Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva vil du opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går du i 3.klasse VGS? Hvilket tema fikk du i så fall? Det er jo digg med den nye modellen, men det er også ganske mye forarbeid. Men det kan jeg love deg det hadde vært i bl.a. norsk også, med tre års pensum.

 

Det kan jeg herved bevitne. Har under to timer igjen til eksamen, og her sitter jeg og pugger norskpensum for harde livet. Tror jeg kan telle rundt 47 tekster jeg har måttet gå igjennom nå, noen korte, og andre på flere sider (utdrag fra bøker og lignende), samt å friske opp i bøker vi har lest. Også har jeg jo måtte gå igjennom særemnet på nytt og lagd et foredrag av det. Som om ikke dette var nok, så må jeg også pugge språkhistorien, dialektlære og litteraturhistorien.

Lenke til kommentar
Det kan jeg herved bevitne. Har under to timer igjen til eksamen, og her sitter jeg og pugger norskpensum for harde livet. Tror jeg kan telle rundt 47 tekster jeg har måttet gå igjennom nå, noen korte, og andre på flere sider (utdrag fra bøker og lignende), samt å friske opp i bøker vi har lest. Også har jeg jo måtte gå igjennom særemnet på nytt og lagd et foredrag av det. Som om ikke dette var nok, så må jeg også pugge språkhistorien, dialektlære og litteraturhistorien.

 

Også sitter du her da :p

Lenke til kommentar
Faen. Tror aldri jeg har hatt så vanskelig for å lese før. Helvete heller!

Fag? :)

Kjemi. Stakkars gutt.

 

Hadde historieeksamen kl. 13 i dag og det gikk da ganske greit. Som jeg postet tidligere var jeg ganske nervøs, men med det samme jeg så sensoreren roet jeg meg ned og så gikk det fint. Fikk noen litt urelevante spørsmål fra sensor, men tror jeg klarte å svare bra. Får vite resultatet kl. 17.

Lenke til kommentar
Det kan jeg herved bevitne. Har under to timer igjen til eksamen, og her sitter jeg og pugger norskpensum for harde livet. Tror jeg kan telle rundt 47 tekster jeg har måttet gå igjennom nå, noen korte, og andre på flere sider (utdrag fra bøker og lignende), samt å friske opp i bøker vi har lest. Også har jeg jo måtte gå igjennom særemnet på nytt og lagd et foredrag av det. Som om ikke dette var nok, så må jeg også pugge språkhistorien, dialektlære og litteraturhistorien.

 

Hu hei! Fikk faen meg seks! Fikk dialektprøve og teksten Luren som ukjent. Dialektprøven greide jeg ganske bra, og Luren husket jeg godt (og dessuten har jeg egentlig det meste klart inne på romantikken/nasjonalromantikken).

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har misforstått, eller er det mange av dere som kom opp muntlig i norsk VK2 med den "nye" modellen, altså at dere trekker en oppgave 48 timer før og skal holde et foredrag? Jeg trodde det var 48-timersmodellen for historie i 3.klasse, jeg. Noen som vet og kan fortelle meg mer?

Lenke til kommentar

Fikk 4 på kjemieksamenen. Helvete heller. Eksamen skulle vært i slutten av april, da satt jo stoffet fortsatt. Er ikke bare bare å forklare hvordan du vil utføre et forsøk som du gjorde en gang for 8 måneder siden. Fikk også helt panikk på eksamen, følte at jeg glemte alt, stammet og trengte masse drahjelp av eksaminator. Jeg som var så flink i kjemi, en gang i tiden :(

Lenke til kommentar

På mandag får jeg vite hva jeg kommer opp i. Er garantert å komme opp, siden jeg går VK2 på videregående. Jeg skal opp i eksamen onsdag førstkommende, og følgende fag er aktuelle:

 

- Nyere historie

- Norsk

- Religion

- Idrett, kultur og samfunn

- Ledelse og instruksjon

- Entrepenørskap

 

Jeg er storfornøyd så lenge jeg slipper norsk og nyere historie. Håper på Idrett, kultur og samfunn, men det er vel for mye å be om tenker jeg. Utrolig nervøs hvertfall! Hvis jeg får norsk må jeg kjempe for å stå..

Lenke til kommentar
Jeg er storfornøyd så lenge jeg slipper norsk og nyere historie. Håper på Idrett, kultur og samfunn, men det er vel for mye å be om tenker jeg. Utrolig nervøs hvertfall! Hvis jeg får norsk må jeg kjempe for å stå..

 

Norsk frykta jeg også, og var jo det jeg fikk. Men det gikk utrolig bra. Har du en god lærer som eksaminator, og husker de viktigste tingene går det bra. Om det er norsk etter den nye modellen skulle det gå meget bra. Nyere historie må jo være drømmen, enklere får man det ikke :ermm:

Lenke til kommentar
Fikk 4 på kjemieksamenen. Helvete heller. Eksamen skulle vært i slutten av april, da satt jo stoffet fortsatt. Er ikke bare bare å forklare hvordan du vil utføre et forsøk som du gjorde en gang for 8 måneder siden. Fikk også helt panikk på eksamen, følte at jeg glemte alt, stammet og trengte masse drahjelp av eksaminator. Jeg som var så flink i kjemi, en gang i tiden :(

 

Hmm.... Kanskje du ikke er så god som du tror! Kanskje du skulle lest på forsøkene. Man kan lure seg selv å tro at man er flinkere enn man egentlig er vettu :p

Lenke til kommentar
Jeg er storfornøyd så lenge jeg slipper norsk og nyere historie. Håper på Idrett, kultur og samfunn, men det er vel for mye å be om tenker jeg. Utrolig nervøs hvertfall! Hvis jeg får norsk må jeg kjempe for å stå..

 

Norsk frykta jeg også, og var jo det jeg fikk. Men det gikk utrolig bra. Har du en god lærer som eksaminator, og husker de viktigste tingene går det bra. Om det er norsk etter den nye modellen skulle det gå meget bra. Nyere historie må jo være drømmen, enklere får man det ikke :ermm:

 

 

Jeg har en 60-70 år gammel mann som er utrolig gammeldags i både undervisningsmetoder og væremåte :/ Så vi har fått en saftig liste over pensum som skal leses til en evt muntlig. Sliter hvis jeg kommer opp i norsk, men håper jeg slipper unna med et annet fag.

 

Flott at det gikk bra med deg! Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Nei! Jeg kom opp. Da var det bare å vente til klokka 17:00 for å finne ut hvilken måte jeg skal pines på.

 

Hva kom du opp i? Uansett, førsteklasse er ikke så mye stress - sensorene forventer ikke så alvorlig mye har jeg fått inntrykk av, og om man da gjør 'det lille ekstra' skal det gå meget bra. Bare å stå på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...