Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Det jeg prøver å si her.. er at i Norge er "Nedlastning" Lovelig..

Last ned Så mye musikk og film du orker..

 

Det som er ulovelig er opplastning. De du laster filmene og musikken ned fra.. det er de som gjør det ulovelige. Så faktumet er at du kan stikke innom piratebay nå og laste ned den nye James Bond filmen, Lovelig.

 

--> JEG OPPFORDRER IKKE TIL NEDLASTNING!! Jeg prøver bare på å få fram spillereglene, til de uvitende.

 

Har du noen kilder på dette? Mener bestemt at de forandret dette lovverket så nedlasting er like straffbart som opplasting. Skal se om jeg finner dokumentasjon på det etter jobb, om ingen andre har kilder liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg prøver å si her.. er at i Norge er "Nedlastning" Lovelig..

Last ned Så mye musikk og film du orker..

 

Det som er ulovelig er opplastning. De du laster filmene og musikken ned fra.. det er de som gjør det ulovelige. Så faktumet er at du kan stikke innom piratebay nå og laste ned den nye James Bond filmen, Lovelig.

 

--> JEG OPPFORDRER IKKE TIL NEDLASTNING!! Jeg prøver bare på å få fram spillereglene, til de uvitende.

 

Advokaten hjelper deg

 

Hvis du laster ned musikk og film fra Internett eller bruker andres datamaskinprogrammer, bilder og tekster uten tillatelse, risikerer du å måtte betale dyrt.

 

 

 

Men dette er ikke en tråd om nedlastning og lovligheten rundt dette. Dette handler om EA og andre selskaper som utnytter uvitenheten blant publikum.

Lenke til kommentar
Har du noen kilder på dette? Mener bestemt at de forandret dette lovverket så nedlasting er like straffbart som opplasting. Skal se om jeg finner dokumentasjon på det etter jobb, om ingen andre har kilder liggende.

 

Jeg husker jeg var veldig i tvil om dette, så jeg startet en tråd hvor jeg spurte om piratkopiering..

 

Og da var det ingen som kunne si meg noe sikkert, annet et an folk flest trodde nedlastning var lovelig.. og opplastning var ulovelig!

 

Ville vært veldig fint om noen kunne bekrefte dette en gang for alle..

Lenke til kommentar
Har du noen kilder på dette? Mener bestemt at de forandret dette lovverket så nedlasting er like straffbart som opplasting. Skal se om jeg finner dokumentasjon på det etter jobb, om ingen andre har kilder liggende.

 

Jeg husker jeg var veldig i tvil om dette, så jeg startet en tråd hvor jeg spurte om piratkopiering..

 

Og da var det ingen som kunne si meg noe sikkert, annet et an folk flest trodde nedlastning var lovelig.. og opplastning var ulovelig!

 

Ville vært veldig fint om noen kunne bekrefte dette en gang for alle..

begge deler er ulovelig,men dem som driver opplasting av filer for at andre skal laste ned slås hardere ned på enn en som laster ned til privat bruk uten mål om å dele. men begge er ulovlige og kan straffes.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
begge deler er ulovelig,men dem som driver opplasting av filer for at andre skal laste ned slås hardere ned på enn en som laster ned til privat bruk uten mål om å dele. men begge er ulovlige og kan straffes.

 

Det er ikke vitts at du sier hva du TROR.. Hvis du er helt sikker må du hvise til kilder for at jeg kan være sikker. Hvis ikke kan jeg ikke "stole" på deg..

Lenke til kommentar
Frem til 2005 var det ingen regler for nedlastning av film og musikk fra nettet, men i dag er også det forbudt.

 

Kilde: NRK: FBI.

 

I mars i år ble en mann fra Fredrikstad dømt til 15 dagers ubetinget fengsel og 50.000 kroner i bot for å ha lastet opp filmen ”Pittbulterje”.

 

2007, var det snakk om i artikkelen.

 

 

 

Nå, kan vi slutte å snakke om Nedlastning/opplastning? Denne tråden handler om SecuROM, ikke lovverket i norge ang. pirater.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Frem til 2005 var det ingen regler for nedlastning av film og musikk fra nettet, men i dag er også det forbudt.

 

Kilde: NRK: FBI.

 

I mars i år ble en mann fra Fredrikstad dømt til 15 dagers ubetinget fengsel og 50.000 kroner i bot for å ha lastet opp filmen ”Pittbulterje”.

 

2007, var det snakk om i artikkelen.

 

 

 

Nå, kan vi slutte å snakke om Nedlastning/opplastning? Denne tråden handler om SecuROM, ikke lovverket i norge ang. pirater.

 

Det var bedre..

Men Når det lastes ned filmer/musikk er det jo til privat bruk? eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Frem til 2005 var det ingen regler for nedlastning av film og musikk fra nettet, men i dag er også det forbudt.

 

Kilde: NRK: FBI.

 

I mars i år ble en mann fra Fredrikstad dømt til 15 dagers ubetinget fengsel og 50.000 kroner i bot for å ha lastet opp filmen ”Pittbulterje”.

 

2007, var det snakk om i artikkelen.

 

 

 

Nå, kan vi slutte å snakke om Nedlastning/opplastning? Denne tråden handler om SecuROM, ikke lovverket i norge ang. pirater.

 

Det var bedre..

Men Når det lastes ned filmer/musikk er det jo til privat bruk? eller?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Litt OT denne filmdiskusjonen, men hvis du leser EULA eller hva man nå skal kalle den teksten som kommer først på filmen så står det der hva som regnes som offentlig fremvisning.

 

Hvis skolen viser filen er det offentlig, hvis du viser filmen på skolen for alle er det offentlig. Hvis dere sitter en liten gjeng og ser filmen på et grupperom kan det diskuteres.

 

Nok OT tilbake til SecuROM

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du misforstår nok litt... Det er ikke at når SecuROM blir installert, eksploderer datamaskinen... Men det er en liten sjanse at du kan få problemer med det...

 

EDIT: Og nei, tviler på de har fjerna det

Men hvorfor i alle dager har de ikke det? Hvorfor får de solgt spill med det når det er i strid mot lover og regler? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...