Gå til innhold

CERN blir slutten på universet.


Anbefalte innlegg

i morgen ,vel hvem vet hva som skjer i de følgene måneder og år.

Jeg mener dette er bortkasta penger som kunne ha foret mange mennesker.

Kanskje vi burde løse våre egne problemer først før sånn forskning begynner i det hele tatt.

Når jeg tenker på alle pengene som blir brukt i krig , og i eksperimenter som dette ,det gjør meg kvalm.

vitenskapen har gjort mye for menneskene, når det gjelder helse, sykdommer, romfart.

Om allt fungerer greit , da håper jeg på at lhc kan utvide medisin utstyret vårt , og forlenge livet vårt.

De største problemene våre idag er kreft ,aids, men tenk på andre ukjente sykdommer som de ikke finns noen helbredelese mot.

Den kan også være første steg mot avanserte romskip en dag i framtiden, for vi vet før eller siden går sola våres nova. Og da har den mulighet til å bli en svart hull.

For folk som ikke vet, svarte hull er døde stjerner(død sol) som ikke brenner lengre , men blir som en slags super magnet, akkurat som magneter idag setter seg fast på jern og stål.

Når du holder den 1 cm unna et stål eller et jern stykke, den vil sette seg på stykket, da kjenner du dra kraften, magneten gir, det er fordi jernet og stålet har de rette egenskapene for den.

 

Bortkasta penger som kunne foret mange mennesker? Slik tankegang stopper bare utvikling. Det er umulig å forutse hva denne forskningen kan brukes til, og uansett er det et viktig skritt i retning av å forstå hvordan verden ble til.

 

Og sola kan aldri bli et svart hull, den er alt for liten. Først måtte den ha blitt en supernova, for så å kunne sitte igjen med en ufattelig kompakt del på minst 1,5 solmasser (eller no), før det kunne ha samlet seg i et bittelite punkt som et svart hull. Sola vår vil vel mest sannsynlig bare bli en hvit dverg som etterhvert blir iskald :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om Dagbladet.no har fått med seg enkelte ting nå. Tidligere i dag sto det vel: "Går jorda under?" i ingressen, men nå står det "Men jorda går ikke under".

 

Jo, men at det er en sjanse for det, betyr jo at det er en sjanse for det :p Men ja, jeg skjønner hva dere mener. Men noe interessant lurer jeg fortsatt på, hvis det finnes andre dimensjoner, hvordan kan det påvirke det hele?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Nei, siden den strålen har en lavere energi, eller hastighet, enn det som allerede blir produsert i andre akselleratorer. Hvis det er slutt i morgen, skulle det vært slutt for lenge siden.

 

Jeg holder nå en knapp på det det går fint i morgen, og fremover, men at jeg, klokken 09:35, blir truffet av en meteoritt, så jeg dør. ;)

Lenke til kommentar

haha vi kommer ikke til å dø folkens , dette skjer over hodene våres hele tiden, dette har pågått siden tidenes morgen.

Hadde det vært slutt , hadde menneskene aldri eksistert her i det hele tatt. og siden dette pågår den dag idag ute rommet, no worries mate , vi kommer til å spille både farcry 2 og battlefield 3 i flere år framover.

Menneskens framtid og mål er å bli en avansert rase.

Menneskene har ikke fortsatt ikke gått igjennom den siste evolusjonen,

for jeg tror en dag i framtiden, vil ikke menneskene se ut som de gjør idag.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...