Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dessverre ikke vi som bestemmer det selv, men håper på jagerfly da vet du. :cool:

kan du ikke velge hva du vil bli da, hvis du vil bli jagerpilot men så setter de deg til flermotor, og du har ikke lyst til det i det hele tatt, hva gjør de da?

Valget skjer før man har fått vingen, og altså før plikttjenesten har begynt, så man kan droppe ut, men tror ikke du får mange venner blant sjefene i Luftforsvaret ;)

Lenke til kommentar
På iq testen, er det sånne iq tester mensa har eller noe lignende sånn?

 

Regner hvertfall med at det er den klassiske "Test med todimensjonale bilder" Der du får se 4-5 bilder, så skal du velge et bilde blant en del alternativ som skal være det neste i den rekken.

 

Google/bilder/ søkeord: IQ test

 

Hvis de skal få så nøyaktig resultat som mulig, må de også ha med ting som kortidshukommelse, logikk, språkkunnskaper og tallforståelse.

Lenke til kommentar
Er dessverre ikke vi som bestemmer det selv, men håper på jagerfly da vet du. :cool:

kan du ikke velge hva du vil bli da, hvis du vil bli jagerpilot men så setter de deg til flermotor, og du har ikke lyst til det i det hele tatt, hva gjør de da?

Valget skjer før man har fått vingen, og altså før plikttjenesten har begynt, så man kan droppe ut, men tror ikke du får mange venner blant sjefene i Luftforsvaret ;)

Jeg vil jo helst bli jagerpilot da, men hvis de setter meg til noe annet er jo det også greit, bli ikke sur liksom og dropper ut bare for det

Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst til å bli helikopter pilot, men blir jeg satt på som flermotor gjør det meg ingenting. Jagerfly virker kjedelig med tanke på flytimer og bruk senere i livet.

 

Jeg vil jo ikke bruke 12-13 år bort på noe jeg ikke får bruk av senere i livet. Helikopter kan en fly senere, ( drømmer forresten om luftambulanse senere) og flermotor, som privat fly og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324
Du søker på flygeskolen, så bestemmer de på flygeskolen hva du skal fly.

Resultatene på LFS, luftforsvarets behov, dine personlige egensaper samt ditt eget ønske, tildeles flytypen din etter.

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar
Du søker på flygeskolen, så bestemmer de på flygeskolen hva du skal fly.

Resultatene på LFS, luftforsvarets behov, dine personlige egensaper samt ditt eget ønske, tildeles flytypen din etter.

Ja? Det er offiserene på flygeskolen som analyserer dette, og dermed bestemmer hvilket fly du skal fly. Det skjer jo ikke automatisk.

det er vel også tradisjon at den beste eleven på hvert kull får velge maskin selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324
Du søker på flygeskolen, så bestemmer de på flygeskolen hva du skal fly.

Resultatene på LFS, luftforsvarets behov, dine personlige egensaper samt ditt eget ønske, tildeles flytypen din etter.

Ja? Det er offiserene på flygeskolen som analyserer dette, og dermed bestemmer hvilket fly du skal fly. Det skjer jo ikke automatisk.

det er vel også tradisjon at den beste eleven på hvert kull får velge maskin selv.

jepsi pepsi :yes: eg misforstod deg litt, beklager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...