Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjer ikke så mye om dagen gitt! Er jo høsten, og kaldt å drive å sysle med bilen. Har dog dette på listen:

 

- På verksted en tur og fikse et problem (beskrevet lengre ned)

- Montere siste døra

- Soting

- Nytt eksosanlegg

 

 

Problemet jeg opplever er at når motoren er kaldt, og jeg skal ta igang i første så sliter den veldig. Hele bilen rister liksom, akkurat som om det er like før jeg kveler den. Dette har ikke noe med clutch og pedalbruk fra min side, men noe som gradvis har blitt værre. Er ikke alltid det skjer, men opplever det ofte på en parkeringsplass jeg pleier å stå på, og skal kjøre ut fra den.

 

Skjelvingen gir seg etter at jeg får girt meg oppover. Mange ganger jeg bare må trå inn clutcen for å la den gå på tomgang noen sekunder og prøve igjen. Utrolig flaut å drive å riste rundt sånn! :p Ser ikke ut som jeg kan å kjøre bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anaxyd!

Følger daglig med Worklog'en din,

Men nå den siste tiden syns jeg du har vært slapp.

Skjønner at det nærmer seg vinter og kuldetid! :thumbdown:

Skjer det noe i nærmeste fremtid eller? :dribble:

 

Btw, i min AT200 er jeg mye plaget med at lokket til airbag'en på høyre side rister.. (under kjøring altså)

Noe så sinnsykt også.

Har du vært borti lignende i din bil?

Eller har du tips til hva jeg kan gjøre?

Irriterer meg grønn av det.

Har ikke dempet noe i bilen min enda, har tenkt å ta dørene, sidene bake og evt bagasjerom i vinter.

Lenke til kommentar

Flott at mange følger med! Er desverre utrolig lite å gjøre på bilen når alt er kaldt og guffent, så vi får satse på våren! Har prioritert litt annet enn bil i det siste også, da jeg "tok litt av" med bilpleie i år. Har vel brukt over 10k bare i bilpleie denne sesongen, så... :blush:

 

Men uansett, jeg har en nylakkert dør som venter, jeg har Koni dempere og Lesjafors fjører som venter på å bli montert bak.

 

I tillegg til soting og effektanlegg planlegger jeg følgende:

 

Jeg testkjørte en BMW 2010 535 eller hva det var, som var fullt utstyrt. Den var STEIKE rå i interiøret, og ENDA råere om kvelden! Hvorfor det? Jo fordi det var elegante lyseffekter i dørpanelene som virkelig skapte en god stemning inne i bilen. Jeg har planer om å gjøre noe lignende, og har bestilt LEDs og pulsmoderert dimmer til LEDS fra en nettside i Norge, for 4 mnd sida. Har ikke fått en dritt enda, så glad jeg valgte oppkrav som betalingsform.

 

Jeg pleier alltid å jobbe med interiøret om vinteren, da det er kjekt å sitte inne i bilen. Så dette er noe jeg kan sysle med i vinter, men jeg MÅ ha delene som trengs! Og det er:

 

- Oransje LED strips

- Oransje LED pærer

- Pulsmoderert dimmer

 

Grunnen til dimmer er enkel; lys blir så mye bedre når man dimmer det til et akseptabelt nivå, og ikke råne/harry/jalla nivå. Og LED-s kan ikke dimmes med vanlig dimmer, da går de til helvette. Så dette må dimmes med en ny type dimmer som kalles pulsmoderert dimmer.

 

Om noen veit om en nettside som kan selge dette, skriv det her! Jeg trenger litt hjelp på disse områdene. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var pulsmoderert dimmer i boks, og loddet ferdig. Funker som bare det, så nå gjenstår det å handle litt hos ELFA. (Leds, ledninger og ymse) Flott at ELFA er like ved skolen min! :cool:

 

Blir bra å sysle med om vinteren dette. Gjøre ting litt smooth osv. Blir digg med litt dus interiørbelysning, som jeg kan justere med en dimmer.

Lenke til kommentar

Da var pulsmoderert dimmer i boks, og loddet ferdig. Funker som bare det, så nå gjenstår det å handle litt hos ELFA. (Leds, ledninger og ymse) Flott at ELFA er like ved skolen min! :cool:

 

Blir bra å sysle med om vinteren dette. Gjøre ting litt smooth osv. Blir digg med litt dus interiørbelysning, som jeg kan justere med en dimmer.

 

Sikler etter neste update her :dribble:

kjør på!

Lenke til kommentar

Begynner å dra seg til mot en update nå folkens! Deler er handlet hos ELFA, planleggingen av hvor ting skal være er igang, og det gjenstår bare en ting før jeg kan kjøre igang:

 

TID! (Som jeg får masse av etter 16. des)

 

Men jeg vil gjerne dra med dere i vurderingen av hvor jeg skal ha leds.

 

1. Plassering: I taket. Jeg tenkte å smelle på to stk oransje leds i taket, som lyser ned på midtkonsollen. Dette er vanlig i tyske biler har jeg sett, og Tiguan har blant annet dette. Veldig lekkert, og gir en fin atmosfære.

 

2. Plassering: I dørene. Men hvor??

 

mini-IMG_7907.jpg

 

Det jeg ser for meg, er en led inni innfestningen til dørhåndtaket. Dette er også vanlig på tyske biler, og ser lekkert og fint ut. Samt en led nedi lommen i døra, som er nederst. Hva sier dere?

 

La dere inspirere i bildet over, eller bildene i denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=932343&st=1480&p=15930209entry15930209

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...