Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snipp*

Virkelig trist at enkelte kunder opplever dette. Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Og dessverre er det lite mannen i gata kan gjøre med dette. Elkjøp sin returrett gjelder bare uåpnet spill, så jeg er usikker på om du vil få pengene tilbake der. Om de ikke vil det kan du kontakte forbrukerombudet og forklar situasjonen. Kanskje de kan komme til buns i dette. Dette er ikke noe du som forbruker skal gå gjennom.

 

Dessverre er det slik selskapene tror de kan stoppe piratkopiering. Noe som bare går ut over lovlydige kunder som deg. Jeg har heldigvis vært heldig så langt. Men den dagen jeg selv kommer over noe slik vil jeg prøve å gjøre dette selv.

 

Det du derimot kan prøve selv er å prøve en annen DVD-rom. Verdt et forsøk om du vil prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Noen her som kan linke meg til en side som viser hvliken software som secuROM ikke støtter. Får fortsatt ikke det fordømte spillet til å virke.

 

Jeg har da altså kvittet meg med Deamontools, nero, clone_cd.

 

Mener å ha lest noe om at 2 CD/DVD-lesere/brennere kan gi deg problemer. Prøv å koble ut en av dem, dersom du har 2 stk.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Mener å ha lest noe om at 2 CD/DVD-lesere/brennere kan gi deg problemer. Prøv å koble ut en av dem, dersom du har 2 stk.

 

Niks, ingen forskjell, hadde ikke forventet det heller men, skjønner søren ikke hva som kan være feil, har aldri opplevd maken til vanskeligheter med og legge inn et spill.

Lenke til kommentar

Det er flott at hvertfall noen forsøker å hindre selskaper dure fritt fram og overkjøre forbrukere og deres rettigheter, men hva i all verden mener de med dette!?

Electronic Arts, a leading maker of computer games, defrauds consumers through its "Spore" game, which "completely wipes their hard drive" and replaces it with an undisclosed program that prevents the computer from operating under some circumstances and disrupts hardware operations, a class action claims in Federal Court.
Lenke til kommentar

Man kunne eventuelt prøve å finne en felles faktor som utløser problemene med SecuROM for enkelte brukere.

 

Jeg har hele tiden hatt DaemonTools installert på PCen min, sammen med antivirus/brannmurbeskyttelse, og alle SecuROM-spill fungerer utmerket, har aldri hatt noe problemer.

 

Jeg tipper at det hele kan utløses av en obskur kombinasjon av drivere, maskinvare og SecuROM, men jeg har ikke sett at noen har klart å identifisere noen kombinasjon av maskinvare og programvare ennå.

 

Det er flott at hvertfall noen forsøker å hindre selskaper dure fritt fram og overkjøre forbrukere og deres rettigheter, men hva i all verden mener de med dette!?
Electronic Arts, a leading maker of computer games, defrauds consumers through its "Spore" game, which "completely wipes their hard drive" and replaces it with an undisclosed program that prevents the computer from operating under some circumstances and disrupts hardware operations, a class action claims in Federal Court.

 

Merkelig at de prøver å saksøke EA for noe slikt. Har aldri hørt om at Spore har fullstendig slettet noen HD og erstattet HDen med et mystisk program.

 

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke vet alt, men den der har jeg ikke hørt et kvekk om.

Lenke til kommentar
Da har det blitt laget et class lawsuit om Spore sin DRM.

http://www.neowin.net/forum/index.php?show...amp;p=589847860

 

Her tror jeg faktisk de har en veldig god sjanse til å vinne.

Håper virkelig det skjer noe positivt etter dette. Det er iallfall helt klart at EA beveger seg på kanten av det som er lovlig med dette DRM-systemet. Og uansett hvordan saken går, vil de få en mengde med negativ reklame. Hvem vet, kanskje det snart blir mulig å kjøpe spill på bakrunn av kvalitet istedet for bekymringer om spillet faktisk virker eller ikke.

 

Dette var jo også ganske interressant:

EA: STFU or we'll ban you for talking about DRM

 

A case of a totalitarian regime is going on in the official Spore forum. EA are trying to silence people over there by threatening bans and in cases could cause people's games to be null, and then need to buy a new game if they talk about SecuROM or DRM. They are the first to admit that. Here is a post over at the Spore forums that has moderator action stating this very immoral subject.

 

Rightfully, the media have picked up on this. Yahoo have an article about it and The Register have reported it as well, with a stark reaction from people commenting. What a copout!

 

Tatt HERFRA.

Lenke til kommentar

okey, fikk en mail idag ang SecuROM og spore.

 

http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/...tml?sid=6198136

 

var litt moro og lese dette der, MEN. jeg kom på en ting når jeg leste en av komments nede der.

 

"SecuROM scans your computer continuously (it is probably scanning your PC right NOW as you read this message), which makes it run slower."

 

altså, for ikke så lenge siden her så satt jeg meg med for og spille wow, da jeg plutselig fikk fps drop fra 60 fps og ned til 30??? jeg gikk ut i windows for og sjekke om det var noe som kjørte i bakgrunn men ikke et fnugg og se av programmer som kjørte. jeg la merke til at harddisken min rapet veldig når dette skjedde. etter en stund så gikk den plutselig til 60fps. når jeg tenker meg om i etterkant så kan dette her være SecuROM som herper fps'n min i spill?? for pcn min har ALDRI vært slik etter jeg har installert spore..

 

 

kanskje litt offtopick men trenger et svar :\ blir veldig lei meg når jeg leser at SecuROM kan gjøre slikt her med pcn min :(

Lenke til kommentar

Hei

Jeg veit ikke om dette kommer av det samme, men jeg fikk dvd'n tatt av kvinnen av dama mi, og jeg får ikke spilt den av på dataen min. Så jeg er nødt til å kjøpe meg en dvd spiller for å få spilt den av. Den er hvistnok beskyttet av noe antikopidrit. Noe som er pure idioti med tanke på hvor mange som bruker dataen som mediasenter.

 

Vel, fant ut at løsningen er å laste ned en piratkopi. Syntes det er for jævlig når det skal være på denna måten, det burdte hvertfall stå en advarsel på dvd'n om at den ikke kan spilles av i en data.

 

btw, åssen veit man om daten er infected med SecuROM?

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Det er bare tull visstnok. De kan poste fritt om DRM på forumet.

 

http://forum.spore.com/jforum/posts/list/30/4676.page#42594

Direkte tull var det nok ikke. Det var faktisk en moderator som kom med denne trusselen, men de har i ettertid gått tilbake på dette. Sannsynligvis var det bare en overivrig moderator som tråkket i salaten, og ikke en som snakket på vegne av hele selskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...