Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt info om motorene du har i lista på forsida:

Skal du bytte til 3S-blokk, kjør 3S-GTE. Eneste problemet er vel at de bare kom i 4WD, ergo må vel dette også fikses, jeg tror ikke girkassa til 3S-GE tåler en 3S-GTE, særlig etter en runde med turbobytte, dyser, bensinpumpe og datasprut.

 

7A-FE med turbo er en morsom motor, men gjør deg selv en tjeneste, og gjør det slik:

Ta toppen fra en 16 eller 20V 4A-GE, samt stempler. Råder bruker du fra 7Aen. Få veiva balansert og alt slik at den er 100%, så får du en 7A-GE. 4A-FE har vel 100-110hk, mens 4A-GE har 124-140hk. Så 7Aen får en god del mer gamp bare av lengre åpning på ventilene med kammene fra GEen. Evnt kan du få tak i en SC12 eller SC14 fra en 4A-GZE og sette i. Eller gjør det stort og gå for turbo (7A-GTE blir vel Toyota-betegnelsen)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kR0-vDTc-WY

Her er en 4A-GZE med SC14. Sexy lyd, ja?

 

En viss Egon i Danmark driver mye med Corolla AE86, og 4A-GE/GZE, kanskje også 7A-GE conversion, ta å hør med han, vet desverre ikke mer enn navnet Egon på ham.

 

Jim

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Win! Gleder meg til å se mer til interiørlysa!

 

Du har ikke tenkt å mekke no ala det man får på bimmerne nå til dags? Lys som er montert i dørhåndtaket, lyser opp bakken og døren når det er mørkt og du åpner bilen. Ser drit fett ut!

That iz my plan! :cool: Eller, lys på bakken når døra åpnes har jeg allerede! Sinnsykt digg, brutalt digg faktisk. Ang interiørlysene skal jeg ha lys i dørhåndtakene, ved beina i dørpanelet et finurlig sted og i taket(som er montert). Det blir digg tenker jeg!

 

Litt info om motorene du har i lista på forsida:

Skal du bytte til 3S-blokk, kjør 3S-GTE. Eneste problemet er vel at de bare kom i 4WD, ergo må vel dette også fikses, jeg tror ikke girkassa til 3S-GE tåler en 3S-GTE, særlig etter en runde med turbobytte, dyser, bensinpumpe og datasprut.

 

7A-FE med turbo er en morsom motor, men gjør deg selv en tjeneste, og gjør det slik:

Ta toppen fra en 16 eller 20V 4A-GE, samt stempler. Råder bruker du fra 7Aen. Få veiva balansert og alt slik at den er 100%, så får du en 7A-GE. 4A-FE har vel 100-110hk, mens 4A-GE har 124-140hk. Så 7Aen får en god del mer gamp bare av lengre åpning på ventilene med kammene fra GEen. Evnt kan du få tak i en SC12 eller SC14 fra en 4A-GZE og sette i. Eller gjør det stort og gå for turbo (7A-GTE blir vel Toyota-betegnelsen)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kR0-vDTc-WY

Her er en 4A-GZE med SC14. Sexy lyd, ja?

 

En viss Egon i Danmark driver mye med Corolla AE86, og 4A-GE/GZE, kanskje også 7A-GE conversion, ta å hør med han, vet desverre ikke mer enn navnet Egon på ham.

 

Jim

Girkassa til 3S-GE er faktisk bolt-on på 3S-GTE = win. Desverre har jeg et sterkt ønske om å få det godkjent, så ting blir litt vanskelig når jeg skal forklare biltilsynet hva jeg har gjort. "Jo atte, jeg smalt i en turbomotor, med ei ana girkasse fra en ana bil.." Ser for meg at inspektøren får et 11-tall i panna og mysende blikk når han hører det.

 

Men om jeg driter i godkjenning, så er det det aller, aller råeste som kan sitte i denne bilen. En 3S-GTE er så vanvittig, at jeg, ja.. Det frister! Drar fra de fleste da, for å si det slik. :)

 

Mange andre finurlige komboer også, var en som hadde satt i en V6er i Celica, som gav en helt latterlig deilig lyd. Med turbo hadde dette vært king.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PGGN_6MmPeg

 

Ellers er jo 7A-FTE en populær mod i USA, hvor flere har klart å dra 200hk+ ut av en 7A-FE med original innmat. Det er heftig!

 

Egon i Danmark har jeg faktisk snakket med over mail, og han har mye kunnskap på plass. Syntes dog prisene på motorene han selger er litt i det drøyeste laget. (Ca 18000NOK for en motor) I Japan med frakt hit kan jeg få den samme motoren MED front-cut til samme prisen.

 

Har vært i kontakt med en kar som kaller seg MOTORSPORTHUSET på ts-ogn.no, og han driver å lager "norges råeste" Celica. En T18 dog, men han har nok mye kunnskap på plass.

 

Blir uansett spennende fremover med hva jeg finner ut av. Safe valget er en 3S-GE på 180hk ca, som er en solid forbedring. Er riktignok uten turbo, men noe annet får man ikke godkjent tror jeg..

 

Er ikke du Mazda gutt da, fått mye peiling på Toyota biler i det siste? :)

Lenke til kommentar

Allright folkens, tid for litt innkjøpsrunder til sommerens mekking. Har en handleliste klar hos Scandicshine med litt ymse bilpleiestuff som skal gjøre min neste korrigering lettere. Samt litt nye ting og moro.

 

I tillegg til det, tenkte jeg å få inn noen målere. Disse kan for min del måle alt fra vanntemp til hvor mange rotasjoner jorda har i året. Jeg digger å overvåke mine ting, slik at det er lett å se om noe fusker. Det jeg ihvertfall skal ha, er en air/fuel meter, som måler forholdet mellom luft og bensin. Samt voltmeter.

 

Har funnet noen billige og pene målere, ved navn Glowshift. Prosport og alt det der koster jo fort 500kr for EN måler, noe jeg ikke orker å betale. Jeg ser ikke en så stor verdi i det.

 

2010-Wideband-large.jpg

 

Hva syntes dere om disse? Fordelen er at jeg kan velge mellom flere farger.

 

Så kom jeg til å tenke på, finnes det noe ultimateheavyshitt av målerutstyr til bil? Jeg har jo faktisk en 6,1" skjerm i bilen som kan benyttes til noe praktisk, nemlig måling av slike ting. Noen som har peiling på noe slikt?

 

Hadde satt stor pris på hjelp her folkens! Dette skal se bra ut, og ikke jalla. Jeg håper dere kan hjelpe til med å finne det beste! :)

Lenke til kommentar

Litt info om motorene du har i lista på forsida:

Skal du bytte til 3S-blokk, kjør 3S-GTE. Eneste problemet er vel at de bare kom i 4WD, ergo må vel dette også fikses, jeg tror ikke girkassa til 3S-GE tåler en 3S-GTE, særlig etter en runde med turbobytte, dyser, bensinpumpe og datasprut.

 

7A-FE med turbo er en morsom motor, men gjør deg selv en tjeneste, og gjør det slik:

Ta toppen fra en 16 eller 20V 4A-GE, samt stempler. Råder bruker du fra 7Aen. Få veiva balansert og alt slik at den er 100%, så får du en 7A-GE. 4A-FE har vel 100-110hk, mens 4A-GE har 124-140hk. Så 7Aen får en god del mer gamp bare av lengre åpning på ventilene med kammene fra GEen. Evnt kan du få tak i en SC12 eller SC14 fra en 4A-GZE og sette i. Eller gjør det stort og gå for turbo (7A-GTE blir vel Toyota-betegnelsen)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kR0-vDTc-WY

Her er en 4A-GZE med SC14. Sexy lyd, ja?

 

En viss Egon i Danmark driver mye med Corolla AE86, og 4A-GE/GZE, kanskje også 7A-GE conversion, ta å hør med han, vet desverre ikke mer enn navnet Egon på ham.

 

Jim

Girkassa til 3S-GE er faktisk bolt-on på 3S-GTE = win. Desverre har jeg et sterkt ønske om å få det godkjent, så ting blir litt vanskelig når jeg skal forklare biltilsynet hva jeg har gjort. "Jo atte, jeg smalt i en turbomotor, med ei ana girkasse fra en ana bil.." Ser for meg at inspektøren får et 11-tall i panna og mysende blikk når han hører det.

 

Men om jeg driter i godkjenning, så er det det aller, aller råeste som kan sitte i denne bilen. En 3S-GTE er så vanvittig, at jeg, ja.. Det frister! Drar fra de fleste da, for å si det slik. :)

 

Mange andre finurlige komboer også, var en som hadde satt i en V6er i Celica, som gav en helt latterlig deilig lyd. Med turbo hadde dette vært king.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PGGN_6MmPeg

 

Ellers er jo 7A-FTE en populær mod i USA, hvor flere har klart å dra 200hk+ ut av en 7A-FE med original innmat. Det er heftig!

 

Egon i Danmark har jeg faktisk snakket med over mail, og han har mye kunnskap på plass. Syntes dog prisene på motorene han selger er litt i det drøyeste laget. (Ca 18000NOK for en motor) I Japan med frakt hit kan jeg få den samme motoren MED front-cut til samme prisen.

 

Har vært i kontakt med en kar som kaller seg MOTORSPORTHUSET på ts-ogn.no, og han driver å lager "norges råeste" Celica. En T18 dog, men han har nok mye kunnskap på plass.

 

Blir uansett spennende fremover med hva jeg finner ut av. Safe valget er en 3S-GE på 180hk ca, som er en solid forbedring. Er riktignok uten turbo, men noe annet får man ikke godkjent tror jeg..

 

Er ikke du Mazda gutt da, fått mye peiling på Toyota biler i det siste? :)

Skal du først gå for 7A-blokka, så ville jeg fortsatt satsa på 4A-GE-toppen, spesielt som du skal ha turbo. Lengre åpningstid på ventilene mener jeg de har, og en kvassere vinkel på ventilene inn mot selve sylinderen. Vet ikke hva sistnevnte skal hjelpe (eller om førstnevnte stemmer), men det hentes mer ut av 7A-GE enn 7A-FE, så jeg regner med at en T eller Z inni der vil ha det samme gjeldende.

 

Ang. meg så er jeg egentlig Toyota-mann, men jeg har en svakhet for sære ting, og wankel er jo en av dem. Men en 2JZ-GTE, gjett i hvilken bil. Det er guttedrømmen min, og den skal bli sann, med skilter! Og en Celica GT4 ST205 er også en av dem. Inspirert av din faktisk. Derfor synes jeg at 3S-GTE og 4WD er veien å gå, så fremst det ligger skikkelig kanal til mellomaksling, samt at du slipper å sveise nye fester til bakaksling og bakstilling. Jeg vet Passat 3B ikke har samme bakstillingsfester på FWD og 4WD. Men, passer det, så er det jo også lettere å få godkjent i teorien, da disse ble levert slik originalt. Litt beefiere bremser, kanskje understell, og du er i mål, 200hk og 4WD.

 

EDIT: Husker du ikke jeg sa at jeg hjalp en kompis å bytte motor fra 4A-GE til 4A-GZE i en Corolla AE86 Levin i fjor engang? Du ville jo jeg skulle bytte motor til en BEAMS-sak i din. Men andre siden av Norge er andre siden av verden for en fattig mann med wankelmotor :) Når jeg og han diskuterer bil, så må vi sette oss inn i hverandres biler. Eller.. jeg setter meg inn i alle biler, han i AE86 :p Så jeg vinner iallefall diskusjoner om alle andre biler enn hans egen. Egentlig win-win for min del :p

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Om jeg skal skeie ut og være rebell, så kjører jeg 3S-GTE hele veien! :w00t:

 

Men skal det bli godkjent, må følgende gjøres:

 

- Sage av bakenden på bilen, og sveise på bakenden fra en GT4. Grunnen til dette er at GT4 har en litt breiere ræv, og litt mer plass under til akslinger etc. Det finnes dog amerikanere som har klart å mekke dette ganske enkelt, ved å sveise et nytt feste bak istedet. Men som vi vet, Norge er kjipe, og de skal ha alt rett. Dette er det en i Norge som har gjort/driver med, og noe jeg har fått bekreftet flere steder.

 

- Understell må byttes ut til Superstrut. Alt sammen

 

- Avstivere her og der i chassis må på

 

- Bremser

 

- Og myemyemyemye mer. Alt for mye for at det skal bli lønnsomt. Så da kjøper jeg heller en GT4 istedet for å bygge om til en.

 

 

Da er det bare å begynne å jobbe! :cool:

 

 

EDIT: Stemmer det! Om du kan bytte motor i min, så får du selvsagt betalt for arbeidet! Finner du frontcut, så kan du bare komme med den til meg og sette den i, så skal du få penger!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Når det gjelder målere så skal http://www.defi-shop.com/ visstnok være gode.

 

Og mtp mer guffe i Celicaen.. Min mening er dessverre at den eneste skikkelige måten blir å kjøpe en ST205. Alt annet kommer til å koste alt for mye i lengden, pluss at godkjenning kan bli veldig mye arbeid. Kjøper du en ST205 så er alt det viktige allerede gjort, på en måte. Motor, gir, understell, bremser, karosseri. Så kan du legge tiden din i de små detaljene slik som du har gjort til nå :) Resultatet er jeg ikke i tvil om. Det kommer til å bli en perfekt GT4.

 

Men noe turbo på den gamle 7'ern.. Nei, det er jeg redd blir bare rot.

 

Jeg ser jo det i slutten av den forrige posten din, at du i grunn har kommet til samme konklusjon selv. Og det er et veldig fornuftig valg :) Selv har jeg snust litt på en Toyota Supra LHD med twinturbo og targatak i det siste, men dem vokser ikke akkurat på trær. I alle fall ikke den årsmodell/tilstand som jeg vil ha hvis jeg først skal gjøre noe slikt. MR2 turbo kunne også vært en mulighet, men disse er heller ikke hyllevare ;) Ikke at GT4 er det heller da, men 98/99 GT4 skal det være mulig å oppdrive relativt greit nedover Europa i det minste. ST185 hadde også vært en mulighet, men da måtte det vært en stock CS utgave, og de begynner å bli sjeldne igjen.

 

Ikke lett dette :) Har hatt både 99 modell 7A-FE tidligere og en 13B-REW. Kunne forsåvidt tenkt meg tilbake til begge deler en eller annen gang. Celicaen hadde alt for lite kraft og var FWD. Og RX-7'en var RHD. Det blir forsåvidt spennende å se hva som blir resultatet av den "nye" Celicaen. Toyota FT-86, med 2.0 boxerturbo og RWD. Kanskje det kan være en mulighet :) I alle fall hvis prisen blir rundt en halv million.

Lenke til kommentar

Om jeg skal skeie ut og være rebell, så kjører jeg 3S-GTE hele veien! :w00t:

 

Men skal det bli godkjent, må følgende gjøres:

 

- Sage av bakenden på bilen, og sveise på bakenden fra en GT4. Grunnen til dette er at GT4 har en litt breiere ræv, og litt mer plass under til akslinger etc. Det finnes dog amerikanere som har klart å mekke dette ganske enkelt, ved å sveise et nytt feste bak istedet. Men som vi vet, Norge er kjipe, og de skal ha alt rett. Dette er det en i Norge som har gjort/driver med, og noe jeg har fått bekreftet flere steder.

 

- Understell må byttes ut til Superstrut. Alt sammen

 

- Avstivere her og der i chassis må på

 

- Bremser

 

- Og myemyemyemye mer. Alt for mye for at det skal bli lønnsomt. Så da kjøper jeg heller en GT4 istedet for å bygge om til en.

 

 

Da er det bare å begynne å jobbe! :cool:

 

 

EDIT: Stemmer det! Om du kan bytte motor i min, så får du selvsagt betalt for arbeidet! Finner du frontcut, så kan du bare komme med den til meg og sette den i, så skal du få penger!

Haha, ja, jeg har bytta en motor. EN motor that is. Men det er ikke vanskelig, ta av alt av ledninger, slanger osv, markere alt så du vet hva det er, skru motor av girkasse, skru av motorfester (etter du har motor festet i elefant el.), løfte ut motor. Evnt kan du ta ut akslingene og ta med girkassa, spørs hva du skal ha igjen i bilen.

 

Men jeg bor i Lofoten, litt for langt unna. Men jeg skulle ønske jeg bodde der nede. Nærmeste biltema og Mekonomen er 14 mil unna -.-

Lenke til kommentar

Funnet ut at jeg går for Glowshift målerne. De har 10 fager å velge imellom, de har skikkelige motorer etc. Samt er det ikke så værst pris for de. Og de er sotet, så de ser steike bra ut når de ikke er på også. Fant liksom ikke noe fancysmancy av målere i Norge.. Skal se om jeg får knadd frem en god pris fra selgeren på ebay også, så blir det målere og hele pakka i mai!

 

 

Hva slags erfaringer har dere med luft/bensin-blandings målere? Jeg må jo ha en som har egen O2 sensor på eksosen, for å overvåke skikkelig hvordan blandinga er. Optimalt er vel 14.7 om jeg ikke har blingset.

 

Funker det bra? Er det kjekt? Og er det stress å montere?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Den originale O2 sensoren som sitter på eksosen fra før av bruker hjernen til å styre bensinblandinga. Denne kan du bare la være. Det du må gjøre er å sveise inn en mutter til rett ved siden av og sette inn bredbåndslambdaen der. Rundt 13-15 ca er ok optimalt (14,7 er helt perfekt, men det vil sjelden ligge akkurat der)til en normal sugemotor å være, altså forholdet mellom luft/bensin i eksosen.

 

Bredbåndslambdaer (hvis det er det du skal skaffe) funker iallefall bra. Ser fort om det er noe galt med luft/bensin på måleren. Mange bruker også eksostempføler for å ha enda bedre kontroll, men det blir noe overkill på en normal sugemotor. Monteringen er ikke mye stress. Det som er mest stress er at du må av med eksosen og få sveisa inn gjengemutter slik at du kan skru måleren i eksosen. Deretter er det bare å legge ledninga opp og koble opp mot måler. Standard +12v, jord, og styresignal som på alle målere, fort gjort å koble opp.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Men noe turbo på den gamle 7'ern.. Nei, det er jeg redd blir bare rot.

Nei, av den enkle grunn at om han setter på 4A-GE topp, bruker de ganske kraftige rådene til 7Aen, og bruker aftermarket smidde stempel til 4A-GE med lavere komp, så har han en veldig holdbar motor såfremst effektuttaket er moderat (200-250hk). Over det vet jeg ikke hvordan rådene liker seg, og smidde råder til 7A er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar

Likte glowshift målerne jeg! Men hvilken farge skal du ha? :hmm:

Er faktisk så smooth som at det er 10 farger å velge mellom på alle målerne! Så kjøper man èn, har man 10 farger å velge imellom. Det syntes jeg høres digg ut! Samt er de sotet, så ser skikkelig kule ut.

 

Og i tillegg til det, er de enkle å koble sammen om man skal ha fler, da hver måler har en "output" utgang med strøm og alt som trengs for å drive en annen måler. Med andre ord, kan man lage en fin serie med målere uten for mye kabler! :)

 

Selgeren har kontaktet meg igjen nå, og kan heldigvis shippe til Norge. Skal se og bestille dette så snart lønna fyker inn på konto! :)

 

Men noe turbo på den gamle 7'ern.. Nei, det er jeg redd blir bare rot.

Nei, av den enkle grunn at om han setter på 4A-GE topp, bruker de ganske kraftige rådene til 7Aen, og bruker aftermarket smidde stempel til 4A-GE med lavere komp, så har han en veldig holdbar motor såfremst effektuttaket er moderat (200-250hk). Over det vet jeg ikke hvordan rådene liker seg, og smidde råder til 7A er vanskelig å få tak i.

Har hørt (mulig jeg husker feil) at rådene til 7A ikke er så glad i høye turtall?

Lenke til kommentar

Bytte av sideblinkers!

Jess, det var jaggu meg på tide. For 2 år siden kjøpte jeg noen billige og greie sideblinkers fra Streetdesign.no, som var i klart glass. Vi skal ikke ha noe oransj glass på denne bilen nei. Disse har ihvertfall sagt takk og farvel for en stund siden, og nå er det bare såvidt de henger på bilen. Så har handlet inn noen nye fra samme sted, så vi får se...

 

 

mini-IMG_1362.jpg

Allright, pakken fra Streetdesign er åpnet og beskuet. De syntes nok jeg bestilte litt lite, så de slang med en katalog og et klistremerke. Det er ikke feil det! :) Da har jeg også skikkelig lesestoff på dass.

 

 

mini-IMG_1363.jpg

Sideblinkerne på nært hold. Ser bra ut, litt annerledes enn de jeg har fra før. Men forandring fryder!

 

 

mini-IMG_1364.jpg

Slik ser de jeg har ut. Gummien rundt kanten er slitt, glasset er blasst og klart for utskiftning.

 

 

mini-IMG_1365.jpg

Da er det bare å lirke ut pære og ledninger..

 

 

mini-IMG_1366.jpg

.. og sette på den nye! Ble litt bedre dette!

 

 

mini-IMG_1367.jpg

Sammenligninger gjør ofte susen. Her ser dere forskjellen. Blasst og ille vs klart og digg?

 

 

mini-IMG_1368.jpg

Så var det andre siden. DENNE er virkelig ille. Mange av festene har knekt osv, derav "slenging" ut av hullet sitt. Mange ganger jeg har måtte stappe den inn igjen i det siste... Siste hotfix av problemet er kitt(butyl), som dere ser et snev av på bildet.

 

 

mini-IMG_1369.jpg

Og etter litt kløning, fikk jeg omsider denne på plass også. Denne skjermen er nok ikke original, da hullet til sideblinkeren er litt mindre. Så jeg måtte file på festene på lykta for at den skulle passe. Snakker vi mye pollen eller? :cool:

 

 

mini-IMG_1372.jpg

Pollen.

 

 

mini-IMG_1373.jpg

Og mer pollen! Ja vi snakker nok pollensesong nå ja. Det blir bare mer vasking det! :D

 

 

mini-IMG_1370.jpg

Så var det dette helvettes brekket da. Vært innom verkstedet IGJEN, og de fikk ordnet noe fjærer eller lignende. Jeg har egentlig eksludert bremser fra min kunnskapsside hittil, så jeg gidder ikke å sette meg inn i det. Det eneste jeg veit, er at det er noe dritt å drive med. Har jo vært inni der(trommelen) selv en gang. Vel, jeg har funnet ut at er det noe som skal gjøres, får man nesten ikke gjort det bedre enn seg selv. Jeg satte meg inn i problemet, og fant ut at brekkvaieren var vanvittig slakk.

 

 

mini-IMG_1371.jpg

Hvordan løser vi så det? Jo, vi strammer den igjen. Verkstedet hadde vært nedi her og herjet, men tydeligvis glemt å stramme eller lignende, ettersom brekket tok VELDIG mye seinere enn jeg var vant til. Jeg bruker jo brekket mye i bakkestart osv, da det er digg, og man slipper å kvele motoren om man er stressa osv. Så jeg har kjørt litt rundt og strammet on-the-fly når jeg har hørt noen lyder. Jeg TROR (bank i bordet) det er løst nå, men man skal jaggu meg aldri si noe sikkert her i verden.

 

 

Vel, det var den updaten. Liten, men god, hva? Jeg lovte dere mere updates framover, og det skal dere jaggu meg få også. Så nå får dere alt!

 

Jeg har i vente en skikkelig saftig bilpleieordre som bør ankomme til uken. Der er det mye snacks, som skal gjøre poleringen litt lettere når jeg skal ta skikkelig rengjøring.

 

Så kos dere med updaten, skriv en kommentar, og ha det hyggelig her inne. Jeg er ihvertfall igang igjen.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Yess, da tror jeg endelig brekkproblemet er i ferd med å bli løst 100%. Bremseskjoldet er nemlig litt rustent, og hullene som holder på plass fjærene inne i trommelen, har blitt litt større pga rust. Dette gjør at det gnisser inntil.

 

Så, da er det vel like før det løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...