Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva vil du opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å komme opp i 2 muntlige eksamener? Har allerede hatt 1 muntlig og 3 skriftlige...

 

Anyone? :\

 

Tja, spørs åssen linje du går. Går du musikk for eksempel, må du vel også ha en muntlig eksamen i hovedinstrument, eller hvordan det nu var.

 

Edit: det er snakk om vgs, sant?

 

Jeg går på allmenn påbygging så det er snakk om avsluttende eksamener for videregående. :)

 

Har hatt bokmål skriftlig, nynorsk skriftlig, 2mx skriftlig og norsk muntlig (4 totalt).

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg kom opp i nyere historie(som jeg ville), fikk oppgaven "hovedlinjer i norsk innen- og utenrikspolitikk etter 1945". Og jeg som ikke eier interesse for politikk engang.. Men det ble heldigvis 6! Tips til dere som skal opp i nyere historie: Sørg nøye for at du lager deg en problemstilling du kan klare å svare på i løpet av de 15 minuttene du presenterer, og ikke minst: sørg for å besvare problemstillingen og samtidig besvare hovedoppgaven du trakk da du fikk vite at du kom opp i historie. Når det gjelder historie, kan du lese og lese og lære deg alle detaljer, men hold deg til det viktigste. Ikke inkludér alle årstall og navn, men ta kun med det som ikke går for langt utenfor problemstillingen slik at fremføringen blir stram og med en rød tråd. Lykke til til dere som ennå ikke har hatt muntlig eksamen! :)

Lenke til kommentar
Det er forsåvidt greit bortsett fra at jeg blir dritnervøs, noen tips til å takle det?

Du kan håpe at opplegget blir likt som vi hadde. Merka nesten ikke at sensoren var der, utenom et par ganger hun spurte meg om noe.

 

Det var absolutt ingenting å grue seg til.

 

Når jeg hadde muntlig i 10. klasse satt sensor og lærer omvendt av bildet ditt :O

Det gikk forsåvidt bra, til tross for nervøsiteten :p

 

Fikk 5, men det er et år siden :p

Lenke til kommentar
ÅÅåååå, skal ha eksamen om en halv time, pissenervøs!!!!!!!

 

Nå er det vel akkurat for sent å ønske deg lykke til. Håper iallfall at eksamen gikk bra for deg, og at den går bra for dere andre som skal ha den senere også! :)

Takktakk, jeg trur det gikk greit!

Egentlig samma ossen det gikk, får vel 4 eller 5, men det aller viktigste er at jeg er ferdig! Gud hellige Maria!

Lenke til kommentar
Jeg får vite hva jeg kommer opp i, på onsdag. Står mellom 6 fag. Så lenge det ikke blir nyere historie skal jeg si meg fornøyd! :)

 

Jeg kom selvfølgelig opp i historie. Ekstra surt siden over halve klassen slapp eksamen :(

 

Går du i 3.klasse VGS? Hvilket tema fikk du i så fall? Det er jo digg med den nye modellen, men det er også ganske mye forarbeid. Men det kan jeg love deg det hadde vært i bl.a. norsk også, med tre års pensum.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg vet hvordan det er når resten av klassen/skolen slipper eksamen.

 

Kom opp i fjor, hvor jeg var en av de 8 som kom av 90 opp(6 klsser). Utrolig irriterende.

 

Heldigvis så slapp jeg denne gangen. Var bare 5 som kom opp denne gangen av 450 elever(hele skolen). selvfølgelig i Natur, as i did;p

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Jeg får vite hva jeg kommer opp i, på onsdag. Står mellom 6 fag. Så lenge det ikke blir nyere historie skal jeg si meg fornøyd! :)

 

Jeg kom selvfølgelig opp i historie. Ekstra surt siden over halve klassen slapp eksamen :(

 

Går du i 3.klasse VGS? Hvilket tema fikk du i så fall? Det er jo digg med den nye modellen, men det er også ganske mye forarbeid. Men det kan jeg love deg det hadde vært i bl.a. norsk også, med tre års pensum.

 

Ja, går i 3.klasse. Temaet jeg fikk er "Årsaker til 2.verdenskrig". Vi skal lese denne teksten som er hentet fra en russisk skolebok og sammenligne med læreboken vår. Grei oppgave, men hadde vært så deilig å slippe.

Endret av Caroline89
Lenke til kommentar

woohoo, kom ikke opp i noe, verken skriftlig eller muntlig. Knne bare komme opp i Naturfag eller Matte, hadde vært et pluss for meg uansett hvilken det ble :p

 

Er enig i den at engelskeksamen er alt for lett. Siste året på ungdomskolen kom jeg opp i muntlig engelsk, skulle snakke om forest gump xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...