Gå til innhold

– Xbox 360 har et imageproblem (X360)


Anbefalte innlegg

Virker ikke som om de "markedsanalytikerne" (tar høyde for stavefeil) har noen fortåelse for konsoll markedet. De bare ser blizzard med WOW og setter det opp mot konsoller og sier at dette ikke går veien.

 

Og hva image problemet angår, så er de landene som har et problem med image de samme landene som ikke akkuratt har økonomien på 1000 til slikt uansett, dessuten jo mer vold pupper og blod, jo mer salg. Vold og sex selger samme hva foreldre vil.

 

Så jeg spår at dersom du snur analysen på hodet så vil det være like sansynlig. Analysen virker bare som om den kom for å sverte og skape usikkerhet i markede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med Mala, den feiler fra første forgrening. Om du liker spill velger du den som har flest spill, eller er du en skikkelig entusiast går alle pengene til konsoller og PC hardware. Pose og smekk.

 

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? EN ting er jo hevet over enhver tvil og det er jo at PC med ekstremt god margin har flest spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at du ikke vil gå glipp av flere topptitler. Hver konsoll har jo noen få og veldig gode eksklusiver.

 

Nå snakket jo innlegget jeg svarte på om å velge den med "flest spill", skal man bedømme utifra gamerankings har også PC desidert flest "topptitler" (se hvor man spil som fes har over 80% der kontra andre plattformer), skrenker man inn til "nye topptitler" og med slenger inne noen preferanser på spilltyper inn i bildet så blir kanskje bildet annerledes, men da er med ett påstanden adskillig mer spesifik enn den jeg kommenterete.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå snakket jo innlegget jeg svarte på om å velge den med "flest spill", skal man bedømme utifra gamerankings har også PC desidert flest "topptitler" (se hvor man spil som fes har over 80% der kontra andre plattformer), skrenker man inn til "nye topptitler" og med slenger inne noen preferanser på spilltyper inn i bildet så blir kanskje bildet annerledes, men da er med ett påstanden adskillig mer spesifik enn den jeg kommenterete.

 

AtW

Du trenger vel strengt tatt bare å skrenke inn til "nye spill". Og det er vel for det store flertallet også en naturlig ting å gjøre.

 

Skal du spille gamle PC-spill takler vel de fleste laptoper jobben like godt som en ny gamer-maskin.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Nå snakket jo innlegget jeg svarte på om å velge den med "flest spill", skal man bedømme utifra gamerankings har også PC desidert flest "topptitler" (se hvor man spil som fes har over 80% der kontra andre plattformer), skrenker man inn til "nye topptitler" og med slenger inne noen preferanser på spilltyper inn i bildet så blir kanskje bildet annerledes, men da er med ett påstanden adskillig mer spesifik enn den jeg kommenterete.

 

AtW

Du trenger vel strengt tatt bare å skrenke inn til "nye spill". Og det er vel for det store flertallet også en naturlig ting å gjøre.

 

Skal du spille gamle PC-spill takler vel de fleste laptoper jobben like godt som en ny gamer-maskin.

 

Tok en kjapp sjekk på gamerankings, (som ikke har på langt nær alle PC-spill), de siste 3 måendene så er plattformene rangert slik i antall spill: PC 130 Wii: 68 X360: 41 PS3: 31. Mao PC har med overlegen margin flest spill, også om man kun teller nye. Så selv om man innskrenker til nye spill (noe som forøvrig ikke ble gjort), så ser jeg ikke hvordan uttalelsen slik jeg tolker den kan være riktig. PC har nesten like mange spill lansert de 3 siste måender som alle de tre andre plattformene tilsammen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tok en kjapp sjekk på gamerankings, (som ikke har på langt nær alle PC-spill), de siste 3 måendene så er plattformene rangert slik i antall spill: PC 130 Wii: 68 X360: 41 PS3: 31. Mao PC har med overlegen margin flest spill, også om man kun teller nye. Så selv om man innskrenker til nye spill (noke som forøvrig ikke ble gjort), så ser jeg ikke hvordan uttalelsen slik jeg tolker den kan være riktig. PC har nesten like mange spill lansert de 3 siste måender som alle de tre andre plattformene tilsammen.

Hvor nøyaktig på gamerankings fant du de tallene? Jeg fikk ikke i nærheten av dine tall en gang.

 

Edit: Ser nå at du har valgt ALLE utgitte spill. Selvfølgelig vinner PC da. Du kunne jo nevnt at du endret default-utlistingen som logisk skiller ut amatørtitlene som ikke har blitt reviewet en gang. Og du trenger ikke å skille på så mange reviews før tallene snur voldsomt i PC sin disfavør.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Tok en kjapp sjekk på gamerankings, (som ikke har på langt nær alle PC-spill), de siste 3 måendene så er plattformene rangert slik i antall spill: PC 130 Wii: 68 X360: 41 PS3: 31. Mao PC har med overlegen margin flest spill, også om man kun teller nye. Så selv om man innskrenker til nye spill (noke som forøvrig ikke ble gjort), så ser jeg ikke hvordan uttalelsen slik jeg tolker den kan være riktig. PC har nesten like mange spill lansert de 3 siste måender som alle de tre andre plattformene tilsammen.

Hvor nøyaktig på gamerankings fant du de tallene? Jeg fikk ikke i nærheten av dine tall en gang.

 

Edit: Ser nå at du har valgt ALLE utgitte spill. Selvfølgelig vinner PC da. Du kunne jo nevnt at du endret default-utlistingen som logisk skiller ut amatørtitlene som ikke har blitt reviewet en gang. Og du trenger ikke å skille på så mange reviews før tallene snur voldsomt i PC sin disfavør.

 

Ja, nå var det jo antallet spill denne påstanden gikk på da. At jeg endrer "default-instillingene" er jo en selvfølge, man må jo det for å i det hele tatt begrense det til 3 måneder, og en enkelt plattform. (videre bør det gå fram av at jeg sier jeg går tifra antall spill, uten videre begrensing) Antallet reviews er ikke noen god indikator på kvalitet. Tradisjonelt vil feks samme spill til feks x360 ha endel flere reviews enn til PC (ihvertfall på de sistsene gamerankings overvåker), uten at spillet er dårligere på PC av den grunn. mange av disse såklate "amatørtitlene" er også knakende gode spill. 4 av de 10 best rankede PC-spillene de siste 3 månedene har 5 eller færre reviews. Om man skal si noe om kvalieten bør man heller se på prosentscoren. Men så var det nok engang antallet denne påstanden gikk ut på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser at dette blir en umulig diksusjon. Men jeg mener i alle fall at du spinner tallene til PCs fordel, og at det i praksis kommer flere aktuelle titler for folk flest til konsoll.

 

Å formellt skulle dokumentere i detalj hva som er amatørtitler og hva som er profesjonelle spill blir jo ikke akkurat så lett, så folk må vel bare bruke sin egen fornuft til å se hvordan ting ligger an. Det produseres for eksempel flere filmer i Bollywood enn i Hollywood, men det betyr ikke nødvendigvis at det er dit filmelskerne bør feste blikket.

Lenke til kommentar
Jeg ser at dette blir en umulig diksusjon. Men jeg mener i alle fall at du spinner tallene til PCs fordel, og at det i praksis kommer flere aktuelle titler for folk flest til konsoll.

 

Å formellt skulle dokumentere i detalj hva som er amatørtitler og hva som er profesjonelle spill blir jo ikke akkurat så lett, så folk må vel bare bruke sin egen fornuft til å se hvordan ting ligger an. Det produseres for eksempel flere filmer i Bollywood enn i Hollywood, men det betyr ikke nødvendigvis at det er dit filmelskerne bør feste blikket.

 

Ærlig talt synes jeg diskusjonen er ganske lite umulig. Uttalelsen jeg svarte på, og uttalelsene jeg har kommet med er ganske klare. Det kommer ut flest spill til PC uansett hordan man snur og vender på det, sannsynligvis uansett hvilket tidsintervall man ser på de siste 15 årene om intervallet er av en viss lengde. Da virker det litt meningsløst å introdusere masse begresinger som aldri var nevnt for å "snu på tallene". Uttalelsen var om ren kvantitet, mitt svar var om ren kvantitet. Når det gjelder ren kvantitet er PC overlegen. Uansett om man skrenker inn til nye spill eller ikke. Som jeg også nevnte, om man blir spesifik nok, så er det andre plattformer som slår PC på kvantitet. Men det har lite med uttalelsene vi her snakker om å gjøre. I fare for å virke arrogant, så er det soleklart at påstanden om at PC har flest spill er riktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Uttalelsen var om ren kvantitet, mitt svar var om ren kvantitet. Når det gjelder ren kvantitet er PC overlegen.

...

I fare for å virke arrogant, så er det soleklart at påstanden om at PC har flest spill er riktig.

Ja, om man tar med ALT som kan kalles spill, så har du selvfølgelig helt rett. Men du vet like godt som meg at "ren kvantitet" er helt uvesentlig. Nå bommet jeg tydeligvis ved å regne med at det var det profesjonelle spillmarkedet det var snakk om, og jeg skal huske å nevne ting ekslisitt neste gang jeg diskuterer med deg.

 

Diskusjonen vår hadde rot i spørsmålet om hvilken plattform spillelskere burde velge, og jeg tror ikke jeg er alene i å mene at antallet amatørtitler er rusk rivende likegyldig; det er i all hovedsak de profesjonelle titlene som blir spilt.

Lenke til kommentar
Uttalelsen var om ren kvantitet, mitt svar var om ren kvantitet. Når det gjelder ren kvantitet er PC overlegen.

...

I fare for å virke arrogant, så er det soleklart at påstanden om at PC har flest spill er riktig.

Ja, om man tar med ALT som kan kalles spill, så har du selvfølgelig helt rett. Men du vet like godt som meg at "ren kvantitet" er helt uvesentlig. Nå bommet jeg tydeligvis ved å regne med at det var det profesjonelle spillmarkedet det var snakk om, og jeg skal huske å nevne ting ekslisitt neste gang jeg diskuterer med deg.

 

Diskusjonen vår hadde rot i spørsmålet om hvilken plattform spillelskere burde velge, og jeg tror ikke jeg er alene i å mene at antallet amatørtitler er rusk rivende likegyldig; det er i all hovedsak de profesjonelle titlene som blir spilt.

 

Det profesjonelle markedet, les det med utgivere o.l, også her er det flere spill på PC. Så og si alle spillene på gameranskings er profesjonelle i så måte. Og uvensentlig eller ikke, jeg kommenterte en liten setning, og andre har hengt seg vanvittig opp i dette til tross for at det er åpenbart at det er riktig at PC har flest spill, like åpenbart som at en gjennomsnittlig spill-PC er større enn en x360. Eller noe annet. Om man ønsker fokusen dreid over på et annet askpekt en kvantiten, så kom gjerne med nye problemstillinger, istedet for å prøve å argumentere imot påstander som objektivt er riktige.

 

Når det gjelder spillgleden så mener jeg man også bør ta med "amatørtitlene", selv om hvert enkelt av disse spillene ikke blir spilt så mye så tror jeg de tilsammen som gruppe blir spillt veldig mye på PC. Og mange av de er også knakende gode. Jeg ser tilgangen til slike titler som et stort pluss. Man kan også bake inn mange svært suksessfulle mods i denne gruppen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om man ønsker fokusen dreid over på et annet askpekt en kvantiten, så kom gjerne med nye problemstillinge

Jeg tenkte altså på kvantiteten av "brukbare spill".

 

Når det gjelder spillgleden så mener jeg man også bør ta med "amatørtitlene", selv om hvert enkelt av disse spillene ikke blir spilt så mye så tror jeg de tilsammen som gruppe blir spillt veldig mye på PC. Og mange av de er også knakende gode. Jeg ser tilgangen til slike titler som et stort pluss. Man kan også bake inn mange svært suksessfulle mods i denne gruppen.

Ok, men i såfall må du også regne med PSN-titlene til PS3, samt XBLA- og XNA-spillene til 360. Det er svært mange av dem, og mange er veldig gode, men jeg tror ikke de er listet på Gamerankings.

Lenke til kommentar
Om man ønsker fokusen dreid over på et annet askpekt en kvantiten, så kom gjerne med nye problemstillinge

Jeg tenkte altså på kvantiteten av "brukbare spill".

 

Når det gjelder spillgleden så mener jeg man også bør ta med "amatørtitlene", selv om hvert enkelt av disse spillene ikke blir spilt så mye så tror jeg de tilsammen som gruppe blir spillt veldig mye på PC. Og mange av de er også knakende gode. Jeg ser tilgangen til slike titler som et stort pluss. Man kan også bake inn mange svært suksessfulle mods i denne gruppen.

Ok, men i såfall må du også regne med PSN-titlene til PS3, samt XBLA- og XNA-spillene til 360. Det er svært mange av dem, og mange er veldig gode, men jeg tror ikke de er listet på Gamerankings.

 

De aller fleste titlene som er der får jeg tak i bedre versjoner av til PC, og i man slipper stort sett å kjøpe lisensen på nytt også om man har den fra før. Men for all del, dette er jo fordeler for 360 og PS3, selv om utvalget ikke er all verden (vi deler ikke helt samme oppfatning av ""svært mange"). Personlig spiller jeg nesten alltid denne type spill på PC, pga enkelhet og fleksibiltet, faktisk så går jeg over til emulator på de konsollene jeg har så fort det er hensiktsmessig.

 

AtW

Lenke til kommentar
De aller fleste titlene som er der får jeg tak i bedre versjoner av til PC,

De aller fleste PSN-titlene er ikke tilgjengelig for PC. Her er en liste sortert på ranking hos IGN. Og selv om du mener at dårlige spill vekter like sterkt som gode, så trenger jeg en forklaring på hvor du finner de bedre PC-versjonene til de fleste av disse.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...