Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Til dere som har søkt i år, har dere fått de skjemaene som skulle komme i posten? Begynner å nærme seg fristen nå, så er det noe som må sendes ikke før den går ut?

 

Jeg har søkt for en et par mnd siden, og ringte å hørte etter om det. Det jeg fikk til svar var at det ikke kom før søknadsfristen gikk ut. Men hvis du ikke har fått de til jul ville jeg ringt å spurt :) Føler selv at dette irriterer meg, da jeg blir "redd" for at noe kan være galt med søknaden min.

 

Hehe :p Har lurt på akkurat det samme. Spurte også tidligere i tråden og fikk svar fra Turin at jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Søkte selv for 1 mnd siden ca. Og har ikke fått noe i posten enda. Godt å få 100% bekreftelse på at man må vente til etter fristen før de sender ut noe. Har bekymret meg for at noe har vært galt helt siden jeg sendte den inn :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet kravene til hørsel i forsvaret? Nøyaktig frekens man må kunne høre altså?

 

Testet hørselen min basert på en video på youtube nå og klarte å oppfatte lyd med en frekvens mellom 175hz og 14000 hz. Har klart å oppfatte lyder helt opp mot 20000 hz før og reagerte litt på dette. Kan jo være at det er høyttalerene på PCen som ikke klarer å gjenngi det aktuelle frekvensområdet. Var på en fest i går og der var det litt vel høy musikk. Er redd for at det skal ha skadet hørselen min eller noe.

 

EDIT: 30 hz til 14000 hz. De lavere frekvensene kom da jeg brukte hodetelefoner. Men kan fremdeles ikke høre de høyere. :(

 

Tok en annen test og da hørte jeg 18000 Hz. Tok også og skrudde av lyden på Tven på den første og da hørte jeg opp til 17 khz. Hører kun så vidt, men hører nå litt da i alle fall. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Turin tarambar,

Hvordan er det i forhold til tenner og tann helse? Jeg har litt fyllinger fra eldre hull. Og for noen år siden vandret det en myte om at hvis du hadde dette i jagerfly så kunne fyllingene sprette ut ved høy fart og slik trykk.

 

Derfor kunne ikke folk med dette komme inn.

Virker dette logisk, eller er jeg helt på jordet nå? :p bare lurer.

Lenke til kommentar

hei, jeg lurer på om resultata på sesjon har noe å si for å bli vurdert som jagerflyver, slev gikk ikke synstesten så bra på sesjon, pga at jeg var nervøs, men jeg har testet synet etter jeg var på sesjon hos sånn øyenlege, å da hadde jeg so godt som perfekt syn.. har søk som jagerflyver nå, men lurer på om sjangsen alt er ødlagt? håper på svar:)

Lenke til kommentar

Vet du hvor mye lønningen til en jagerpilot er det første året etter man har fått vingen, og om du blir sendt på oppdrag de første årene eller er de for det meste sånn testing av fly og oppvisning etc.?

Btw sender Norge Jagerpiloter til krigsland på oppdrag, og hvor mye får man for et sånn hvis du gjør det

 

Takk

Lenke til kommentar

Kan si at lønnen ikke er spesielt bra, men ettersom man blir eldre øker den, og man tjener godt på overtid, øvelser, etc., som det er endel av som jagerflyger. Er ikke akkurat vanlig å dra i krig nei. Norske jagerfly var en periode i operasjoner på Balkan, og i Afghanistan. Lønnen da vet jeg ikke noe om, men regner med at det var en god del tillegg. Uansett, om lønn er det viktigste, så er ikke Forsvaret å anbefale.

Lenke til kommentar

Nei lønn er ikke det viktigste men ville bare vite hvor mye en kan tjene som pilot i forsvaret og ikke i et selskap (som SAS)

Har veldig lyst til å bli pilot i forsvaret, og lurer på om du har noen tips som kan hjelpe meg å få bedre fysisk form. Har veldig dårlig kondis nå og kunne trenge litt styrke trening og, går bare i 10ende skal begynne hardtrening tett om 1 måned.

Har ca 5 i gjennomsnitt på skolen nå og lærer for matte og fysikk (sånne fag som jeg synes er greie), men på Vidergående kommer kanskje karakterene til å forandre seg, men teller de mye når de bestemmer om du kan bli pilot eller ikke, eller bli tatt med til krigsskolen eller det de gjør fra August til Jul?

Har ganske god engelsk og har tenkt å lære det flytende for jeg har tenkt å reise til USA 1 år å studere.

Endret av US4
Lenke til kommentar

Hadde villet ventet med den hardtreningen din litt, i alle fall til du begynner på VGS. Ta deg en joggetur i ny og ne + at du trener litt styrke. Hard fysisk aktivitet egner seg best når kroppen din er nesten fullt utvokst. Tro meg, du vil ikke ha idrettsskader. ;)

 

Det med at du tenker på å reise til USA synes jeg høres spennende ut. Har en kammerat av meg som er der borte nå og han lærer språket veldig godt. Det som er så fint er at du må bruke språket hele tiden, og du vil derfor lære mer. :)

 

Karakterene betyr vel ikke alt tror jeg, men litt betydning har det selvsagt. Tror det psykiske blir vektlagt mer. :)

Lenke til kommentar
hei, jeg lurer på om resultata på sesjon har noe å si for å bli vurdert som jagerflyver, slev gikk ikke synstesten så bra på sesjon, pga at jeg var nervøs, men jeg har testet synet etter jeg var på sesjon hos sånn øyenlege, å da hadde jeg so godt som perfekt syn.. har søk som jagerflyver nå, men lurer på om sjangsen alt er ødlagt? håper på svar:)

 

Akkurat samme gjelder for meg bare at jeg ikke har vært hos en øyelege, men tro at jeg kunne gjort det bedre på testen på nytt.

Har ett par andre spørsmål: :p

 

- Når det gjelder styrketestene, så er det vel slik at det er om å gjøre å bestå. Altså at en som får 5 på alle prøvene ikke har bedre sjanse enn den som har 3 (selv om det sikkert er med i helhetsvurderinga)? Har hørt det.

- De hangups/pullups, er de med overgrep eller undergrep?

- Når bør jeg søke meg inn. Vet fristen er 1. desember, men sånn i forhold til videregående og når utdanningen starter. Går nå VG3, altså sisteåret på videregående, kan jeg da søke meg inn? Eller bør jeg vente ett år?

Endret av Are..........
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...