Gå til innhold

CERN blir slutten på universet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste i aftenposten i dag, sitat "for hver kilo stoff, finnes det 4 kilo svart stoff"

Ok, da begynner jeg å lure veldig. Hva menes med det og hva er svart stoff? og hvorfor akkurat 4 kilo, og hvorfor merker vi ikke til noe av de 4 kiloene?

 

Og en annen ting, hvordan kan vi si at det eksisterer noe som for mennesker ikke eksiterer?

 

Vi kan se effektene av det, spesiellt mtp. at galaksene roterer fortere enn hva som er forventet ut i fra mengden masse vi kan se. Det ser ut til å være noe mer masse som vi ikke kan se -> mørk materie.

 

Tidligere i dag hørte jeg at når protonene krasja, kom til like mye energi som om når to mygger krasjer. Men nå så jeg på tv'n at de hadde like mye energi som et hangarskip i 30 knop eller noe. :S Og et hangarskip kan jo ødelegge litt mer enn en mygg.

 

Mygg snute-til-snute pr. kollisjon, hangarskip med alle partikklene som er i røret.

 

Survival of the fittest, sier man til sånt...

Hadde bare idioti vert arvelig..

 

Ikke i dette tilfellet...

 

Tidligere i dag hørte jeg at når protonene krasja, kom til like mye energi som om når to mygger krasjer. Men nå så jeg på tv'n at de hadde like mye energi som et hangarskip i 30 knop eller noe. :S Og et hangarskip kan jo ødelegge litt mer enn en mygg.

 

Ja, de første testene. Men når de kjører med 14 TeV for hvert partikkelpar, dar blir det sterke saker!

Det er 14 TeV de tallene der refererer til.

Lenke til kommentar
Da kan jeg fortelle deg at ironi fungerer dårlig over nett, om man ikke leger ut noen hint, folk flest tror det er en idiot som sitter bak spakene når slik blir skrevet, for det finnes desverre noen av dem også. (Jeg anser ikke deg som en idiot vel å merke.)

 

 

Skal huske det. Og håper selvfølgelig ikke og bli ansett som en idiot!. Neste gang jeg skal bruke ironi får vell jeg legge ut noen hint da!. ;) Men skal huske det du sa :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...