Gå til innhold

– Xbox 360 har et imageproblem (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyne stemmer dette iallefall.. Fra xboxen husker jeg stort sett kun puppe og skytespill.. Nå skal det nevnes at jeg ikke hadde den, og vet jo at f.eks fable finnes der, som jo er en perle.. :)Alltid vanskelig å bli kvitt slike påstander, og det blir litt sammegreia med Wii og barnekonsoll..

 

Men, tror nok ikke det er slutten for 360 dette.. ;)

Lenke til kommentar

Ja jeg finner det litt rart for hovedbiblioteket til PS3 består av pupper, vold eller begge deler.

 

Eksempel:

 

 

 

heavenly_sword.jpg

 

 

Jeg sier ikke at det er noe galt i det, men å angripe den ene konsollen for å kun ha pupper og voldsspill når den andre er like "gærlig" på det punktet er for meg uforståelig. PS3 og X360 er en alen av samme ulla når det gjelder spillutvalget sitt.

 

Så hvorfor er det bare X360 som har et image problem da? Er PS logoen et "get out of jail" freecard eller er det bare meget populært å slå på storgiganten?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Når folk sier puppespill så tenker de vel kanskje på kun på det som team ninja står bak, det være ninja gaiden, dead or alive, eller dead or alive: extreme beach volleyball

 

kasumi.jpg

dead-or-alive-3-6.jpg

hubbahubba.jpg

 

 

Det finnes vel noen flere spill på hver plattform, men det er vel disse som er grunnen til at noen kaller den det.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, hvilken spillutvalg er det du har på PS3 som gjør den forskjellig fra X360 med tanke på puppe/Skytespill?

 

PS3 har ikke spesielt annerledes utvalg mtp. spill, men Sony har ikke markedsført den like mye som en actionpreget konsoll med pistoler, space marines og onde aliens som vil overta jorden som MS har med 360 (nå skal det sies at markedsføringen til Sony har vært litt på bærtur, det virket en stund som om de ikke visste helt om de ville markedsføre den som en spillkonsoll som kunne kjøre BR-filmer, eller en BR-spiller som kunne kjøre spill), så MS har unektelig et image-problem (dette gjelder vel kanskje til en viss grad i USA også, i og med at det virker som om den generelle oppfatningen der er at "fratboys" og PC-spillere kjøper 360 for å spille Madden og FPS-spill, mens Nintendo-fansen kjøper Wii og weeabooene kjøper PS3).

Lenke til kommentar
PS3 har ikke spesielt annerledes utvalg mtp. spill, men Sony har ikke markedsført den like mye som en actionpreget konsoll med pistoler, space marines og onde aliens som vil overta jorden som MS har med 360 (nå skal det sies at markedsføringen til Sony har vært litt på bærtur, det virket en stund som om de ikke visste helt om de ville markedsføre den som en spillkonsoll som kunne kjøre BR-filmer, eller en BR-spiller som kunne kjøre spill), så MS har unektelig et image-problem (dette gjelder vel kanskje til en viss grad i USA også, i og med at det virker som om den generelle oppfatningen der er at "fratboys" og PC-spillere kjøper 360 for å spille Madden og FPS-spill, mens Nintendo-fansen kjøper Wii og weeabooene kjøper PS3).

 

X360 har vært markedsført som en konsoll hvor du tre inn i spillene (noen som husker reklamen hvor han kisen plutselig befinner seg midt i en slagmark?). Sony derimot har markedsført med en creepy liten babydokke og en narkobarn med kofferten full av penger med slogen "this is living".

Lenke til kommentar
Parker, a former VP of strategic planning at Sony Europe, maintained that Microsoft had failed to learn from the mistakes of its first console

 

Finner det litt ironisk at en som tok del i Sonys konsoll planer kan si noe om andre konsoller. PS3 har jo ikke akkurat gjort det så veldig bra så langt, greit nok at den selger bedre en 360 nå (og mye mindre en Wii), men PS3 gjør det også mye dårligere en det PS2 gjorde i sin tid. Både Microsoft og Sony har fokusert for mye på hardcore, og tatt alle casuals for gitt. Og så blir det nevnt overskudd der, men PS3 har vel brukt opp PS2 sitt overskudd allerede, og selges enda med tap.

Kilde, takk. Grafen under er fra VGChartz, og henger relativt tett sammen med salgstall fra NPD, Media Create og lignende. Kan ikke se at PS3 har gjort det mye dårligere enn PS2 hittil.

 

Graf

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Kilde, takk. Grafen under er fra VGChartz, og henger relativt tett sammen med salgstall fra NPD, Media Create og lignende. Kan ikke se at PS3 har gjort det mye dårligere enn PS2 hittil.

 

Graf

 

Klart, kommer vel litt ann på hvordan man ser på tallene :)

Jeg mener at det er riktig å se på regionene for seg selv, med tanke på at PS2 hadde rundt 30 uker alene på markedet i Japan..

 

Japan

PS2: 5,792,990

PS3: 2,121,511

Dif: 3,671,479 (Ca. 170%)

 

America

PS2: 9,644,685

PS3: 4,943,560

Dif: 4,701,125 (Ca. 95%)

 

Others

PS2: 8,416,638

PS3: 6,047,291

Dif: 2,369,347 (Ca. 39%)

 

Total

PS2: 23,854,313

PS3: 13,112,362

Dif: 10,741,951 (Ca. 82%)

 

Så spør du meg ser det ikke ut som at PS3 gjør det like bra som PS2 i sin tid gjorde, men alt kan snu selvfølgelig :)

 

Kilder: JapanAmericaOthers

Lenke til kommentar
PS3 har ikke spesielt annerledes utvalg mtp. spill, men Sony har ikke markedsført den like mye som en actionpreget konsoll med pistoler, space marines og onde aliens som vil overta jorden som MS har med 360 (nå skal det sies at markedsføringen til Sony har vært litt på bærtur, det virket en stund som om de ikke visste helt om de ville markedsføre den som en spillkonsoll som kunne kjøre BR-filmer, eller en BR-spiller som kunne kjøre spill), så MS har unektelig et image-problem (dette gjelder vel kanskje til en viss grad i USA også, i og med at det virker som om den generelle oppfatningen der er at "fratboys" og PC-spillere kjøper 360 for å spille Madden og FPS-spill, mens Nintendo-fansen kjøper Wii og weeabooene kjøper PS3).

 

X360 har vært markedsført som en konsoll hvor du tre inn i spillene (noen som husker reklamen hvor han kisen plutselig befinner seg midt i en slagmark?). Sony derimot har markedsført med en creepy liten babydokke og en narkobarn med kofferten full av penger med slogen "this is living".

 

Måten Sony har markedsført konsollene sine på har aldri gitt særlig mye mening, så akkurat det er ikke noe nytt.

 

Men narkobarn og creepy dukker er unektelig tiltalende for min del..

Lenke til kommentar

Måtte noen nevne pc ditt pc datt

Største grunnen til jeg har holdt med konsoller er prisen i forhold til pc

Av dem spillene som har kommet krever mer enn dem andre, dette er en tragisk vei å ta synes jeg, hvert nytt spill, mye større anbefalt maskinkraft. Snart har 360 solgt soon 20millioner, kan ikke kalle det ett imageproblem synes jeg.

 

360 kan du få til 2000kr med 2 spill

Men viss du skal ha samme spillet på pc for eks Bioshock må du nok ha en pc til 5000kr for å ta 360 sin grafikk på Bioshock..

 

Viss ikke noen tror Bioshock er omtrent high til konsoller iforhold til pc så legger jeg ut en link!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Måtte noen nevne pc ditt pc datt

Største grunnen til jeg har holdt med konsoller er prisen i forhold til pc

Av dem spillene som har kommet krever mer enn dem andre, dette er en tragisk vei å ta synes jeg, hvert nytt spill, mye større anbefalt maskinkraft. Snart har 360 solgt soon 20millioner, kan ikke kalle det ett imageproblem synes jeg.

 

360 kan du få til 2000kr med 2 spill

Men viss du skal ha samme spillet på pc for eks Bioshock må du nok ha en pc til 5000kr for å ta 360 sin grafikk på Bioshock..

 

Viss ikke noen tror Bioshock er omtrent high til konsoller iforhold til pc så legger jeg ut en link!

 

Legg gjerne ut en link du :)

 

Men ja, PC er dyrere i innkjøp (er ikke så mange spill man skal ha før man henter inn mye av det dog). Men for egen del, som jeg tok utgangspunkt i, så har jeg allerede en PC. Og da ser jeg ikke så veldig stor nytte av en x360.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg mener at det er riktig å se på regionene for seg selv, med tanke på at PS2 hadde rundt 30 uker alene på markedet i Japan..

...

Så spør du meg ser det ikke ut som at PS3 gjør det like bra som PS2 i sin tid gjorde, men alt kan snu selvfølgelig

Interessant det du skriver og linker til. Var ikke klar over at PS2 hadde en så lang periode alene i Japan, men da er jeg forsåvidt enig i det du sier. Ser ut til at de må steppe opp et par hakk for å kunne hevde seg.

Lenke til kommentar
PS3 har ikke spesielt annerledes utvalg mtp. spill, men Sony har ikke markedsført den like mye som en actionpreget konsoll med pistoler, space marines og onde aliens som vil overta jorden som MS har med 360 (nå skal det sies at markedsføringen til Sony har vært litt på bærtur, det virket en stund som om de ikke visste helt om de ville markedsføre den som en spillkonsoll som kunne kjøre BR-filmer, eller en BR-spiller som kunne kjøre spill), så MS har unektelig et image-problem (dette gjelder vel kanskje til en viss grad i USA også, i og med at det virker som om den generelle oppfatningen der er at "fratboys" og PC-spillere kjøper 360 for å spille Madden og FPS-spill, mens Nintendo-fansen kjøper Wii og weeabooene kjøper PS3).

 

Faktisk vil eg si Sony har lagt mest vekt på de hardcore titlene sine, når de først har greidd å spa seg inn på det at PS3 faktisk kan spille spill også. Fall of Man,Motorstorm,Heavenly Sword,Killzone,Haze, og til slutt Fall of Man 2 og Motorstorm 2.

 

De har glimret til med LittleBigPlanet da :)

 

Ellers er eg enig i at Sony til PS3 reklamering har fremstått som tåkete og villfaren.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...