og jeg mistenker at mange av de det ikke fungerer for har en eller annen form for "snuskete" programvare (piratwindows e.l.) på maskinen sin...

 

Jeg må riste på hodet av denne holdningen.

Her flytter du ansvaret fra EA over på forbrukeren, selv om det SKAL være motsatt. Det du sier er at det er ikke EA som er problemet, det er forbrukeren.

Du sier at det er en UBETYDELIG liten del som opplever problemer, dette argumentet holder ikke. La oss ta ditt eksempel med 20 stykker, så er det 20 individuelle kunder som får problemer, disse kan ikke ignoreres.

EA implementerer en software i sine produkter som man ikke er klar over legges inn, hvis konsekvenser overhodet ikke kan forutsis. Og som i ytterste konsekvens kan gjøre PCen sårbare for angrep.

Dette kan på ingen måte forsvares eller unnskyldes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvordan dette vil påvirke min Mac? Tenker altså på Spore/Mac.

 

Apple som selskap er helt maniske når det kommer til stabilitet til sitt OS X, så om securom vil påvirke Mac på samme måte som på Windows kommer ikke Apple til å godta det. Tro meg.

 

Morro å se en person som er så påvirket av Apple propaganda gitt.

Lenke til kommentar
Jeg må riste på hodet av denne holdningen.

Her flytter du ansvaret fra EA over på forbrukeren, selv om det SKAL være motsatt. Det du sier er at det er ikke EA som er problemet, det er forbrukeren.

Du sier at det er en UBETYDELIG liten del som opplever problemer, dette argumentet holder ikke. La oss ta ditt eksempel med 20 stykker, så er det 20 individuelle kunder som får problemer, disse kan ikke ignoreres.

EA implementerer en software i sine produkter som man ikke er klar over legges inn, hvis konsekvenser overhodet ikke kan forutsis. Og som i ytterste konsekvens kan gjøre PCen sårbare for angrep.

Dette kan på ingen måte forsvares eller unnskyldes.

 

Så du mener at uansett hva folk gjør med pc'ene sine så er det alltid produsent som er ansvarlig? Så det er ikke jeg som er skyldig hvis jeg skyter noen, men beretta? Man kan ikke forvente at ALT skal fungere for alle; dette kalles utopi og er uoppnåelig i praksis!

 

Problemet er at vi nordmenn har blitt så gale på forbrukerrettigheter at vi ikke lenger skal ha problemer med noe; alt skal serveres på sølvfat, perfekt og helst gratis.

 

Og hvorfor er det EA's feil hvis dette er et resultat av piratkopiert programvare f.eks.? De kan jo trossalt ikke forutse ALT som er på forskjellige brukeres datamaskiner. Dette er selvfølgelig kjipt for de det gjelder; men som sagt, dette er et utrolig minimalt problem. Har ikke hatt EN eneste kunde i vår butikk som har klaget på dette.

 

Men si hva dere vil, jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Alt jeg kan si er at jeg personlig ikke har et eneste problem nevnt her i tråden; jeg har kun lovelig programvare og jeg kan fint brenne cd'er o.l. Lykke til til alle dere andre, bare ikke forvent at EA tar en 180 grader med det første...

Lenke til kommentar
Så du mener at uansett hva folk gjør med pc'ene sine så er det alltid produsent som er ansvarlig? Så det er ikke jeg som er skyldig hvis jeg skyter noen, men beretta? Man kan ikke forvente at ALT skal fungere for alle; dette kalles utopi og er uoppnåelig i praksis!

 

Problemet er at vi nordmenn har blitt så gale på forbrukerrettigheter at vi ikke lenger skal ha problemer med noe; alt skal serveres på sølvfat, perfekt og helst gratis.

 

Og hvorfor er det EA's feil hvis dette er et resultat av piratkopiert programvare f.eks.? De kan jo trossalt ikke forutse ALT som er på forskjellige brukeres datamaskiner. Dette er selvfølgelig kjipt for de det gjelder; men som sagt, dette er et utrolig minimalt problem. Har ikke hatt EN eneste kunde i vår butikk som har klaget på dette.

 

Men si hva dere vil, jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Alt jeg kan si er at jeg personlig ikke har et eneste problem nevnt her i tråden; jeg har kun lovelig programvare og jeg kan fint brenne cd'er o.l. Lykke til til alle dere andre, bare ikke forvent at EA tar en 180 grader med det første...

Det som skjer har jo ingenting med hva du sier da. Det produsenten bak produktet her gjør kan vel stort sett sammenlignes med hva Google prøvde å gjøre med sin nye Chrome (om du har fått det med deg). "Gi oss tilgang til alt du har, og du kan ikke klage etterpå." Hvis du vil bli så rått p*lt i rompa, be my guest, men vi andre her har ikke lyst til det.

 

Haha, å og jo, må jo bare si at jeg syns den uthevede skriften var dagens, om ikke månedens beste ^^ Anklager alle rundt seg om å være snever når det kommer til kunder, og beste eksempel du drar frem er din egen lokalbutikk ^^ Hihihi, priceless!

Lenke til kommentar
Men si hva dere vil, jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Alt jeg kan si er at jeg personlig ikke har et eneste problem nevnt her i tråden; jeg har kun lovelig programvare og jeg kan fint brenne cd'er o.l. Lykke til til alle dere andre, bare ikke forvent at EA tar en 180 grader med det første...

 

Det jeg ikke forstår er hva lovlig programvare har med saken å gjøre. Det er jo nettop de som HAR kjøpt lovlige spill som har problemene.

Lenke til kommentar
SecuROM vil vel bli fjernet etter reformatering eller hvis PCn blir satt tilbake til fabrikkstandard?

Eller hvis du gjør som i denne tråden.

 

Tar det som et ja. :p

Har ikke interesse av å fjerne det på den måten iom. at jeg skal reformatere snart. Men takk allikevel, kommer vel til nytte senere kanskje.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Så du mener at uansett hva folk gjør med pc'ene sine så er det alltid produsent som er ansvarlig? Så det er ikke jeg som er skyldig hvis jeg skyter noen, men beretta? Man kan ikke forvente at ALT skal fungere for alle; dette kalles utopi og er uoppnåelig i praksis!

 

Problemet er at vi nordmenn har blitt så gale på forbrukerrettigheter at vi ikke lenger skal ha problemer med noe; alt skal serveres på sølvfat, perfekt og helst gratis.

 

Og hvorfor er det EA's feil hvis dette er et resultat av piratkopiert programvare f.eks.? De kan jo trossalt ikke forutse ALT som er på forskjellige brukeres datamaskiner. Dette er selvfølgelig kjipt for de det gjelder; men som sagt, dette er et utrolig minimalt problem. Har ikke hatt EN eneste kunde i vår butikk som har klaget på dette.

 

Men si hva dere vil, jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Alt jeg kan si er at jeg personlig ikke har et eneste problem nevnt her i tråden; jeg har kun lovelig programvare og jeg kan fint brenne cd'er o.l. Lykke til til alle dere andre, bare ikke forvent at EA tar en 180 grader med det første...

 

Nei, jeg mener ikke at man kan fraskrives ansvar for dumme handlinger, som ukritisk surfing uten AV eller å starte tvilsomme .exe filer.

Det jeg derimot mener er at jeg forventer at produkter jeg kjøper over disk ikke skal inneholde feil eller mangler fra produsenten sin side. Jeg forventer ikke noe søvlvfat, men jeg forventer et produkt som ikke kan være potensielt skadelig for min PC.

Argumentet med at de ikke kan forutse alt er i mine øyne svakt, og at du ikke har mottatt klager er ikke statistisk signifikant.

Helt i orden at du ikke vil diskutere mer, men jeg vil hvertfall ikke tolerer SecuROM.

Forbrukere har rett på å klage, og alt annet skulle bare mangle. Vi lever i 2008 og heldigvis så står forbrukerrettigheter sterkt i dette landet. Selv om du virker å mene at dette ikke er viktig.

Jeg har ikke tro på at en tråd på dette forumet alene vil få EA til å snu, men forbrukermakten kan være sterk hvis mange nok mener det samme.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Problemet er at vi nordmenn har blitt så gale på forbrukerrettigheter at vi ikke lenger skal ha problemer med noe...

 

.... i vår butikk....

Kom som en bombe at en som driver butikk er imot forbrukerrettigheter. :!:

Tipper du drømmer om en verden der dine kunder ikke kan reklamere på noe.

 

Min pc var ny i november i fjor og har fungert helt uten problemer. I det siste har den blitt gradvis mer og mer ustabil og "program(not responding)" skjer nå flere ganger daglig + at den låser seg helt stadig oftere.

Disse problemene begynte etter patch 1.2 til Crysis og innstallering av Mass Effect. Men problemene begynte ikke umiddelbart og det er umulig for meg å vite om det har noe med securom å gjøre. Og 99% av random gamere veit ikke om de har securom på sine pc'er engang.

Uannsett om jeg var sikker på at securom var synderen ville jeg ikke klaget til butikken hvor jeg kjøpte Mass Effect, for det er ikke detaljisthandelen som er skyldig, men EA.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg SKUFFET!!!! Hadde kjøpt Spore på nettet, men fant så ut at det har SecuROM, så det blir returnert i uåpnet pakke.

Utsetter ikke frivillig meg og mine maskiner for en slik risiko.

 

Fravær av flere klager er jo rett og slett fordi de fleste ikke skjønner hva som gikk galt. Vil tippe at 99% av de som fikk "ødelagt" Windows av SecuROM (og må reinstallere) ikke har snøre peiling på hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Hvis man piratkopierer ungår man denne securom greia da? Mulig jeg har fått det her, har ikke lagt merke til noe spessielt, bortsett fra at brannmuren er av, husker ikke om jeg har skrudd den av selv though. Spill jeg har spilt er vel, unreal tournement, grid, racedriver, trackmania og flatout.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Kjøpt Spore og har SecuRom installert uten noe som helst problemer. SecuRom er ikke skadelig på noe som helst måte. Hvor enkelte har fått for seg dette er helt utrolig men.
Har du i det hele tatt lest topic?
Lenke til kommentar

Jepp har nok det, og er fullstendig uenig. Har kjøpt og installert både spill som Mass Effect samt Spore og har ikke hatt et eneste problem overhodet.

Det er også mulig å fjerne om du må ha det fjernet, men kan ikke se noe grunn for det.

 

Daemon Tools fungerer og ingen problem å bruke det :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det forblir ikke fjernet om du ønsker å spille spillene.

Og fint for deg at det fungerer, og at du ikke plages av å ha EA sin spyware på pcen.

Trenger ikke prøve å gjøre narr av de som ikke liker det av den grunn.

 

Regner med at du har diverse annet spyware/adware på pcen også, siden disse gjerne heller ikke gjør skade, for da er det vel ok eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...