Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okey, fikk en mail idag ang SecuROM og spore.

 

http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/...tml?sid=6198136

 

var litt moro og lese dette der, MEN. jeg kom på en ting når jeg leste en av komments nede der.

 

"SecuROM scans your computer continuously (it is probably scanning your PC right NOW as you read this message), which makes it run slower."

 

altså, for ikke så lenge siden her så satt jeg meg med for og spille wow, da jeg plutselig fikk fps drop fra 60 fps og ned til 30??? jeg gikk ut i windows for og sjekke om det var noe som kjørte i bakgrunn men ikke et fnugg og se av programmer som kjørte. jeg la merke til at harddisken min rapet veldig når dette skjedde. etter en stund så gikk den plutselig til 60fps. når jeg tenker meg om i etterkant så kan dette her være SecuROM som herper fps'n min i spill?? for pcn min har ALDRI vært slik etter jeg har installert spore..

 

 

kanskje litt offtopick men trenger et svar :\ blir veldig lei meg når jeg leser at SecuROM kan gjøre slikt her med pcn min :(

 

Det der stemmer jo ganske enkelt ikke. Med mindre du installerte SecuROM via et spill mens du spilte WoW er det ikke gjort noen forandring i programmene som er installert i maskinen din. Dersom SecuROM kontinuerlig scanner HDen din ville du hatt en konstant lavere ytelse, ikke noe som plutselig viste seg - og da er det ikke snakk om noen kontinuerlig scanning.

 

Dette begynner også å minne om en trend der alt av 'uforklarlige' tendenser med en datamaskin blir tilegnet SecuROM. Går maskinen din senere? SecuROM. Fikk du blåskjerm? SecuROM. Gikk CPUen opp i røyk? Er nok SecuROM det også...

 

Slike ting bør man holde seg for god for, man må ha et minimum av fakta før man begynner å rette slike beskyldninger mot andre.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Sannsynlegvis ikkje, sidan dei ikkje har samme aktiveringsbegrensningar, berre DVD-sjekk. Eg synast fortsatt det er ein strek i rekninga, men når det gjeld Colonization, har eg ikkje noko valg. Det berre MÅ eg ha.

 

Eigentleg mislikar eg all DRM som forringar opplevinga eller skapar bryderi, ikkje berre Securom. DVD-sjekk er ikkje greit, fordi eg då må hente plata ut av hylla, legge ho i drevet, vente på at ho spinn opp, ta ho ut igjen om eg skal bytte spel, osb. Piratane slepp det her. CD-/DVD-sjekk var greit i den tida då ein ikkje hadde plass til å installere heile spelet på harddisken, og ein dermed uansett trengte plata. I dag er det berre til plage for dei lovlydige forbrukarane.

 

Men som sagt, Colonization er eg ikkje villig til å hoppe over.

 

Kay

 

PS.: Det er "Meier" ikkje "Meyer". :)

Lenke til kommentar

Colonization er noe jeg bare måtte ha. Selv om jeg sverget dypt og hellig på aldri å ta i et securom spill igjen. Mulig jeg spiller en kopiert utgave (har bestilt spillet fra play.com)

 

Lest litt på EDGE og fant denne saken, en dame har saksøkt EA over SecuROM

http://www.edge-online.com/news/drm-lands-spore-court

 

Også en litt artig artikkel om de verste kopibeskyttelsen

 

http://www.edge-online.com/features/ten-mo...hods?page=0%2C0

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Noen sa tidligere i denne tråden at man kunne finne secuROM i f.eks: XYZ:\Documents and Settings\"DITT ADMIN NAVN"\Application Data\SecuROM

Søkte og fant ingenting, men jeg har innstallert Bioshock. Noen som vet hvordan man kan se om man har det?

 

har også masseffect

Endret av serf
Lenke til kommentar
Noen sa tidligere i denne tråden at man kunne finne secuROM i f.eks: XYZ:\Documents and Settings\"DITT ADMIN NAVN"\Application Data\SecuROM

Søkte og fant ingenting, men jeg har innstallert Bioshock. Noen som vet hvordan man kan se om man har det?

 

har også masseffect

 

ok gå på søk.

avansert søk huk av vis skjulte mapper og filer

søk på Sucurom

fjerna jævelskpen selv for litt siden :D

Lenke til kommentar
Tidligere versjoner av Securom er ikke farlige, og var bare kopibeskyttelse, i likhet med Safedisc. osv.

 

Den siste generasjonen SecuROM, som blandt annet henger med i Bioshock, Mass Effect, The Sims 2, Spore osv. (i det hele tatt spill ifra Electronic Arts) er en ulovlig malware trojaner som kamuflerer seg under å være "Digital Rights Management".

 

I virkeligheten hacker Sony and Electronic Arts datamaskinen din, innstallerer rootkit som gir dem fri tilgang til PC'en din, stopper alle muligheter maskinen har til å regulere 16 bit operasjoner, og tar i det hele tatt kontroll over maskinen din blandt annet gjennom å bestemme hva slags CD/DVD/Bluray drive du får lov til å kjøpe, at du ikke får lov å brenne CD'er (CD brenning er visst bare noe pirater gjør ifølge Sony og EA). I tillegg har den for vane å slå av brannmurer som hindrer programmet i å sende privat og sensitiv informasjon tilbake, samt at den slår av antivirus, som gjør maskinen sårbar for angrep. Den gjør også maskinen svært sårbar for hackere ved å åpne bakdører til Windows som den selv har tenkt å bruke men som hvem som helst kan nyttegjøre seg av med den rette kunnskapen.

 

Du risikerer at PC'en din "ødelagt" på software fronten og du blir nødt til å reinstallere Windows fra bunnen av og i verste fall (særlig om du har trådløst nettverk) risikerer du å bli hacket med alt det medfølger. Securom er nemlig hackerenes nye kjæledegge.

 

Det finnes måter å fjerne SecuROM på, men det er ikke enkelt og det er risikabelt.

 

Sony og Electronic Arts har i all hemmelighet brutt våre rettigheter og hacket våre maskiner. Vi må som gamere, konsumenter, og individer med rettigheter slå tilbake!

 

Les mer f.eks her

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Securom

http://securom.mustbedestroyed.org/phorum/

http://securom.sublimesims.net/

 

HVORDAN FJERNE SECUROM

Link til tråd om fjerning av Securom

LISTE OVER SPILL

Liste over spill med malware-utgave av SecuROM 7

Endret av riskake90
Lenke til kommentar
Noen sa tidligere i denne tråden at man kunne finne secuROM i f.eks: XYZ:\Documents and Settings\"DITT ADMIN NAVN"\Application Data\SecuROM

Søkte og fant ingenting, men jeg har innstallert Bioshock. Noen som vet hvordan man kan se om man har det?

 

har også masseffect

 

ok gå på søk.

avansert søk huk av vis skjulte mapper og filer

søk på Sucurom

fjerna jævelskpen selv for litt siden :D

 

har allered søkt på skjulte mapper osv... found nada! og igjen, har masseffect, bioshock, total war kingdom osv.

Endret av serf
Lenke til kommentar
vil det si at hvis du har sims2 på datan så må du slette det? Har sims2 her..så `?

For det første: Fungerer alt som det skal så er det ingen grunn til å fjerne noe som helst. Er vel en grunn til at spillet er installert i første omgang og der er fordi du ville spille ikke sant?

 

For det andre: SecuRom ligger igjen på pc'n selvom spillet blir avinstallert, så du er ikke bare like langt om du fjerne spillet.. du er ett skritt tilbake. Ikke får du spilt og SecuRom ligger fortsatt på plassen sin.

 

SecuRom er noe svineri, ingen tvil om det, men majoriteten av brukerne merker ingenting til det. Alle problemene rundt det er i hovedsak indisier og ikke dokumenterte feil. Hovedproblemtstillingen slik jeg ser det er ikke problemer som måtte oppstå, men tanken på at man får med en skjult applikasjon som legger seg dypere i OS'et enn hva f-eks antivirusprogramvare o.l. kan stoppe. Vi har mao ingen gode verktøy for å holde slikt utyske unna. Plutselig en dag lurer man inn noe virkelig ondsinnet kode i rootkitet og DA er helvete løs..

Lenke til kommentar
Så Securom kan ødelegge pcen, jeg som skal kjøpe en ny gamerpc til 10000kr, og så leser jeg dette :(

Securom ødelegger ikke kabinettet ditt. Securom ødelegger ikke prosessoren, minnet, hovedkortet, skjermkortet, harddisken(e) eller strømforsyneren. Securom påvirker windows og software.

 

I verstefall er det snakk om å måtte reparer windows eller legge inn windows på nytt. Dette taper du tid på, sikkerheten komprimitteres så det er mulighet for spionasje, ingenting annet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...