Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker det er lurt å trene max styrke og utholdenhets styrke. DU bygger ikke så mye muskler, men musklene blir mer hardføre. Og selvsagt Utholdenhet.

 

Max styrke burde ikke være mer enn 6 reps opp imot 3-5 ganger, men da må du alltid ha max, vis hang ups blir for lett legger du på noen kilo etc. Men dette må ikke gjøres før du er ferdig med det meste av voksingen siden det kan ødelegge diverse ting i vokse sonene.

 

Utholdenhet her kan også staking med ski om vinteren passe bra men du skal ha mer enn 20 reps og du skal føle det på kroppen bygge opp melkesyre etc. Er mye mindre skadelig for yngre personer enn max styrke men du skal være litt forsiktig her også.

 

Imellom disse 2 grenene er det sub-maksimal styrke her bygger du størrelsen på musklene noe jeg ikke anbefaler. ER vanskeligere og bevege seg mellom musklene.

 

Vanlig utholdenhet intervaller og langkjøringer med forskjellige idretter som løping, svømming, sykling og ski.

 

:)

 

Min oppskrift for å bygge opp et vist potensiale til de fysiske kravene. Hva du vil vektlegge er opp til deg siden alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Et par korte spørsmål:

 

-Når går den utsatte søknadsfristen ut?

-Kan man bare prøve å komme inn en gang?

-Klarer jeg å gå fra 0 til 4 i pullups innen juni? :p

 

Håper på gode svar. :)

 

-20.Desember

-Indeviduell vurdering i hvert tilfelle

-Ja, er bare å komme i gang, klarer man ikke en, så får noen til å hjelpe deg ved å gi deg et ekstra løft back til du klarer hang ups uten hjelp.

Lenke til kommentar
Et par korte spørsmål:

 

-Når går den utsatte søknadsfristen ut?

-Kan man bare prøve å komme inn en gang?

-Klarer jeg å gå fra 0 til 4 i pullups innen juni? :p

 

Håper på gode svar. :)

 

-20.Desember

-Indeviduell vurdering i hvert tilfelle

-Ja, er bare å komme i gang, klarer man ikke en, så får noen til å hjelpe deg ved å gi deg et ekstra løft back til du klarer hang ups uten hjelp.

 

Eller så kan du ligge på ryggen og ta "jentehangups". Legg deg på ryggen og reis deg opp slik at bommen/trappa eller hva du bruker berører brystet.

Lenke til kommentar

Hei lurte på om du har større kjangs for å bli godtatt hvis du kan en del om fly og hvordan de flyr og sånn.

Og er det mye vits i å lese på fly sånn flermotor og helikopter hvis du vil bli jagerpilot.

Noen som kan anbefale en god bok om fly og stuff?

Lenke til kommentar
Kom på et sprøsmål til deg Turin: Har fått med mag at folk ryker ut hele veien i uttaksflygninga, men de som kommer gjennom der, er de på en måte "garantert" å bli pilot? Eller kan man fortsatt ryke på Luftkrigsskolen, utdanning i USA osv?

 

Det kan jeg svare deg på :)

Det går an å ryke ut i Amerika.

Grunnen til at opptaksprosessen er så omfattende og hard i Norge, er fordi de ikke vil kaste bort så mye penger på noen som faller av i Amerika. Tror sist gang det skjedde var i 1992.

 

Er du så god at du klarer å komme igjennom opptaksflygingen så klarer du utdanningen i Amerika.

 

Hei lurte på om du har større kjangs for å bli godtatt hvis du kan en del om fly og hvordan de flyr og sånn.

Og er det mye vits i å lese på fly sånn flermotor og helikopter hvis du vil bli jagerpilot.

Noen som kan anbefale en god bok om fly og stuff?

 

Det er noen spørsmål om grunnleggende aerodynamikk og fly på fase 1 som jeg har forstått det, men det er ikke nødvendig å vite noe for å komme videre. Er jo gjennomsnittet som teller på de prøvene.

Lenke til kommentar
Kom på et sprøsmål til deg Turin: Har fått med mag at folk ryker ut hele veien i uttaksflygninga, men de som kommer gjennom der, er de på en måte "garantert" å bli pilot? Eller kan man fortsatt ryke på Luftkrigsskolen, utdanning i USA osv?

 

Det kan jeg svare deg på :)

Det går an å ryke ut i Amerika.

Grunnen til at opptaksprosessen er så omfattende og hard i Norge, er fordi de ikke vil kaste bort så mye penger på noen som faller av i Amerika. Tror sist gang det skjedde var i 1992.

 

Er du så god at du klarer å komme igjennom opptaksflygingen så klarer du utdanningen i Amerika.

 

Hei lurte på om du har større kjangs for å bli godtatt hvis du kan en del om fly og hvordan de flyr og sånn.

Og er det mye vits i å lese på fly sånn flermotor og helikopter hvis du vil bli jagerpilot.

Noen som kan anbefale en god bok om fly og stuff?

 

Det er noen spørsmål om grunnleggende aerodynamikk og fly på fase 1 som jeg har forstått det, men det er ikke nødvendig å vite noe for å komme videre. Er jo gjennomsnittet som teller på de prøvene.

Ok takk for svar

Lenke til kommentar
Er det slik på flygeskolen at en tar opp alle som en føler er i stand til å bestå utdanningen, eller er det konkurranse om et visst antall plasser hvert år (med et visst minstekrav, og så varierer det hvert år hvor mye over minstekravene en må være), bestemt av behovet for nye piloter?

 

Såvidt jeg har forstått så kommer du inn kun hvis du er god nok. Det er et visst antall plasser, men det er sjeldent at alle plassene blir besatt :)

Lenke til kommentar
Er det slik på flygeskolen at en tar opp alle som en føler er i stand til å bestå utdanningen, eller er det konkurranse om et visst antall plasser hvert år (med et visst minstekrav, og så varierer det hvert år hvor mye over minstekravene en må være), bestemt av behovet for nye piloter?

 

Såvidt jeg har forstått så kommer du inn kun hvis du er god nok. Det er et visst antall plasser, men det er sjeldent at alle plassene blir besatt :)

Så hva må til for at du kommer videre? god fysisk form, gode karakterer?

Lenke til kommentar
Er det slik på flygeskolen at en tar opp alle som en føler er i stand til å bestå utdanningen, eller er det konkurranse om et visst antall plasser hvert år (med et visst minstekrav, og så varierer det hvert år hvor mye over minstekravene en må være), bestemt av behovet for nye piloter?

 

Såvidt jeg har forstått så kommer du inn kun hvis du er god nok. Det er et visst antall plasser, men det er sjeldent at alle plassene blir besatt :)

Så hva må til for at du kommer videre? god fysisk form, gode karakterer?

 

Karakterene spiller visst ikke så stor rolle. Fysisk form er jo viktig, men det holder at man klarer minstekravene. Det er vel evner til å gjøre flere ting samtidig og under press. Og å lære fort og utføre ting riktig.

 

Vil bare si at alt jeg svarer er ting jeg har lest/spurt meg til, og hørt av flyelever/piloter. Jeg skal på inntak i år og har ikke noen inside knowledge :p

Er bare sånn jeg har forstått det :)

Lenke til kommentar
Er det slik på flygeskolen at en tar opp alle som en føler er i stand til å bestå utdanningen, eller er det konkurranse om et visst antall plasser hvert år (med et visst minstekrav, og så varierer det hvert år hvor mye over minstekravene en må være), bestemt av behovet for nye piloter?

 

Såvidt jeg har forstått så kommer du inn kun hvis du er god nok. Det er et visst antall plasser, men det er sjeldent at alle plassene blir besatt :)

Selvfølgelig slipper du kun inn om du er god nok, men reverser problemstillingen. Vil du risikere å ikke komme inn ett år, mens du kunne kommet inn med de samme prestasjonene året før, fordi det var sterkere konkurranse det året du søkte? På BS og KS-opptak er det slik. Mens på fjernesk-opptaket, samt spes.styrke-opptakene så er det ubegrenset med plasser, og de prøver så langt det lar seg gjøre å ta inn alle som er gode nok, uavhengig av om det er et godt eller et dårlig kull dette året. Altså kan de ta inn 0 noen år, og i teorien flere hundre neste år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Det som faktisk er litt sykt, er at det har hendt at LFS har funnet ingen av pilotene på opptaksflyvningen gode nok til å bli tilbudt utdanning!!

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...