Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Tidligere versjoner av Securom er ikke farlige, og var bare kopibeskyttelse, i likhet med Safedisc. osv.

 

Den siste generasjonen SecuROM, som blandt annet henger med i Bioshock, Mass Effect, The Sims 2, Spore osv. (i det hele tatt spill ifra Electronic Arts) er en ulovlig malware trojaner som kamuflerer seg under å være "Digital Rights Management".

 

I virkeligheten hacker Sony and Electronic Arts datamaskinen din, innstallerer rootkit som gir dem fri tilgang til PC'en din, stopper alle muligheter maskinen har til å regulere 16 bit operasjoner, og tar i det hele tatt kontroll over maskinen din blandt annet gjennom å bestemme hva slags CD/DVD/Bluray drive du får lov til å kjøpe, at du ikke får lov å brenne CD'er (CD brenning er visst bare noe pirater gjør ifølge Sony og EA). I tillegg har den for vane å slå av brannmurer som hindrer programmet i å sende privat og sensitiv informasjon tilbake, samt at den slår av antivirus, som gjør maskinen sårbar for angrep. Den gjør også maskinen svært sårbar for hackere ved å åpne bakdører til Windows som den selv har tenkt å bruke men som hvem som helst kan nyttegjøre seg av med den rette kunnskapen.

 

Du risikerer at PC'en din "ødelagt" på software fronten og du blir nødt til å reinstallere Windows fra bunnen av og i verste fall (særlig om du har trådløst nettverk) risikerer du å bli hacket med alt det medfølger. Securom er nemlig hackerenes nye kjæledegge.

 

Det finnes måter å fjerne SecuROM på, men det er ikke enkelt og det er risikabelt.

 

Sony og Electronic Arts har i all hemmelighet brutt våre rettigheter og hacket våre maskiner. Vi må som gamere, konsumenter, og individer med rettigheter slå tilbake!

 

Les mer f.eks her

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Securom

http://securom.mustbedestroyed.org/phorum/

http://securom.sublimesims.net/

 

HVORDAN FJERNE SECUROM

Link til tråd om fjerning av Securom

LISTE OVER SPILL

Liste over spill med malware-utgave av SecuROM 7

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktum er at de igjen med den nye versjonen av SecurOM blandt annet har brutt Amerikansk føderal lov og EUs datalovgivning.

 

Det er mange sinte brukere som nå vil ha et såkalt class action lawsuit.

 

Ironien ligger i at datapiratene som er 'tech savy' allerede har forbigått SecuROM på Mass Effect, Bioshock osv. slik at denne trojan-malwaren er noe som bare rammer legitime kunder.

 

Dette tror jeg virkelig det kommer til å bli bråk av etterhvert. Når selv tantene og småjentene som spiller "The Sims" blir sinna, så bør Sony, EA, Microsoft trå svært varsomt...

Lenke til kommentar
Noen som vet om dette fulgte med Spore Creature Creator-saken?

 

Ifra det jeg har hørt, så ja, følger det også med Creature Creator.

 

Har det ikke skjedd noe ugang med maskinen din ennå så er du forhåpentligvis blandt de heldige, men det er ikke noe jeg hadde satset på i lengden. Fra hva jeg forstår er det også mulig å fjerne SecuROM etter dets installasjon, og uten at det påvirker Spore (dog kan Windows gå til helvete...).

Lenke til kommentar
Noen som vet om dette fulgte med Spore Creature Creator-saken?

 

 

 

Skulle til å spørre om det samme. Jeg har allerede "bannet" Bioshock, Mass Effect og sikkert noen andre spill fra innkjøpslisten min. Kjipt hvis jeg må gjøre det samme med Spore. Synd å si det, men hvis dette pisset følger med Spore skaffer jeg meg spillet på andre måter, som er tryggere for meg og PCen min.

 

 

Edit: Finnes det noen liste noe sted over spill og kommende spill med Securom?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Vennligst vær forsiktig bare. Jeg vil helst ikke ha skylden for at du må reinstallere Windows og alt du har av software :p

 

Det ville vel ikke falt meg inn i søvne å skylde på andre. :p Om Windows-installasjonen nå skulle ta kvelden som et resultat av at jeg fjerner SecuROM, så har den på den aktuelle PC-en ikke vært oppe i mer enn en drøy uke uansett.

 

NB: EA, jeg akter å piratkopiere følgende spill i nær fremtid: Bioshock, Mass Effect, og Spore.

 

Jeg har aldri hatt problemer med dette, har selv installert endel spill med SecuRom

 

Dette gjelder bare den nyeste versjonen av Securom.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Finnes det noen liste noe sted over spill og kommende spill med Securom?

 

De fleste versjoner av SecuROM er som Safedisc osv. stort sett bare kopibeskyttelse. Problemet er med de aller nyeste utgavene. Bioshock var så vidt jeg vet det første spillet som benyttet det.

 

Nå også Spore (inkludert Creature Creator), The Sims 2 (Freetime Patch #2 og all fremtidige patcher og ekspansjoner), Mass Effect osv.

 

Nesten alle nye spill ifra Electronic Arts har det visst. Og nå har dessverre også Microsoft begynt å benytte det. Jeg ville vært skeptisk til alt som kom ifra EA/Microsoft/Sony i første omgang.

 

Det ville også hjelpe om folk sendte eposter til disse selskapene både lokalt og hovedkvarter, og fortalte hvorfor de ikke vil kjøpe deres spill.

 

Denne DRM-saken plager og ødelegger nemlig kun for legitime brukere. Piratene har allerede cracket SecuROM gang på gang, hver gang innen 24 timer.

Lenke til kommentar

Warden gjør slettes ingenting annet enn å lete etter kjørende prosesser som assosieres med cheating i spillet.

At Warden vet passordene dine, leser emailen og ser deg flørte med jenter på MSN er bare myter.

 

Men tilbake til originalposten..

Synes nå selv dette høres tvilsomt ut, men det virker som en god del er enige i at EA og andre gjør dette.

 

Vet nå iallfall at til dette motbevises kjører ikke jeg noen CD-er og DVD-er fra samtlige utgivere, så det er bare legitime brukere det går ut over.

Lenke til kommentar
Blizzard mener at vi godtar dette når vi legger inn spillet.

 

Hmm, kan ikke si jeg har hørt om den, men jeg regner med at den eksisterer for å hindre cheating. Det bekymrer meg dog at den overvåker programmer som MSN. Men jeg regner med at Warden kun er aktiv når du spiller og bare passivt scanner etter ting som forsøker å endre aktivt minne eller datastream? Ingen andre har vel heller tilgang på Warden?

 

SecuROM er derimot aktiv hele tiden og langt mer bekymringsverdig fordi den er sårbar for exploits og er på så lenge maskinen din og internettet ditt er slått på.

 

Warden gjør slettes ingenting annet enn å lete etter kjørende prosesser som assosieres med cheating i spillet.

 

Var det jeg mente å tro også.

 

 

At alt dette høres tvilsomt ut skjønner jeg meget godt. Det er rett og slett vanskelig å tro. Men EA og Sony er viden kjent i spillindustrien for sin grådighet og manglende skrupler, så at dette skulle komme særlig ifra EAxis er ikke noen stor overraskelse. Det er bare å forholde seg skeptisk en stund, forsøke å klage til EA og la de høre ens bekymringer, og ta det derifra... jeg kommer heller ikke til å patche noen av mine EA spill så lenge denne malware saken flyter rundt.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Bare sånn at det er klart: Warden startes sammen med WoW, og det eneste den gjør er å se etter prosessnavn som tilsvarer cheater-verktøy. Den overvåker ikke MSN eller installerer kamera på soverommet ditt.

 

Ikke overstyrer den antivirus og gjør hardware ubrukelig heller.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...