Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er riktig at du skal ha fingrene på innsiden av kurven ja. Men skjønte ikke helt den greia med at du skulle ned på innsiden? mulig bare jeg som misforstår.

 

Men uansett; Du skal trekke kroppen med strake bein, og du skal være over "kurven" med haka. Deretter ned igjen på samme side. ;-)

Endret av Mattovic
Lenke til kommentar

Karakterene er ikke kjempeviktige. Med 5 i snitt i tiende går det helt fint. Bare ikke gå ned til to blank på videregående.

En joggetur i uken for eksempel er tilstrekkelig til å burde klare kravet, som er 14 minutter på 3000 meter. Dette kan man jo uansett teste seg selv på. 7,5 runder på en idrettsbane.

Som det også ble sagt er det bare å stå styrketestene, å knuse kravene har ingen stor hensikt.

Går du i tredje klasse nå er det bare å prøve å slenge inn en søknad før 1. desember. Befalsskolen begynner ikke før august 09 uansett. :)

Lenke til kommentar

Ja, sånn som i linken til Oyvind. Men har fått inntrykk av at de vil at øvelsen skal utføres med skulderbreddes avstand mellom hendene når man er på opptak.

 

Men godt mulig jeg tar feil her. Turin, du har vel vært på opptak og kan bekrefte? evt noen andre?

Endret av Mattovic
Lenke til kommentar

Lurer på noe angående å sende karakterer etc.

Meldte min interesse via internett søknads skjemaet og står at jeg skal sende karakterer for vg1 vg2 og termin karakter i vg3, men får jo ikke vg3 karakteren før i Januar eller noe i den duren blir sendt i posten etter 15 januar. Så sender jeg bare kopier av dem når jeg får karakterene eller må jeg sende alt i hui og hast.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Jeg går nå på VG2, og rett før sommerferien etter VG1 skulle vi skrive en YOU oppgave (Yrke og utdanning), som var en oppgave der du skulle skrive om det yrke du ønsker mest å ha i framtiden. Jeg skrev jo da om Flyger i Forsvaret, som er den STORE drømmen :) . Det meste som skulle være i oppgave visste jeg fra før, siden jeg har en del flygere i familien som har fløyet i forsvaret, inklusiv pappa, som fløy Lynx og UH-1 "Huey". Derfor tok jeg kontakt med en som er flyger i forsvaret, og er relativt fersk utannet.

 

Og når det gjaldt selve opptaket og opptaksprøvene fortalte han at du selvfølgelig hører mange rykter, og om folk som har røket ut og syns testene er helt forferdelige og greier. Men en må bare distansere seg litt fra sånne ting, og unngå å bekymre seg unødig. Det er bare å være uthvilt og fokusert, møte opp med et åpent sinn og gjøre sitt aller beste! Han trodde ikke det er en fordel å være verken veldig selvsikker eller veldig nervøs i forkant. Et sted midt i mellom er gunstig. Det er jo mange tester man skal gjennom. Det var ikke nødvendig å score topp på alt, men man bør helst ikke ha for mange bunnscores heller. Man trenger bare å være jevnt god på det meste. Når det gjaldt de fysiske prøvene så trenger en ikke å være supermann og score fullt på alt, (noe en forstår hvis en har testet men om man har særskilte områder man sliter med så kan det til slutt gjøre at du ryker ut. Man ser på helheten og gjør en individuell vurdering av hver kandidat. :)

 

Å bli jagerflyger har vært min største drøm her i livet helt siden jeg var veldig ung. Og den drømmen kommer jeg til å prøve å oppfylle med å søke til neste år. Da er det bare å banke til, "kick ass" og å gjøre sitt beste. Da får det gå det som det går. Statistisk sett er sjansen relativt liten (jeg tror det var ca. 700 søkere i fjor, og kun 30 får komme opp til utaks flyvning). Hvis det ikke går, da har jeg i hvertfall prøvd, og jeg har prøvd så godt jeg kan :yes:

 

Håper bare at de ikke tar inn folk som oppfyller ropptakskravene, men som faktisk har en stor flyinterresse, og en mega stor motvasjon! :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen vits i å skaffe seg flight simulator og en god Joystick? Snakket med en kar i Idrettsklassen og han sa at broren røk på at han ikke hadde trent med simulator. Men er jo ikke sikker så hører her.

 

EDIT: Vis jeg stryker på en av prøvene (vet jeg ikke skal tenke sånn men jeg er litt realistisk sjansen er ikke stor for å greie det) kan jeg bare ta vanlig førstegangstjeneste eller må jeg si ifra en eventuell plass i GSV pga at jeg kan greie meg å starte på utdanningen.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Noen vits i å skaffe seg flight simulator og en god Joystick? Snakket med en kar i Idrettsklassen og han sa at broren røk på at han ikke hadde trent med simulator. Men er jo ikke sikker så hører her.

 

EDIT: Vis jeg stryker på en av prøvene (vet jeg ikke skal tenke sånn men jeg er litt realistisk sjansen er ikke stor for å greie det) kan jeg bare ta vanlig førstegangstjeneste eller må jeg si ifra en eventuell plass i GSV pga at jeg kan greie meg å starte på utdanningen.

 

Er det bra å kjøpte simulator med joystick får å øve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...