Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Visstnok? Her mangler man det aller viktigste - bevis. Ellers havner dette i samme kategori som ville rykter om at EA stjeler kredittkortnumre og tenner fyr på datamasinene til brukerne.

Om vi alle skulle være å "forførende for all propoganda de store selskapene gir", vil jeg tro at vi bare kunne takke farvel til alt som heter rettigheter for mennesket generelt.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visstnok? Her mangler man det aller viktigste - bevis. Ellers havner dette i samme kategori som ville rykter om at EA stjeler kredittkortnumre og tenner fyr på datamasinene til brukerne.

Om vi alle skulle være å "forførende for all propoganda de store selskapene gir", vil jeg tro at vi bare kunne takke farvel til alt som heter rettigheter for mennesket generelt.

 

Birger :)

 

Det er likevel lov å ha et snev av sunn fornuft og kritisk sans. :) Man trenger ikke tro på alt de store selskapene sier, men man skal også vokte seg vel for å tro på alt mannen i gata sier.

Lenke til kommentar
Merkelig dette her. Har lest om veldig mange folk som har problemer med dette her, og jeg har innstallert flere spill med siste versjon. Jeg må bare ha hatt drit flaks.

Du har nok misforstått hele saken fullstendig dersom du tror at slike problemer oppstår for flertallet. Flesteparten oppdager ingenting, men noen får problemer og det er noen for mye.

Lenke til kommentar
Du har nok misforstått hele saken fullstendig dersom du tror at slike problemer oppstår for flertallet. Flesteparten oppdager ingenting, men noen får problemer og det er noen for mye.

 

Og de få folkene gir gjerne inntrykk av at de er veldig mange. :)

Og det er selvfølgelig noe de absolutt bør gjøre! Skulle bare mangle at de skulle finne seg til rette med ødelagte produkter.

Lenke til kommentar

Det er visst Securom på Crysis: Warhead også, og spillet ser ut til å være i ferd med å lide samme skjebne på Amazons ratingsystem som Spore. Også på Steam skal visst denne begrensningen være der, og det får meg til å avskrive min mistanke om at hele DRM-greia er et grep for å få forbrukerne over på nedlastingskjøp. :no:

 

Den ene anmelderen der har forøvrig et godt poeng til: Med et begrenset antall aktiveringer har du begrenset mulighet til å selge spillet videre om du skulle ha lyst til det. Det strider også litt imot folks rettsoppfatning, skulle jeg mene.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjelder dette "aktiveringssystemet" også på spill man har kjøpt via Steam?

Det skal være SecuROM i Steam-versjonen også, men til hvilken grad vet jeg ikke. Mest sannsynlig det samme.

 

EA har et vektøy nå som lar deg flytte aktiveringer mellom maskiner.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
EA vil komme med et verktøy, hvor du kan fjerne lisensen fra maskinen. Og den aktiveringen som ble brukt, blir frigitt. Slik at neste gang du installerer spiller, har du tre nye forsøk.

Dette er dog ikke kommet.

 

Birger :)

Åja, men da er jo alt tilgitt. Nei, egentlig ikke. Jeg skal være fornøyd når EA-sjefene har kamel-kalas og kutter ut dette tøyset.

Lenke til kommentar

I dag så mistet EA games nok en trofast kunde. Kjøpte spillet, prøvde å legge det inn på pc'n men det nekter plent og legge seg inn, jeg har en relativt ny spillemaskin som ble kjøpt inn for og kjøre age of conan.

 

Etter mye mas med E-mail og telefon til kundeservice så får jeg høre at jeg må slette Nero, Deamontools og clone_cd. Greit, sagt og gjort, spillet funker fortsatt ikke. Etter en samtale med butikken jeg kjøpte spillet i, så mente de at det var DVD spilleren min som ikke støttet secuROM, greit, jeg ble litt forargret, men det var håp, trodde jeg, det gikk muligens an og laste ned software til spilleren som lot den akseptere secuROM.

 

Men der tok jeg feil, det fantes ikke slik software til DVD-spilleren min.

Etter en samtale med EA games igjen, så sa de at jeg måtte ha meg et nytt grafikk kort, dette er såklart bare tull, da maskinen er ganske ny og istand til og kjøre langt kraftigere spill enn spore.

 

Så heretter så kommer jeg aldri til og kjøpe spill hverken fra EA games eller andre selskaper som bruker denne typen beskyttelse mot piratkopiering.

 

Håper seriøst at andre brukere boikotter selskap som fyller programmene de selger med slik skit, de plager jo bare lovlydige forbrukere isteden for de som egentlig skal rammes.

 

Så nå skal jeg dra til spillbutikken og kreve pengene tilbake.

 

Hilsen irritert.

Lenke til kommentar
Kezzler: Er du helt sikker på at det er SecuROM sin feil? Og avinstallerte du deamon tools og clone cd helt? Eller bare slettet du mappene de lå i?

 

Jeg hadde bare Deamontools, gikk inn på min datamaskin og avinstallerte derfra. Jeg vet ikke om det er secuROM som vanskeligjør installasjon, men jeg er da også bare bruker av pc. Hadde det vært bil det var snakk om så hadde det gått greit, men er relativt blank på pc. Men uansett, har fortsatt ikke fått tilbakemelding fra EA games kundebehandling, og jeg gidder ikke å prakkes mere med denne skiten, så imorgen så leverer jeg spillet tilbake.

 

Vil de miste tenner så kan de jo nekte og ta imot spillet.

 

Mvh

Irritert kroppsbygger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...