Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I morgen er det bare å gå med nesa i været folkens å se etter Luftforsvarets Julestjerne :dribble:

http://www.orland.kommune.no/sitepageview....?articleID=8642

Hvor mange fot vil de fly i? Noen som vet om de kommer til å fly over Drammen eller over Drammensfjorden et sted? Kan ikke gå glipp av dette! :)

Sitter på ØHF, og gutta tar av i skrivende stund ;)

Sinnsykt til bråk, men morro :p

Lenke til kommentar
I morgen er det bare å gå med nesa i været folkens å se etter Luftforsvarets Julestjerne :dribble:

http://www.orland.kommune.no/sitepageview....?articleID=8642

Hvor mange fot vil de fly i? Noen som vet om de kommer til å fly over Drammen eller over Drammensfjorden et sted? Kan ikke gå glipp av dette! :)

Sitter på ØHF, og gutta tar av i skrivende stund ;)

Sinnsykt til bråk, men morro :p

 

Så de jeg å ja :) Bare synd vi ikke fikk se formasjonen over ørland. Blir vel når de kommer tilbake ^^ men da er jeg i trondheim =/

Lenke til kommentar
I morgen er det bare å gå med nesa i været folkens å se etter Luftforsvarets Julestjerne :dribble:

http://www.orland.kommune.no/sitepageview....?articleID=8642

Hvor mange fot vil de fly i? Noen som vet om de kommer til å fly over Drammen eller over Drammensfjorden et sted? Kan ikke gå glipp av dette! :)

Sitter på ØHF, og gutta tar av i skrivende stund ;)

Sinnsykt til bråk, men morro :p

 

Så de jeg å ja :) Bare synd vi ikke fikk se formasjonen over ørland. Blir vel når de kommer tilbake ^^ men da er jeg i trondheim =/

De er tilbake ca kl 1150-1200 ;)

Lenke til kommentar
Man er bare kadett i ett år før man drar til USA. Resten av LKS gjennomfører man under plikttjenesten hjemme. I neste post som nevner krigsskole skriver han "til sammen to år", og det er jo litt pussig, for det er jo skrevet i 2008, og LKS ble vel 3-årig mange år før den tid?

Har sjekket på Intranettet, og der står det faktisk:

Neste steg etter gjennomført uttaksflygning er treårig krigsskole ved luftkrigsskolen i Trondheim (LKSK).

 

Det blir jo et sinnsykt løp for de som kommer så langt :o

 

Edit: Står skrevet under: NB! Alle flygere i luftforsvaret må gjennom disse 3 årene, men det er ikke et satt løp at disse årene gjenomføres i strekk. Første året må gjennomføres i forkant av utdanningen i USA. De to restrerende gjennomføres ila pliktjenesten.

Endret av Shadow2007
Lenke til kommentar
Hei hei.

 

Jeg lurte på en ting.

Er det mulig for meg å søke inn nå, for så å søke inn neste år om jeg ryker ut på en test?

Får man bare én sjanse?

Så lenge man ikke ryker på de fysiske testene, som selvsagt er trenbare, så har man bare en sjanse.

 

Angående krigsskole, så er det et år før man drar til USA, og de resterende to etter noen år som flyger.

Lenke til kommentar

Ser på det nå! :D

 

EDIT:

De sa det var noe av det vanskeligste, den testen, det så ganske stressende ut, men de folka takla det lett da^^

 

EDIT2:

Da var programmet ferdig, og jeg har noen spørsmål:

 

-De som "ble sparka ut", hvem var det, og hvorfor?

 

-Hva het den sangen som de spilte i bilen siste gangen? (Never miss a beat, never miss a beat, never miss a beat, heter den det? :p )

 

-Hva er bak sensureringa? :p

 

-Hva skjer hvis du får en fugl i motoren? (Går det an?)

 

*De hadde kule navn ^^ Tyranistan :p

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Dersom det går en fugl eller et annet objekt inn i en turbinmotor, er det stor sjangse for at motoren havarerer. Grunnen til dette er at motoren inneholder en del ømfintlige deler og tåler ikke så godt ting som går inn i motoren. Den inneholder for eksempel små finner som er med å suge inn luft.

 

Den sangen er Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat. (Skjønner ikke helt hvorfor de spilte den der da. Passer ikke helt inn. Men var nok kanskje litt for å vekke oppmerksomhet.) :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Utrolig tøff dokumentar :yes:

 

Hvis en F-16 får en fulg inn i motoren, kan flyet havarere. Små fulger pleier ofte å gå bra, mens større, som feks måker er det litt værre med. Norge mistet forøvrig en F-16 sist i 2001 hvis jeg ikke tar helt feil, pga birdstrike. :ohmy:

 

EDIT: Noen som har hørt om søknadstallene så langt i år? Har bare hørt at 130 jenter har søkt. (!)

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar

De er jo en del av det norske forsvaret de også. Synes jobben de gjør nede i Afghanistan er helt fantastisk. Det er et tøft yrke og jeg beundrer dem pågangsmotet deres.

 

De er på alle måter profesjonelle og reporteren synes sikkert det var viktig å fremheve at også disse personene var med på operasjonen.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...