Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Dersom du skal fly jagerfly er det i alle fall en maksimumslengde. På helikopter er det vel ikke satt større krav til høyden enn at du skal kunne se over dashborder. ;)

 

Så tror det vil gå greit med høyden din. Hvor gammel er du forresten? Kan være at kroppen din ikke er fullt utvokst enda. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hørt noe om å redigere poster?

 

Dersom du skal betale for utdanningen selv, vil det i Norge koste opp mot 600 000 dersom du tar alt her.

 

Dersom du velger å ta utdanningen din f.eks i USA koster det noe over 300 000. Men merk deg at USA har sitt eget system for flyteori, som er helt ulikt fra det resten av verdenen bruker. Derfor må du ta en annen type teori dersom du vil flyge i Europa. Ikke så stor forskjell, men litt.

 

Dersom du blir kastet ut, da blir du kastet ut. Du får vel også merknad på rullebladet ditt vil jeg tro. Og du kommer heller ikke til å få noen særlig god attest fra forsvaret.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Har du hørt noe om å redigere poster?

 

Dersom du skal betale for utdanningen selv, vil det i Norge koste opp mot 600 000 dersom du tar alt her.

 

Dersom du velger å ta utdanningen din f.eks i USA koster det noe over 300 000. Men merk deg at USA har sitt eget system for flyteori, som er helt ulikt fra det resten av verdenen bruker. Derfor må du ta en annen type teori dersom du vil flyge i Europa. Ikke så stor forskjell, men litt.

 

Dersom du blir kastet ut, da blir du kastet ut. Du får vel også merknad på rullebladet ditt vil jeg tro. Og du kommer heller ikke til å få noen særlig god attest fra forsvaret.

 

Yepp det har jeg :thumbup:

 

Takk for infoen. Skjønner litt mer nå :)

 

 

 

 

 

Hvis jeg blir jagerpilot må jeg bo oppe i nord norge da eller kan jeg bo på Vestlandet?

 

Først blir du sendt til USA i noen år, så må du operere F-16 ved en av jagerflyskvadronene i Norge, som finnes i Bodø og på Ørland.

 

... Ørland ligger i Sør-Trøndelag :hmm:

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Har du hørt noe om å redigere poster?

 

Dersom du skal betale for utdanningen selv, vil det i Norge koste opp mot 600 000 dersom du tar alt her.

 

Dersom du velger å ta utdanningen din f.eks i USA koster det noe over 300 000. Men merk deg at USA har sitt eget system for flyteori, som er helt ulikt fra det resten av verdenen bruker. Derfor må du ta en annen type teori dersom du vil flyge i Europa. Ikke så stor forskjell, men litt.

 

Dersom du blir kastet ut, da blir du kastet ut. Du får vel også merknad på rullebladet ditt vil jeg tro. Og du kommer heller ikke til å få noen særlig god attest fra forsvaret.

 

 

600 000 er lite å betale for 12års frihet :!: :cool:

Lenke til kommentar
1. Sønnen til en venninne av mora mi flyr Bell på rygge. 2. Husker ikke hvilken skvadron i skrivende stund, men han er nå ferdigutdannet trafikkflyger. Han har fortsatt et par pliktår igjen, så regner med at forsvaret er litt behjelpelige når det gjelder å komme seg ut i sivil jobb hvis man ikke ønsker å fortsette i forsvaret

1. jaha :p

 

2. Så han kan fly for f.eks norwegian da elr? (eller kan han bare fly heli?)

 

Jeg brukte norwegian/sas som EKSEMPLER :) :)

 

Han er utdannet pilot på typen Boeing 737 nå ja. Altså fastving.

 

 

12 års frihet?? du jobber da som pilot begge steder gjør du ikke? Det er jo ikke sånn at du bor på forsvarets kaserner 24/7.. Du har muligheten til dette men de fleste skaffer seg hus og lever et helt normalt pilot liv vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Har du hørt noe om å redigere poster?

 

Dersom du skal betale for utdanningen selv, vil det i Norge koste opp mot 600 000 dersom du tar alt her.

 

Dersom du velger å ta utdanningen din f.eks i USA koster det noe over 300 000. Men merk deg at USA har sitt eget system for flyteori, som er helt ulikt fra det resten av verdenen bruker. Derfor må du ta en annen type teori dersom du vil flyge i Europa. Ikke så stor forskjell, men litt.

 

Dersom du blir kastet ut, da blir du kastet ut. Du får vel også merknad på rullebladet ditt vil jeg tro. Og du kommer heller ikke til å få noen særlig god attest fra forsvaret.

 

 

600 000 er lite å betale for 12års frihet :!: :cool:

 

Det er jo ikke mer enn det koster for en vanlig utdannelse privat i dag. Slik som ingeniør for eksempel. :)

 

Tar du det i USA slipper du unna med 300 000, og det er jo kanskje litt å tenke på. :)

 

Men ta også med i vurderingen når du stiller deg selv spørsmålet om du virkelig skal gjennomføre dette her. Hvordan vil jobbtilbudene være? Vil jeg i det hele tatt få jobb? Dette er et marked som svinger mye, men er du heldig, flink og har nok av pågangsmot vil det vise seg at du kan tjene gode summer på det og du vil ikke minst få leve ut drømmen i ditt liv. :)

Lenke til kommentar
1. Sønnen til en venninne av mora mi flyr Bell på rygge. 2. Husker ikke hvilken skvadron i skrivende stund, men han er nå ferdigutdannet trafikkflyger. Han har fortsatt et par pliktår igjen, så regner med at forsvaret er litt behjelpelige når det gjelder å komme seg ut i sivil jobb hvis man ikke ønsker å fortsette i forsvaret

1. jaha :p

 

2. Så han kan fly for f.eks norwegian da elr? (eller kan han bare fly heli?)

 

Jeg brukte norwegian/sas som EKSEMPLER :) :)

 

Han er utdannet pilot på typen Boeing 737 nå ja. Altså fastving.

 

 

12 års frihet?? du jobber da som pilot begge steder gjør du ikke? Det er jo ikke sånn at du bor på forsvarets kaserner 24/7.. Du har muligheten til dette men de fleste skaffer seg hus og lever et helt normalt pilot liv vil jeg tro..

 

Tenker nå heller på at jeg vil kunne bo hvor som helst i landet & utlandet :thumbup:

 

Har du hørt noe om å redigere poster?

 

Dersom du skal betale for utdanningen selv, vil det i Norge koste opp mot 600 000 dersom du tar alt her.

 

Dersom du velger å ta utdanningen din f.eks i USA koster det noe over 300 000. Men merk deg at USA har sitt eget system for flyteori, som er helt ulikt fra det resten av verdenen bruker. Derfor må du ta en annen type teori dersom du vil flyge i Europa. Ikke så stor forskjell, men litt.

 

Dersom du blir kastet ut, da blir du kastet ut. Du får vel også merknad på rullebladet ditt vil jeg tro. Og du kommer heller ikke til å få noen særlig god attest fra forsvaret.

 

 

600 000 er lite å betale for 12års frihet :!: :cool:

 

Det er jo ikke mer enn det koster for en vanlig utdannelse privat i dag. Slik som ingeniør for eksempel. :)

 

Tar du det i USA slipper du unna med 300 000, og det er jo kanskje litt å tenke på. :)

 

Men ta også med i vurderingen når du stiller deg selv spørsmålet om du virkelig skal gjennomføre dette her. Hvordan vil jobbtilbudene være? Vil jeg i det hele tatt få jobb? Dette er et marked som svinger mye, men er du heldig, flink og har nok av pågangsmot vil det vise seg at du kan tjene gode summer på det og du vil ikke minst få leve ut drømmen i ditt liv. :)

 

Det blir vel heller en hobby :dribble::!:

Lenke til kommentar
12 års frihet?? du jobber da som pilot begge steder gjør du ikke? Det er jo ikke sånn at du bor på forsvarets kaserner 24/7.. Du har muligheten til dette men de fleste skaffer seg hus og lever et helt normalt pilot liv vil jeg tro..

 

 

Wow, for et tilbud. Man kan bo to steder i norge frem til man er 35 år.

Jeez, så dum jeg er.

 

Du betaler rundt 300 - 700.000 og kan etter ca. 2 år jobbe og bo hvor som helst, eller ikke gjøre noe

i det hele tatt.

Tror jeg heller går for sivilt :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, om målet er å fly sivile fly fortest mulig, da velger du selvfølgelig en sivil utdanning.

Det å jobbe i forsvaret er nok veldig givende, og svært spennende, men prisen du må betale er at du binder deg til dem, og da må du bo i gokk. Du kan også bli beordret rundt, både til utlandet og innenlands. Om du brenner for faget ditt så er forsvaret the place to be, men det er langt fra alle som passer til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...